do 22.04.2024

1.12.2014 Česko

Máme první den cestování za sebou, děs, běs a hrůza. Opravdu lepší počasí jsme si nemohli vybrat, jak by řekl náš báječný Jára Cimrman. Od 50km dálnice D1 to byla jedna velká tragedie. Až k benzince OMV Rohlenka 30km od Brna je silnice jedna velká klouzačka. Několik aut v poli a jedna bouračka... číst dál

2.12.2014 Slovensko

Ráno jsme pádili směr Slovensko. Ještě jsme natankovali u benzínky ONO. Zdenda udělal malou zajížďku, která se vyplatila. Ceny nafty a benzinu, jsou výrazně levnější, než po trase. Dotankovali jsme plnou nádrž 90 litrů a o 200m dál plyn do plných. Doporučuji se zastavit v kopci za Bystřicí pod... číst dál

3.12.2014 Slovensko - Maďarsko - Mátészalkal

Vyjíždíme z čerstva v devět hodin… dříve jsme to zkrátka nestihli. Ona je to docela hoňka, snídaně, umýt nádobí, vše uklidit, vypucovat koberce, desetkrát projít všechny skříňky jestli jsou opravdu zavřené a stejně se aspoň jedna, potvora, za jízdy otevře a nejlépe vysype svůj obsah na zem za... číst dál

4.12.2014 Rumunsko

Dneska jsme zdolali Zbytek Maďarska a teď nocujeme v Rumunsku. Zdenda se snažil najít velkou pumpu nebo hotel, kde bychom měli snad kliku na WIFI. Podařilo se. Jsme u hezkého hotelu a máme připojení a klid. Nikdo nás neobtěžuje. Rumunsko, teda alespoň část, kterou projíždíme je dost tristní a to... číst dál

5.12.2014 Rumunsko

Jedeme dál a čeká nás přejezd Transylvánskými Alpami. Pospícháme, abychom ujeli sněhu, ale ten už napadl. Než jsme dojeli do hor, napadlo Zdendu, jestli jsem přibalila šortky, protože za pár dnů se prý budeme opalovat. To jsem teda zvědavá. Každopádně teď to vypadá na běžky a sněhule. Tak ty... číst dál

6.12.2014 Rumunsko

Jedeme dál Rumunskem. Cesta ubíhá děsně pomalu. Rumunsko je pro mne plné protikladů. Nesmírná chudoba a na druhé straně honosnost nových domů a poslední modely těch nejdražších značek aut.  Je to jako všude jinde ve východním bloku. Chudoba je zastoupená v mnohem větší míře než to bohatství... číst dál

7.12.2014 Rumunsko

Trocha místní architektury. Krajské město Galati rok 2014 počet obyvatel cca 300 tisíc. Prameny se rozcházejí.

Dneska se taky chystáme doplnit plyn a naftu. S plynem jsme zvědavý kolik jsme vlastně zvládli protopit za týden. Ceny jsou plus minus stejné jako u nás. Samozřejmě se benzinky liší... číst dál

8.12.2014 Rumunsko x Bulharsko

Po ránu vyjíždíme z Constanty. Opět je ošklivo a prší.  Ráno koukáme, jaké to nádherné město je Constanta.
 Nádherný elektrický rozvod - neodolala jsem, to musíte viděť

Rozpadlá fabrika v Constantě
Tankujeme plnou nádrž opět u Lukoilu  55l za 5.46 Lei což při... číst dál

9.12.2014 Bulharsko x Turecko

Zdenda zatím vyspává. Skoro celou noc se mořil s fotkami do stránek a já sedím u počítače a píšu.  Vypadá to, že dneska bude pro změnu pršet, fouká vítr a je lezavo. Nevím ještě kolik je venku stupňů, ale nic moc to nebude. Ráno jsem se krásně osprchovala a uvařila si kávičku, v autíčku máme... číst dál

10.12.2014 Turecko

Ráno jdeme do města vyměnit  Eura abychom měli na nákupy a na naftu. Večer jsme ještě dohadovali  další trasu a jak nám to vše vychází časově.  Měli bychom se vrátit do Čech okolo 15. března. Zdenda jako vrchní velitel vozu plánoval a já jsem byla přizvaná, jako pozorovatel mise. Zvažujeme, kam... číst dál

12.12.2014 Turecko

Včera jsme zůstali celý den na parkovišti v Gumusyace. Stále jsme měli velmi slušný internet a tak se Zdenda postil do opravy souborů, fotek v našich stránkách. Jelikož jsme si ze začátku vůbec neuměli představit, jak budou soubory v galerii fungovat, tak jsme je do stránek nahrávali a nahrávali... číst dál

13.12.2014 Turecko

Koupili jsme zase chleba a kilo mandarinek. Ty ze včera jsme už snědli a chleba až na dva krajíce také. Je tak dobrý, že jsme ho spořádali k snídani.Dostali jsme se až na místní historickou pamětihodnost , most sultána Sulejmána, který začíná v krásném parku plném nádherných bronzových soch.

... číst dál

14.12.2014 Turecko

Jedeme už do Istanbulu a Zdenda rozhodl, že pojedeme po Kennedy Caddesi okolo celé staré části Istanbulu a budeme hledat místo na zaparkování. Je to dost špatné a s velkým autem nechytačka.

Díky profi navigaci objevuje parádní velké parkoviště u Panaroma History Museum – vstupné 15 TL ( viz... číst dál

15.12.2014 Turecko Istanbul Palác Topkapi

Po ránu nás ochranka muzea posílá na jiné parkoviště, hned vedle toho jejich. Přejíždíme teda na ukázané místo.
V  Istanbulu cestujeme tramvají, linkou T1 – modrá trasa. Je tu sice velká síla taxi, ale nám se tramvaj zdá tak nějak lepší. Každý průvodce tvrdí, jak jsou laciné, ale pro nás... číst dál

16.12.2014 Turecko Istanbul Harem

Harém stojí za samostatnou prohlídku.
Miniaturní pokojíky a kastovní uspořádání, kdy favoritky měli pokoje v přízemí.

