2.3.2016 Hérakleion

Jsme už dva dny den v Hérakleionu. Na včerejšek jsme byli objednaný v servisu Fiat na pravidelnou výměnu oleje v rámci záruky. Jedná se o to, že máme ještě do podzimka záruku na motor a museli jsme řešit výměnu oleje tady a ne až doma.

Kilometrově už jsme za hranicí a máme to jen tak tak... číst dál

5.3.2016 Hérakleoin

Dneska už začínáme balit tady na Krétě. Jsme objednaný na zítřejší trajekt a už si to hrneme na pevninu.

Prožili jsme tady docela suprový dny a měli jsme štěstí na perfektní kulturní zážitek a to místní masopustní veselici.

My už jsme tušili, že se asi bude něco dít, protože celé odpoledne... číst dál

6.3.2016 Hérakleion odjezd z Kréty

Je neděle a skoro po dvou a půl měsících opouštíme Krétu. Bylo nám tady krásně a hlavně, teplo. Parádní počasí bylo skoro celou dobu našeho putování a opravdu, velmi vřele doporučujeme vyměnit aspoň na jednu zimu oblíbenou zimní destinaci Španělsko a Portugalsko za Krétu. Kdybychom neměli před... číst dál

7.3.2016 Athény

Athény, třetina řecké populace žije právě tady. Téměř čtyři miliony obyvatel žije na planině perfektně chráněné ze tří stran vysokými kopci a tomu všemu vévodí slavný Parthenón a Akropole, ale dostat se až sem, do Athén, byl trošku oříšek.

Přesto, že jsme měli rezervaci na loď v řádném... číst dál

8.3.2016 Athény

Ráno opět předjíždíme na naše strategické místo u autobusu A3. Tentokrát už máme lístky a jsme v pohodě, co se týká revizorů. Vystupujeme u Královských, nebo Národních zahrad, jak kde je to popsaný.

Zkrátka vystupujeme u prvního parku, který se před námi objeví a je to. Královské zahrady jsou... číst dál

10.3.2016 Athény

Včera skutečně, dle předpovědi pršelo a bylo opravdu ošklivo. Jeden z mála případů, kdy jsme byli za déšť vděčný. Beztrestně jsme mohli zůstat doma a dát bolavým nohám odpočinek. Trochu zazlobil energoblok a při té příležitosti jsme vygruntovali všechny škvíry pod kryty v podlaze. Za ten rok a... číst dál

11.3.2016 Palaio Kalamaki - Korintský průplav

Konečně odjíždíme z Athén a za sebe mohu říct, že jsem jenom ráda. Athény, tak jak jsem se na ně těšila, mě osobně nijak nenadchly, ale tak, je dobré je projít, trochu prošmejdit, aby člověk měl srovnání, porovnání a rozšířil si drobet znalosti. Je to několikamilionové hlavní město a určitě... číst dál

12.3.2016 Methana

Než začnu s dnešním dnem, tak se hned musím opravit. Včera jsem psala, že parkoviště, kde stojíme, by bylo vhodné pro přespání. Nebylo.

Vůbec jsem si nevšimla cedule na okraji u vjezdu, kde je zákaz parkování karavanům a ještě nějaký milovník cestování tam přidal obrázek smrky s kosou. Je... číst dál

13.3.2016 Methana

Methana má jednu skvělou světlou stránku a to, dvě veliká mola plná vodovodních kohoutů. Natankovali jsme plnou nádrž a poodjeli na konec původního starého mola, kde už nikdo není a já jsem se mohla s klidným srdcem pustit do bohulibé činnosti jako je praní prádla. Naštěstí je jen pod mrakem... číst dál

15.3.2016 Methana

Stále stojíme v Methaně, protože je velmi ošklivě. Průběžně a permanentně prší nebo krápe, mraky se honí a není to nic moc.

Máme před sebou dvě parádní, zajímavé památky, obě dvě zapsané v UNESCO a nechce se nám je procházet v dešti. Windyty hlásí změnu, ale až na konec týdne. Takže se... číst dál

17.3.2016 Epidaurus

Konečně se na nás hned po ránu usmívá sluníčko a to je signál k odjezdu.

Ještě doplníme vodu do nádrže, čerstvou do kanystrů a jedeme směr Epidaurus, archeologická lokalita zapsaná na seznamu UNESCO. My jsme už byli u malého divadla v Epidaurusu, ale ta hlavní atrakce je o 13 km jinde. U... číst dál

18.3.2016 Mykény - Nafplio

Opět změna plánu. Ráno, navzdory předpovědi se otočil vítr, vane úplně odjinud než by měl a prší. Nocovali jsme na velkém parkovišti před vstupem do Mykén v klidu a pohodě. Jen včera večer Zdenda lítal s dronem a najednou, dron se rozhodl, že by rád dál do světa a v klidu si odlétl do místní... číst dál

19.3.2016 Mykény

Od božího rána máme krásné sluníčko a hned je den veselejší.

