do 19.03.2024

5.9.2015 Česko - Slovensko - Maďarsko

Odjíždíme na další cestu. Nakonec bylo maličké zdržení, ale to jsme hravě zvládli a ještě jsme se velmi zdrželi v Brně. Zdenda si musel dokoupit do počítače Offisy a v nákupním centru je rovnou instaloval, poslední dokoupení zapomenutých věcí jako chemie do naší báječné senkrovny, posledního... číst dál

6.9. 2015 Rumunsko

Po snídani vyjíždíme a míříme do Rumunska. To plánujeme jen prolétnout. Nutno říct, že jsem mile překvapená. Jedeme po skvělé dálnici M 43 směr Arad a pak v Rumunsku po fungl nové A1 směr Bukurešť.

Obrovská parkoviště a perfektní autostráda. Za dva roky, tak tomu nemohu ani věřit.

Než jsme... číst dál

7.9.2015 Bulharsko

Dneska ráno za námi dorazil takový větší bráška a to jsme si mysleli jak nejsme velký.

Každopádně pojedeme společně do Istanbulu a cesta ve dvou skvěle ubíhá.

Z Aradu jedeme kousek po dálnici A1 a pak už směrem k hranicím je obyčejná silnice, ale velmi slušná.Před námi jsou nádherné... číst dál

8.9.2015 Sofia

V klidu a v pohodě ráno balíme a jedeme dál. Teda, ráno to rozhodně není. Spíše brzo dopoledne, nebo pozdě po ránu, každopádně žádný stres a spěch, hezky v klídku. Druhá posádka taky nikam nespěchá, tak paráda. Skvělá snídaně a ranní kávička nesmí chybět, naplánování trasy a jedeme. V Rumunsku... číst dál

9.9.2015 Jambol

Dneska jsme měli drobný problém. Kolegovi z bydlíku, Mirkovi, se podařilo ráno nezavřít okýnko u horní postele a včera mu někde ulítlo. Ráno chtěl zavřít okno a nebylo co zavírat. Zkrátka, vyrvalo se z pantů a odlétlo neznámo kam.

Tak jsme museli nahradit okénko jiným okénkem. Naštěstí... číst dál

10.9.2015 konečně Turecko

Cestopis doplním, každopádně, konečně jsme natrefili na slušný internet, kousíček od hranic na benzínce BP Bul Petroleum  vesnice Okop. Velmi laciná nafta, nejlacinější z celého Bulharska, slušný plyn a možnost vody do nádrže a internet !!!!!
Odjíždíme z Jambol opět briskně dopoledne. Není kam... číst dál

11.9.2015 Edirne

Edirne je prastaré město, které vždy plnilo hraniční úlohu. Edirne leží v blízkosti řeckých a bulharských hranic  a je to původní hlavní město osmanské říše. Je to tu mnohem rušnější a v centru je hodně turistů z Řecka a Bulharska. Bulhaři jsou poznatelný díky oblečení a jakési hlučnosti. Turci... číst dál

12.9.2015 Istanbul

Spousta kilometrů a večer už jsme v Istanbulu. V noci se přihnala velká bouřka a bezvadně se ochladilo, máme krásných 21°C což je na cestování ideální teplota. Jedeme vedle dálnice,  po parádní vedlejší čtyřproudé silnici, takové té podřadné,  kudy jezdí jen místní, z města do vedlejšího města... číst dál

13.9.2015 Istanbul

2015 – vracíme se zpět do Turecka, abychom projeli úseky, které jsme při první návštěvě nenavštívili, a situace se velmi změnila. Za půl roku je vše trochu jinak.
Kurz klesl z 2.81 Tl a podobně na 3.40 Tl za Euro což je skvělé. Vše se nám zlevňuje. Při nákupu cca Euro za 28,- Kč je to okolo 8... číst dál

14 -15.9.2015 Hereke

Ráno vyjíždíme z našeho báječného parkovacího místa u Panorama Muzeum a jedeme přes Bospor do Asijské části Istanbulu a dál podél pobřeží Marmarského moře směr na Izmit.

