do 19.03.2024

4.1.2015 Bursa

Bursa, další starobylé město, které máme na cestě. Přijíždíme pozdě odpoledne a parkujeme, kousek od další obrovské tržnice.  Zdenda našel v navigaci starou část Bursy, kam budeme mířit v našich zítřejších toulkách za dalším kouskem turecké historie a tržnice s čerstvou zeleninou, je takový... číst dál

5.1.2015 Bursa

Pomalu získáváme dojem, že Turecko je jedna velká tržnice. Vždyť v Burse jsou další významné prastaré trhy s bohatou historií, která se táhne hluboko do minulosti.

Ipek Han (trh s oblečením ), 15. století

Několik ulic a bočních uliček s nabídkou veškerého oblečení , obuvi, kabelek a... číst dál

6.1.2015 Bursa

Dnešní den věnujeme kultuře a v plánu je Zelená mešita a Zelené mauzoleum. Jdeme na východ od centra Bursy přes další kus historie města, most z 15. století, Setbasi Koprusu. Zelená mešita, Ysil Cami z roku 1424. I když Zelená mešita nebyla nikdy úplně dokončena, její interiér je překrásný.

... číst dál

7.1.2015 Bursa

Velká mešita, Ulu Camii postavená 1399 za vlády sultána Yildirima Beyazita, který žil v letech 1360 – 1403,

je dalším skvostem Bursy, který stojí za prohlídku.  Velká mešita má opět z bílého mramoru přepychově vypracovaný prostor na očistu a krásnou kopuli.

Mohutné sloupoví a dvacet... číst dál

8.1.2015 Bursa

Rozhodli jsme se, že se dneska půjdeme vykoupat. Máme v slušném dosahu dva bazény, tak snad v jednom uspějeme. Zdenda podle navigace nabral směr, máme to něco okolo 4 km a v tom sněhu to bude zážitek. Vidíme, že si tady s úklidem sněhu moc starostí nedělají. Chodníky jsou plné ledu a sněhu a jen... číst dál

9.1.2015 Bursa

Máme nádherné ráno, mrzne jen praští a svítí sluníčko. Poprvé co jsme tady, tak je jasno a nad městem konečně vidím obrovské kopce okolo Bursy. Tam někam nahoru vede kabinková lanovka. Vlastně co jsme v Burse, kopce jsou v mracích a v mlze a vlastně ani nevíme, kolik jich tady okolo nás je.
Jak... číst dál

10.1.2015 Bursa

Pro změnu prší a je docela chladno. Okolo nuly. Nevím, kde chtějí na dnešek vzít +10 - 15°C a výše. To teda ani náhodou. Zdenda udělal ke snídani svojí báječnou omeletu, uděláme generální předodjezdový úklid a naplánujeme trasu na dnešek, rádi bychom už odtud odjeli. Zdenda začíná být drobet... číst dál

11.1.2015 cesta směr Bandirma

Je nádherné ráno, + 12°C, což je teplota jako z říše snů a pohádek.  Po včerejší celodenní dešťové hrůze a předchozích dnech plných docela slušných mrazů je teploučko a nám je fajn.

Dáme sbohem Burse a trandíme směr Troja.  Při výjezdu z města konečně vidíme, jak je Bursa obrovská a už nám je... číst dál

14.1. Bandirma

Směrem do Troje, děláme malou zajížďku do maličkého letoviska Erdek. Městečko, na břehu moře je příjemné. Obdivujeme práci rybářů před odjezdem na rybolov.

Nakládají velkou síť na loď a v noci odjíždějí na moře.

I kočky si přijdou na své a občas ukořistí zapomenutou rybku, která vypadne za... číst dál

15.1.2015 Erdek

Stále jsme v Erdeku a couráme po městečku a jen zíráme. Město je vlastně rozděleno na dvě části. Nová, přepychová s krásnou promenádou a veškerým vybavením.

Odpočinkové posezení, sportovní vyžití, krásné restaurace a kavárny, pítka na vodu, pěkná pláž a udržovaná zeleň.

Vše ve vysoké... číst dál

19.1.2015 Cardak

Cardak další městečko na trase, kde jsme na dva dny zastavili. Parkujeme na hezkém místě, hned u moře a deset metrů od nás je velká kašna s pitnou vodou. Konečně se dělá hezké počasí a tak já mám velké prádlo

a Zdenda, v bílém plášti, jak jinak, ladí cosi na motoru.

Krásný den. Prádlo je... číst dál

20.1.2015 Canakkale

Dopoledne opouštíme Cardak. Ještě jsem počkala na pana rybáře, abych se koukla, kolik ryb dneska přivezl. Opět to byla dost špatné a nedělám si iluze o zbohatnutí lovem ryb. Doplnili jsme ještě pitnou vodu do nádrže a jedeme směr Canakkale.

To už bude poslední zastávka před Trójou. V Canacale... číst dál

22.1.2015 Trója

Můžeme s klidným svědomím prohlásit, dobyli jsme Tróju. Sice nás to stálo nějaký peníz, ale ani předchozí dobyvatelé to neměli zadarmo. Nás to stálo na vstupném 2 x 20 TL a za parkoviště jsme odmítli zaplatit 10 TL.Odjeli jsme s Flíčkem kousek dál a udělali si hezkou procházku k branám Tróje.

... číst dál

23.1.2015 Canakkale

Dopoledne si užíváme krásného dne na pláži. Je tady nádherně a klid a pohodička.

Zdenda se vydává na obhlídku okolí a já se pouštím do přípravy oběda.

Odpoledne se vracíme do Canakkale. Budeme zase stát u naší oblíbené restaurace s internetem a pak už hajdy na trajekt. Cestou z Tróje do... číst dál

25.1.2015 Gallipoli

Včera celý den lilo jako z konve a zůstáváme stát na místě. Je poměrně teplo, okolo 12°C, ale na nějaké courání to není. Alespoň si děláme na počítači co je potřeba a připravujeme si trasu a plánujeme další dny. Dáváme také dohromady finance, jestli vydržíme s penězi, co máme vyměněné do Řecka... číst dál

26.1 a 28.1. 2015 Seddulbahir - Kesan

Ujíždíme na sever směrem k Řecku.

26.01. 2015  Seddulbahir - Kabatepe
Dnešní trasa je  21km

27.01.2015 Kabatepe - Gelibol
Dnešní trasa je 50 km

28.01.2015 Gelibol - Kesan
Dnešní trasa je 80km číst dál

30.1.2015 Řecko

Přejíždíme do Řecka. Je večer, jsme v Alexandropouli na nábřeží a absolvovali jsme tři prodejny potravin, jen abychom věděli jak tady na tom budeme s nákupy. Zatím to vypadá, zlatý Turecko. I toho kusu vepřového bychom se asi v pohodě vzdali. Ceny jsou o třídu vyšší ve všem, kromě masa a i to je... číst dál

31.1.2015 Alexandroupolis

V noci nás vzbudil příšerný vítr a déšť. Stojíme kousíček od moře a vlny stříkají až na silnici okolo pobřeží.

Je to parádní hukot. Jsme dostatečně daleko, ale to otřásání auta větrem je dost děsivý. Auto se houpe a poryvy větru jsou hodně silné. Zdenda nakonec nastartoval a jeli jsme se... číst dál