do 22.04.2024

1.6.2015 Toolse

Dneska máme v plánu zříceninu Toolse a tak vyrážíme. Mají tady značený snad každý trošku významnější kámen na louce, ale Toolse jim nějak uniklo.

Obě dvě navigace, které používáme nás nejdříve zavedly do dětského tábora, kde na nás dětičky jen zíraly, kde jsme se jim tam vzali. Elegantně jsme... číst dál

2.6.2015 Vihula, Sagadi a další

Ráno se mi vůbec nechce odjíždět a posádka se vzbouřila vrchnímu velení.

Stáli jsme na nádherném místě, řeka, les, moře a nikde nikdo.

Chtěla jsem tady alespoň jeden den zůstat, ale velitel vozu byl neoblomný. V řece nebraly ryby a tak nebyl důvod se zde zdržovat, což posádce poněkud... číst dál

3.6.2015 Vergi

V noci se kazí počasí a ráno je tak strašně ošklivo, že zůstáváme na místě. Večer to nevypadalo na tak dramatickou změnu, měsíc svítil a bylo světlo jako ve dne.

Ráno poryvy větru cloumají Flíčkem a moře přímo bouří. Večer přijela německá plachetnice a ani oni se nikam nehrnou. Nevím kdo... číst dál

4.6.2015 poloostrov Pärispea

Už máme zase krásný den a tak vyrážíme na další cestu a to na nejsevernější cíp Estonska a to poloostrov Pärispea.

Celou cestu nás obklopují nádherné hluboké lesy a občas skvěle posazené v zeleni na perfektně vysekaných trávnících chaloupky, chalupy, dřevěnice, sruby a haciendy.

Na... číst dál

5.6.2015 Juminda

Přejíždíme z poloostrova Pärispea na poloostrov Juminda a budeme mít za sebou všechny tři větší poloostrovy, které nějak významně vybíhají do Baltského moře. Poloostrov Juminda má i velmi smutnou historii. Odehrála se tu obrovská námořní katastrofa, kdy po německém útoku na SSSR se z Talinu... číst dál

6.6.2015 Vodopád Jägala

Dneska má Zdeněček narozeniny, velký to den, a tak jsem mu dopoledne, za pomoci sluníčka, upekla jeho oblíbené čokoládové muffiny. Takže, Zdeněčku, ještě jednou, vše nejlepší hodně zdraví a spoustu krásných a spokojených kilometrů.

Ráno nás velmi překvapilo, když přijel zřejmě správce... číst dál

7.6.2015 Tallinn

Pozdě odpoledne dojíždíme do Tallinnu a po zjištění, že se všechny parkoviště platí, zůstáváme stát kousek od starého centra na velkém pohodlném parkovišti u obchodního domu. Není to nic moc, ve městě jsou hezčí parkoviště, ale jedná se jen o jednu noc a tak to moc neřešíme.

Sedáme na kola a... číst dál

8.6.2015 Tallinn

Pohodová noc na parkovišti a dopoledne jedeme, zase na kolech, do města. Sluníčko svítí, jak na objednávku, tak sjíždíme z kopce, kde parkujeme, rovnou do přístavu.

Velký přístav a hned italská výletní loď Aida. Je obrovská a poprvé vidím něco tak ohromného. Akorát tady má mezipřistání a... číst dál

9.6.2015 Keila-Joa, Paldisky a Padise

Dneska máme nabytý den a vyrážíme, jak jinak opět pozdě.

Avízovaný vodopád Keila-Joa je takový malý vodopádek 6 m vysoký , ale zasazený do krásného parku s rybníčky, sochami a pavilony.

Bílý zámek, který si nechal vybudovat vlivný rus Alexandr von Benckendorff v minulém století je... číst dál

10.6.2015 Növa Puhkeala

Stojíme na lesním parkovišti a já se pouštím do velkého prádla. Jelikož je hezky, fouká vítr a poměrně teplo, je šance, že mi prádlo ještě dneska uschne.

Na parkovišti kus od nás je jeden starší pár a jinak jsme tu sami. Vody v jezeře je dost a dost.  Zdenda se taky zapojil do praní... číst dál

13.6.2015. Haapsalu

číst dál

14.6. Saare

Ráno se ještě zastavujeme v Maximě pro čerstvý chleba a mlíčenko a jedeme dál. Pekelně se zkazilo počasí, prší a je dost chladno. Nic moc. Spíše to vypadá na podzim než na začátek léta a fotky jsou zase pasé.

V plánu je další kus západního Estonska  a na trase nemáme žádné kloudné nákupní... číst dál

15.6.2015 Pärnu

V klidu a v pohodě jedeme směr  Pärnu, malé město, které se honosí přízviskem, největší přímořské estonské letovisko.