Komnaty královy matky, která byla ústřední postavou celého harému jsou krásné.

V celém areálu je absolutní absence nábytku a jednotlivé komnaty na mne působili hodně... číst dál

17.12.2014 Turecko Istanbul Hagia Sofia

Jedeme správnou tramvají a správným směrem. Hlavním bodem je Hagia Sofia, chrám Boží moudrosti. Hagia Sofia vévodila od svého dokončení v roce 537 n.l. dějinám, geografii i politice Starého města. Během staletí prodělala Hagia Sofia několik proměn díky změnám císařů a vladařů v oblasti a i díky... číst dál

18.12.2014 Turecko Istanbul Grand Bazaar a Trh s kořením

Na dnešek máme ještě v plánu návštěvu Grand Bazaaru.  Obrovský bazar plný obchodů, kde se prodává tisíce a tisíce druhů různého zboží, koberců, keramiky, starožitností, stíbra, zlata, oblečení a nekonečné množství suvenýrů. Ohromné a jedno z nejstarších nákupních center na světě stavěný od roku... číst dál

19.12.2014 Turecko Istanbul Modrá mešita a Archeologické muzeum

Modrá mešita, kdo přijede do Istanbulu, musí ji vidět. Jméno Sultanahmed Camii ( Modrá mešita ), pochází od sultána Ameda I., zbožného. Chrám byl postaven za pouhých sedm let a měl být pokusem o usmíření Alláha po prohraných bitvách proti armádám nevěřících, které Ahmed I vedl. Ahmed bohužel... číst dál

20.12.2014 Turecko Istanbul trochu jinak

Je sobota a tu jsme se rozhodli věnovat prohlídce Istanbulu jinak než s průvodcem National Geografic v ruce. Tramvají jsme dojeli zas až dolů na Sultanmahmed a začali se prodírat uličkami zpět.  Volili jsme úmyslně cestu těmi nejzapadlejším kouty Starého města. Dostali jsme se do čtvrti... číst dál

21.12.2014 Jedeme směr Troja

Jedeme dál a po pár kilometrech míjíme další veliký odpočinkový park s parkovišti, kde můžeme zastavit. Sundáme kola a jedeme na dlouhou projížďku podél pobřeží. Paráda.

Opět perfektní péče o volný čas lidí, kteří tu bydlí. Park je z velké části úplně nový se spoustou hřišť pro malé i... číst dál

22.12.2014 Turecko - Tayyar

Ráno jedeme dál a hned míjíme městečko Tayyar. Zase tu mají, jak jinak, podél moře park se vším. Toaletami po 200m hřiště, cvičiště a všude je možnost nabrat vodu. Zůstáváme tady, je sluníčko a tak si užíváme pohodičky.  Na sluníčku je skoro 20°C a to je paráda.

Moře má svých krásných ( podle... číst dál

23.12.2014 Turecko - Izmit

Došla nám trpělivost se sháněním internetu po kavárnách, restauracích a volných sítí. Tady je to dost špatné. Oproti Rumunsku, kde na nějaké zabezpečení sítě totálně kašlou, tady jsou absolutně všichni chráněný heslem. Nelze se vůbec k nikomu připojit. Jistě, na benzině, nebo v restauraci heslo... číst dál

24.12.2014 Turecko - Golcuk

Máme naše první vánoce, které jsme  mimo domov  a mimo naší báječnou českou kotlinku. Naštěstí jsme v islámské státě a tady vánoce moc neřeší. Vlastně vůbec. Skoro nikde není vánoční výzdoba, a tak nám není až tolik smutno. Turkové mají dneska normální pracovní den a obchody jsou poloprázdný... číst dál

25.12.2014 Turecko - Karamurcel

Ráno odjíždíme z pěkného místa, vypadá to, že na našem stání za chvíli vyroste tržnice. Zbudil nás první trhovec se sýry. Odjíždíme jen o kousek dál a po obědě se přemísťujeme na další krásnou nábřežní  pěší zónu.  Máme krásné místo a jestli bude hezky, určitě tady pár dnů vydržíme.  Hned nás... číst dál

27.12.2014 Turecko - Cinarcik

Přejíždíme zase o kousek dál podél pobřeží a jsme v dalším městečku ………. Kde je veliká tržnice. Zastavili jsme skoro až na konci města a pěšky jdeme 2 km zpět k tržnici. Opět si neseme domů 2 kg mandarinek a chleba přímo z pece. Naučili jsme se tady kupovat chleba jen z pekáren. Tam je nejlepší... číst dál

28.12.2014 Turecko - Armutlu

Cesta do Armutlu vedla podle moře po kopcích a dole na pobřeží byly sem tam velmi hezké, luxusní i polorozpadlé domy.

Některé pohledy dolů byly moc krásné a kopce plné  borovic.

Pohled dolu směrem k dnešnímu cíli v Armutlu

Dnešní cíl v Armutlu, parkovali jsme nedaleko od... číst dál

31.12.2014 Turecko - Gemlik

Přijeli jsme do Gemligu, městečko nic moc, ale pro naše účely bude dobré. Potřebujeme tady dokoupit internet a vyměnit eura za turecké liry. Cestou jsme se zastavili na parkovišti, kde v restauraci, neuvěřitelné, měli nechráněný internet a tak jsme se hned přifařili. Zjistili jsme totiž, že ten... číst dál