Naše přítelkyně Windyty tentokrát nezklamala a počasí je opravdu, tak jak předpovídala. Je nádherně a hned se lépe žije. Jedeme hned zpět do Mykén. Přesně na dnešek jsme čekali.

Prodejci pomerančů už jsou na svých místech. Dneska... číst dál

20.3.2016 Nafplio - pevnost Palamidi

Opět máme krásný den, 16°C hned po ránu a tak se moc nezdržujeme, balíme a jdeme stoupat téměř do nebeských výšin.

Čeká nás pevnost Palamidi, která vévodí městu a je vskutku impozantní.

Teda, alespoň zezdola působí monumentálně a hlavně příšerně vysoko. Jelikož bylo Nafplio významným... číst dál

21.3.2016 Sparta - Mystras

číst dál

22.3.2016 Mystras - byzantské město

Sluníčko nás vítá do dalšího dne a po snídani jdeme do další památky UNESCO, jak jsem včera avizovala, Mystras – starověké byzantské město.

Jsme vlastně na úpatí pohoří Taygetos a Mystras byl postaven na jednom z prvních kopců, které se zvedají od planiny.

Tak, kopec je to impozantní a i... číst dál

23.3.2016 Mani - Kalamata

Včera jsem se probojovali až na nejjižnější část Peloponéského ostrova na polostrov Mani, který je jakoby, prostředním prstem ze tří.

Jsme kousíček od mysu Matapam, kam se jdeme podívat. Je to přes kopec, tam někde v dálce.
Moře se přes noc docela slušně rozbouřilo a včerejší rybník je... číst dál

25.3.2016 Pílos

Kalamáta a cesta do Pílos. Je to tentokrát trošku matoucí, ale v Kalamátě zůstáváme stát jeden den s přejezdem.

Je hodně ošklivo a tak není moc do zpěvu.

Ani psát se mi nechce. Cesta je v pohodě, projíždíme několika vesnicemi a jinak se neděje nic zvláštního.

V Kalamatě doplňujeme... číst dál

26.3.2016 Pílos

Krásný den nás vítá a po několika vysloveně ošklivých dnech si užíváme sluníčko.

Je teplo, fouká větřík a hlavně, máme pod sebou hydrant s vodou. Pouštím se do praní a velkého úklidu. Jsme na velikém molu, kde skoro nikdo není.

Jen hned u města stojí pár aut. Když už máme hotovo a prádlo... číst dál

27.3.2016 Methoni

Je krásně, ale poněkud chladno. Po ránu je jen 15°C, ale sluníčko slibuje, že by mohlo být hezky. V klidu a v pohodě proběhla noc.

Rameno spravedlnosti v podobě říční policie už nepřijelo.

Dopoledne odjíždíme na Messénský poloostrov. Jsme na západě Peloponésu, kde jsou vyhlášená plážová... číst dál

28.3.2016 Methoni

Dneska to vypadá na krásný den a rozhodujeme se, že si uděláme výlet do okolí.

Jdeme až na nejzazší bod zálivu, kde už vidíme moře do dálky.

Beru svačinku, čaj a vyrážíme. Je to ten kopec na konci zálivu. Pláže jsou tady velmi příjemné a několik lidí se už koupe. Brrr. Nechápu. Moře je... číst dál

29.3.2016 Kyparissía

Odjíždíme z Methoni směr Nestorův palác kousek od města Chora. Máme to při cestě, přesně jak plánujeme, objet Peloponés kolem dokola po pobřeží.

Nakonec jsme se rozhodli, že tvrz Koroni vynecháme, protože by to byla poměrně velká zajížďka směrem zpět.

Bohužel, i my se musíme alespoň trošku... číst dál

30.3.2016 Vassai

Ráno nás drsně probudil školní zájezd naprosto příšerně ukřičených dětí. Nechápu, proč děti na sebe nemohou mluvit normálně. Plný autobus desetiletých dětí má stanoviště kousek od nás a probuzení to bylo teda děsivé. Ti malý ďáblové museli vyjíždět ještě za tmy, aby byly už před osmou hodinou na... číst dál

31.3.2016 Apollonův chrám v Bassae

Krásný den nás vytáhl z postýlky. Dneska je před námi další památka UNESCO v pořadí a to chrám Vasses, Vassae nebo Bassae.

Platíme 3 Eur na hlavu a vstupujeme do obrovského stanu, kde je nádherný  chrám věnovaný bohu Apollo Epikura, v překladu Apollo pomocník.

Stan je tu postavený... číst dál