do 22.04.2024

11.11.2015 Kas

Odjíždíme z krásného místa, kde bychom, mít více času, zůstali klidně týden. Vše, co si člověk na cestě může jen přát. Krásné místo, perfektní pláž, čisto, spousta kempů, kde se dá napojit na elektřinu pokud to někdo potřebuje, prodejna potravin s čerstvým chlebem, voda, toalety a nepřeberně restaurací a kaváren, krásné výlety do okolí a samozřejmě sluníčko a teplé moře. Bohužel, už nás drobet tlačí čas a tak se nedá nic dělat. Ještě jsme naposledy nakrmili dva toulavé místní pejsky, kteří nás poctivě celou dobu hlídají a spí pod autem.

Pb110007

Opět ujíždíme krásnou krajinou a hned po pár kilometrech míjíme silný horský pramen. Je po naší levé straně s pohodlným zaparkováním.

Pb110018

Když je možnost a voda je opravdu krásně křišťálově čistá a ledová, Zdenda vždy vypouští veškerou vodu z nádrže, což je 150 litrů a napustí čerstvou.

Pb110020

V Turecku je všude vody spousta, jde jen o to aby dobře vybral ten správný pramen.Během chvíle máme nádrž plnou a ujíždíme dál.

Pb110030

Cestou míjíme děsivé město Finike. Je to jeden velký skleník a jak se dozvídáme, jsme v oblasti, kde se pěstuje neuvěřitelné množství zeleniny pro domácí trh a hlavně na vývoz.

Pb110053

Však také kousek potkáváme trh se zeleninou a doplňujeme zásoby ovoce a zeleniny. Trhy miluji. Perfektně se nakupuje absolutně čerstvá zelenina, která ještě ráno byla někde v zemi nebo na keři. A lacino. Jen pro představu, za 29 Tl což je 232,- Kč jsme nakoupili: 2kg hroznové víno bez pecek, 3kg mandarinek, 2 kg jablek, 2 kg rajčata, 1kg paprik, 2kg okurky, 2kg cibule, 4kg brambor, ½ kg pórku, 1 kg mrkve, 1 velký celer s natí. Zkrátka, doplnili jsme zásoby a máme zase tak na týden vystaráno.

Pb110046

Cestou je vidět několik lykijských hrobek nahoře ve skalách.

Pb110059

Je jich tu více, ale je obtížné je za jízdy najít.

Pb110063

Hned nad Kasem jsou další skalní hrobky přímo ve skále nad městem, ale už se stmívá a tak nejsou moc dobře vidět.

Pb110126

Míříme do městečka Kas. Zdenda dal do navigace nábřeží, kde bychom měli přespat. Do města se dá zajet až na jeho konci, kde je přístaviště nádherných plachetnic. Některé jsou opravdu monumentální a celá marina je hlídaná. Za plotem, závorou a honosnou vrátnicí. Na první pohled je to vyšší dívčí. Tenisový kurt, bazén a podobné radůstky pro velmi majetné majitele jachet.

Pb110124

Každopádně obyčejné molo ve městě pro rybáře a obyčejné lidi je mnohem krásnější a má v sobě kouzlo upřímnosti a lidskosti. Nicméně, parkujeme hned před honosnou vrátnicí na velkém parkovišti a vděčně se připojujeme na jejich internet. Chce to po nás jen zaslat imejlovou adresu a telefonní číslo.Běhen chviličky nám na telefon přikvačilo kode a bez problémů můžeme na internet. Tak sláva.

Pb110096

Jdeme se podívat do městečka Kas a mohu říct, že to tu mají moc pěkné. Procházka přístavištěm, kde je spousta pejsků, volně ložených a lidí, kteří je hladí a vyloženě je tady překrmují. Tolik obézních psů jsem ještě nikde neviděla. Nevěřícně koukáme na kočku vedle hromady granulí pro kočky a pána, který krmí její tři koťata specielní konzervou pro koťata. Schválně jsem se u pána zastavila a koukala, co to dává těm koťatům za konzervu. Tady je to opravdu psí a kočičí ráj.