Opět nás celou cestu provází nádherná příroda a dokonce potkáváme na živo soba! Je kousek od nás, hned u lesa a v klidu na nás hledí a my v chaosu a výkřiky tupě zíráme... číst dál

16.6.2015 Pärnu - Kabli

Ráno je sice zataženo, ale sluníčko, které se občas ukáže slibuje, slušný den na prohlídku města. Začínáme mít nějaký problém se solárky, nenabíjí baterky a přitom sluníčko, i když nesvítí naplno, by přeci jenom trochu nabíjet mělo. Už včera odpoledne panely nenabíjely tak jak by měli, ale... číst dál

17.6.2015 Kabli Küla

Dopoledne přejíždíme na druhé parkoviště, které jsme už včera viděli. Je přímo na pláži a ptačí vyhlídky jen nějakých 300m od nás.

Zapomněla jsem upozornit, že se nacházíme v chráněné ptačí rezervaci kde je podél moře několik vysokých pozorovatelen, kde se dá posadit a pozorovat moře a... číst dál

18.6.2015 Lotyšsko

Přejíždíme do Lotyšska a jak jinak v dešti.

To už je opravdu zatvrzelá klasika. Hranici přejíždíme v Ikla a abych nepropásla hranice, jsem připravená s foťákem, ale naprosto zbytečně.

Hranice jsou neznatelné a tak nějak Etonsko plavně přechází do Lotyšska, aniž by si toho jeden všimnul... číst dál

19.6.2015 Cesis

Na dnešek spíme na velikém parkovišti kousek od silnice. Nic moc. Před námi je malý hotel s obrovskou, pečlivě posekanou loukou, velkým jezerem a bránou.  S ohledem na to, že tu jen přespáváme, tak to nijak moc neřešíme. Ráno, vyrážíme po P14 směr Cesis.
Trošku se odkláníme od moře, ale tam... číst dál

20.6.2015 Sigulda

Sigulda je prastaré město, jedno z nejstarších v Lotyšsku. Udivila nás koncentrace historických staveb a různých zajímavostí na tak malém prostoru. Asi se vyplatí si do Siguldy udělat zajížďku. Předně je tu krásná zámecká zahrada v areálu Nového a Starého hradu. Hned naproti přes údolí je... číst dál

21.6.Lilaste

Stojíme na parkovišti a od rána krásně svítí sluníčko. 100m od nás je nesmírně dlouhá písčitá krásná pláž a moře.

Dneska zůstáváme tady a budeme se slunit a skotačit ve vlnách.

Těším se, že konečně se půjdeme vyhřát na sluníčko, jen přemýšlím, jestli si lehneme na deku nebo na koberečky... číst dál

22.6.2015 Riga

Konečně Riga.  Klasicky stojíme na velkém parkovišti u Maximy a jsme poměrně daleko od centra. Máme tady klid a nikdo si nás nevšímá.  Zdenda nabral směr a jdeme na autobus. Pár stanic za 2 EUR na osobu je drobet hodně. Platí se u průvodčího. Máme to od auta 6,5 km, ale nechceme jet na kolech... číst dál

23.6.2015 Júrmala

Dopoledene odjíždíme z Rigy. Cestou máme pumpu Statoil a dočerpáváme vodu. Koukám, že v Rize, alespoň tam kde jsme my byli je několik pump Statoil. Zkoušíme to ještě u jiné benzínky, ale nikde kohout s vodou nevidíme. Míříme dál podle pobřeží a prvním trošku větším městem je Júrmala.

Je to... číst dál

24.6.2015 Engure

Deštivé počasí pokračuje. Dneska máme nějakých 14°C a od rána už se přihnalo několik přeháněk v pravidelném sledu. Obloha se zatáhne, prudce se ochladí a leje. Pak se to vybere, zase se oteplí a je sluníčko a teploučko.

Takže celý den je to o oblečení, nahoru, dolů, nahoru, dolů. Pořád se... číst dál

25.6.2015 Kaltene

Dopoledne odjíždíme směr Kolka a po nějakých 40 km, snad ani ne, zastavujeme na dalším parádním místě, které vybral před odjezdem.

Zkoušíme to, protože cedule na silnici hlásá parkoviště, ale už jsme poučený, že to zdaleka nemusí být pravda a místo bude nakonec placený kemp.

Nacházíme... číst dál

26.6.2015 Roja

Dojíždíme jen po pár kilometrech do Roji, ( teď nevím, jak to správně vyskloňovat ), maličkého městečka, kde bychom chtěli zůstat na den až dva, pokud to půjde.

Rybáři se vracejí z lovu a doprovází je spousta racků.
Zdenda pro nás našel v navigaci parkoviště kousek od moře u velké pláže a... číst dál