do 29.03.2024

2.11.2015 Gazipaša

V Turecku byly tento víkend volby a tak jsme se raději ukryli do bezpečí okraje města Gazipaša, kde je nádherná pláž, jak už jsem psala, spousta čisté vody, sprchy, toalety a restaurace s internetem. Skvělé místo a je tu nádherně.

Neradi bychom se připletli do nějaké rozmíšky ať už volební... číst dál

4.11.2015 Alanya

Je dopoledne a za chvíli už pojedeme každý svou cestou. Ondra s Anežkou už míří do Čech a my jedeme také o dům dál.

Večer jsme ještě poseděli a ugrilovali místního ptáka Ohniváka neboli kuře zvané Pilic Butun. Vyprávění nebralo konce a ráno, po snídani to vypadalo, na další den posezení u... číst dál

5.11.2015 Side

Odjíždíme z Alanye. Dopoledne jsme si šli dokoupit další kredit na internet. Včera jsme našli poblíž auta prodejnu Vodafone a tak to není problém. Za 30 Tl máme 2 GB na měsíc. Což je slušné, ale mohlo by těch bajtíků být více. Internet potřebujeme hlavně na kontakt s rodinou a kamarády, kouknout... číst dál

6.11.2015 Antalya

Pohodlně a bez rušení jsme přespali v Side, na velkém parkovišti.

Výhled z Flíčka hned po ránu je krásný.

Stojíme hned před vstupem do starobylého města, kde se tyčil Apollónův a Athénin chrám a mnoho dalších úžasných budov, které jsou sice v rozvalinách, ale i tak monumentální.

... číst dál

7.11.2015 Kemer

Dopoledne plánujeme další cestu. Hlavně pobyt v Turecku se nám krátí a tak si v mapě a průvodci dáváme dohromady, co bychom ještě rádi viděli a neradi minuli. Sepisujeme místa a pasujeme je do zbývajících dnů. Jsou to takové nástřely trasy, časů a dnů, které jsou samozřejmě proměnné, ale faktem... číst dál

8.11.2015 Olympos - Cirali

Cílem dnešního dne je starověké město Olympos a poblíž slavné, magické a mystické Chiméry.

Opět jedeme krásným krajem a scenerie nám berou dech.

Klikatá silnička vede k moři, kam si Zdenda zadal cíl. Kolegyně navigace mu ukázala, že je tam pár domků a velká pláž.

Zdenda už mockrát... číst dál

9.11.2015 Olympos - Chiméra

číst dál

10.11.2015 Olympos

Léčíme si rozbolavělé nohy a už se jen bavíme tím, jak jsme včera zaperlili nočním, několikakilometrovým putováním místní vesnicí.

Zdenda se pustil do pravidelné údržby Flíčka a hlavně se chystá spustit držák na kola o kousek níž, aby lépe viděl do couvací kamery, která se ve městě občas... číst dál

11.11.2015 Kas

Odjíždíme z krásného místa, kde bychom, mít více času, zůstali klidně týden. Vše, co si člověk na cestě může jen přát. Krásné místo, perfektní pláž, čisto, spousta kempů, kde se dá napojit na elektřinu pokud to někdo potřebuje, prodejna potravin s čerstvým chlebem, voda, toalety a nepřeberně... číst dál

12.11.2015 Fethiye

Dnešní cíl cesty je soutěska Saklikent Kanyon, která je, jak říká průvodce nesmírně zajímavá. Tak, ona už je zajímavá cesta k ní.

Zpočátku jedeme dál po silnici č. 400  a před městem Yesilköy uhýbáme směr Elmali.

Malým městem jedeme do slušného kopce a za chviličku je ukazatel na námi... číst dál

13.11.2015 Sultaniye

Opět máme krásné ráno, obloha je jako vypucovaná a bez mráčku. Po ránu je krásných 20°C a brzo se vydáváme na cestu. Dnešní plán jsou horká vřídla Sultaniye. Po včerejším bloudění a hledání cest máme trošku obavy a jak se později ukáže, zcela oprávněné.
Cesta nás vede opět po silnici 400 dál... číst dál

14.11.2015 Pamukkale

Ráno odjíždíme od jezera Köycediz a horkých vřídel Sultaniye, na chvíli se vracíme zpět na silnici č. 400, abychom za chvíli uhnuli na silnici 330 a po nějakých 80 km na silnici č. E 87 směr Pamukkale a Hierapolis.

Tak to je cíl naší dnešní cesty.

Pohodová, z valné části nová silnice nás... číst dál

15.11.2015 Pamukkale + Hierapolis + Afrodisías

Pamukkale a Hierapolis, tak to jsou dvě lokality vedle sebe, které se společně v roce 1988 zapsaly do světového dědictví UNESCO.

Díky zápisu byla zavedena přísnější pravidla pro návštěvníky na ochranu lesknoucích se teras, už se nedá volně koupat ve všech jezírkách a doby, kdy se dalo volně... číst dál

16.11.2015 Afrodisías - Efesos

Ráno je opět krásné, leč studené. Teplota už pomaličku klesá a podzim se hlásí. Jsme v nadmořské výšce přes tisíc metrů a je to teda znát.