Bosporská úžina, Bosporský most. Tak Bosporský most je úžasný. Nekonečná masa aut se valí v obou směrech. Všimněte si... číst dál

16.9.2015 Izmit

Jak jsme řekli, tak jsme udělali a ještě štěstí, že jsme se rozhodli popojet k toaletám na parkovišti a natankovat hadicí vodu do nádrží.

Bývali bychom odjeli s naší báječnou peřinkou vyhřívající se na kolech. Pokud to jen trošku jde, tak ráno vyhazujeme peřinu na kola a necháme je trochu... číst dál

17.9.2015 Karasu

Dopoledne odjíždíme z Izmitu do Adapazari silnicí č. 100 hned vedle placené dálnice a jedeme směrem na Karasu, který je na pobřeží Černého moře a tam podle plánu začneme naši pouť po pobřeží Černého moře. V zimě jsme už velký úsek pobřeží projeli a teď pojedeme, kam nás to pustí.

Zkrátka kam... číst dál

18.9.2015 Karadasu Eerli

číst dál

19.9.2015 Eregli

Ráno jsme se s druhou posádkou rozloučili a Hela s Mírou míří zpět na pláž do Karasu.  Tam se jim líbilo a taky už se budou stáčet k domovu.
My jedeme po silnici E10 podél Černého moře směr Eregli, kam odpoledne dojíždíme.

Městečko Eregli, je taková směsice všeho možného na pobřeží moře... číst dál

20.9.2015 Safranbolu

Chyba v komunikaci, žádné místo na koupání nehledáme, protože míříme do Safranbolu, což je další památka UNESCO, kterou máme na cestě. Teda, kousek si musíme zajet, ale není to tak daleko a jsme odměněni nádhernou krajinou. Jedeme po silnici 755 a Safranbolu je až za městem Karabük, které je... číst dál

21.9.2015 Mencilis Magarasi - Amasra

Dopoledne odjíždíme směrem na velké jeskyně Bulak Mencilis Magarasi. Je to dost náhoda. Našli jsme leták na tyto jeskyně a padlo rozhodnutí, že se tam podíváme.

Opět to máme naštěstí na trase a jedeme kousek za Safranbolu, nějakých 8,5 km směrem na Bartin po silnici 755. Opět je potřeba se... číst dál

22.9.2015 Amasra

Krásné městečko Amasra na břehu Černého moře. Měla to být naše poklidná zastávka, ale jen zíráme na ruch, který vládne v jinak mrňavém městě. V noci se vše uklidní, ale přes den je to nájezd místních tureckých návštěvníků. Turistů je tady poskrovnu, ale veliké parkoviště je v odpoledních... číst dál

23.9.2015 Kapisu

Odjíždíme z Amasry a míříme do kopců po známé D010 Hwy směrem na Sinop.

První městečko, kam zajíždíme k pobřeží je Doganyurt . Rádi bychom nalezli nějaké hezké místo na koupání,dokud je hezké počasí. Podle předpovědi se má ještě pár dní udržet, ale pak by se mělo valem zhoršit. Doganyutrt se... číst dál

24.9.2015 Černomořské pobřeží

V noci hezky sprchlo a tak se báječně spalo. Ráno je zase krásné sluníčko, ale mraky se trochu honí, tak uvidíme, jestli se něco nepřižene. Celý den je krásně, teploučko, příjemných 28°C  a tak se koupeme a Zdenda po obědě odchází na ryby. Včera chytil dvě a zkouší ještě štěstí. Večer si je... číst dál

30.9.2015 Kapisu

Zítra po ránu ukončíme parádní pobyt ve vesnici Kapisu.

Hezký týden, který zakončujeme mořskou bouří a slejvákem, který už trvá dva dny. Nic moc.

Ovšem předešlé dny byly parádní, teploučké, plné koupání, slunění a pohody. Zdenda dával péči Flíčku a já doplňovala do stránek co bylo... číst dál