Ráno si už musíme drobet přitopit. Krásný den se hlásí a po snídani necháváme auto na parkovišti a pěšky jdeme do archeologické lokality Afrodísias, která... číst dál

17.11.2015 Efes - Efesos

Efesos nebo také Efes, je mladičkým členem jedinečné sbírky, jedinečného seznamu památek a teprve nedávno čerstvě zapsaný v UNESCO.

Po více než 150 letech vykopávek a rekonstrukcí proměnily Efesosv nejkompletněji zachovalou metropoli antického starověku v Evropě.

Na prohlídku se vydáváme... číst dál

18-19.11.2015 Seferihisar

Ráno je krásné a místo našeho parkování také. Vřele doporučuji na zastávku.

Parádní pláž s kamínky a krásný vstup do moře. Jednak velmi pohodlně a pozvolně z příjemné pláže, anebo v místě, kde stojíme je několik schůdků do vody z mola a dokonce můstek na skákání.

Takže tu bude trochu... číst dál

20.11.2015 Aliaga

Ráno nikam nepospícháme a užíváme si pohodové snídaně venku, na sluníčku.

Je dvacátého listopadu a ráno je krásných 20°C.Vůbec se nám odtud nechce a odjezd oddalujeme tak, že bychom pomalu dneska nikam nedojeli.

Opouštíme krásné místo v Seferisiharu. Je to tak v polovině cesty mezi Efesem... číst dál

21.11.2015 Bergama - Pergamon

Algia. Po ránu se rozhodujeme, jestli a kolik vyměníme ještě EUR na náš pobyt zde. Hlavně musíme dokoupit trochu zásob do Řecka a Zdenda by rád přejel hranice s plnou nádrží.

Jsme kus pod Canakkale a u některých pump se dá koupit nafta za skvělých 3,34 Tl což je x 8,- Kč. Je výhodné si na... číst dál

22.11.2015 Pergamon - Akropolis

Město Bergama je moderním nástupcem kdysi mocného antického města Pergamon.

Lokalita byla osídlena už od doby bronzové, ale nejslavnější období pro Bengamon bylo od dob Alexandra Velikého a v obdobé, kdy Římané dominovali celé Malé Asi. Tehdy Pergamon patřil mezi nejbohatší a nejmocnější malé... číst dál

23.11.2015 Ayvalik

Městečko Ayvalik je další maličké městečko, kde objevujeme krásnou řeckou vesnici se vším všudy. Zajímavé.

Řecké nápisy, řecké restaurace, taverny a kavárny.

Barevné domky a všude, všude se dá posedět.

A nebo poležet!

Spousta muziky a spousta nepořádku. No, klasika.

Krásné... číst dál

24.11.2015 Kuvva-i

Včera jsme ujeli jen pár kilometrů a jen tak pro okouknutí projíždíme dalším maličkým městečkem Kuvva – i, kde nakonec zůstáváme celý dnešek.

Parkujeme na velkém parkovišti na okraji vyloženě letního města u restaurace. Jdeme se cournout po pobřeží a městem. Skoro všechny domy jsou... číst dál

25.11.2015 Altinoluk

Dopoledne odjíždíme Kuvva-i  a míříme do posledního města Antinoluku, kde budeme nocovat. Pohodová cesta a jsme v dalším, už poněkud větším, ale opět spíše letním městě.

Jdeme po pláži několik kilometrů a procházíme se starým městem.

Parkujeme na skvělém místě, opět u moře na molu.

... číst dál

26.11.2015 Canakkale

Konečně už jedeme do Canakkale.

Vlastně v tomto roce jsme tu už potřetí. Takže starý známí.

Opět pohodová cesta a po nočním dešti se drobet ochladilo a sluníčko jen občas vykoukne.

Míjíme odbočku na Tróju a za chvíli jsme v Canakkale. Parkujeme opět na starém místě, které vřele... číst dál

27.11.2015 Canakkale

Včera večer jsme ještě přehodnotili situaci a přejeli jsme k tržnici.

Každý pátek se tu koná velký trh pro široké okolí. Víme už, že se sem sjíždějí lidi i z daleka, protože je to jedinečná příležitost si nakoupit vše, co je doma potřeba.
Obrovské množství zeleniny, sýry a veškeré mléčné... číst dál

28.11.2015 Canakkale

Počasí se velmi zhoršilo, celou noc leje jako z konve a prudce se ochladilo. Nicméně, jak bývá zvykem, máme na ten snad nejméně vhodný den naplánovanou couračku po městě. Potřebujeme ještě dokoupit pár nezbytností na další cestu a městečko Canakkale je naprosto ideální.

Nicméně, od našeho... číst dál

29.11.2015 Canakkale

Dneska se opět rozsvítilo sluníčko, ale jsme na parkovišti a máme takovou generální přípravu na Řecko.

Uklízíme, vyklízíme a dáváme do pořádku vše co máme tak nějak volně. Potřebujeme vytvořit prostor na velký nákup v Kesanu, než vjedeme do Řecka.
Tam už to ze zimy také známe a víme, kde... číst dál

30.11.2015

Konečně jsme se rozhoupali a odjíždíme z Canakkale. Canakkale je maličké, ale velmi pěkné městečko a tak to máme na trajekt kousíček.

Počasí nám přeje a je krásné sluníčko. Sice se prudce ochladilo, ale hlavně, že neprší. Trajekt jezdí každou chvilku a my jsme si tentokrát vybrali přístav... číst dál