1.7.2017 Lund - DK

Máme první den letních prázdnin a jak jsem včera sčítala měsíc, tak si myslím, že jsme dopadli velmi slušně.

Tentokrát se nekonaly žádné výdaje jako je pojištění, opravy, náhradní díly a podobné radosti. Jen jsem dokupovala potraviny, abych nemusela v Dánsku nic moc kupovat. Teda, jen to... číst dál

2.7.2017 Kodaň - DK

Dnešním cílem cesty je útes Stevns Klint, jedinečná přírodní ukázka toho, jak tu dříve horniny pracovali.

Než se ovšem dostaneme k útesu, musíme projet malebnou vesničkou Store Haddinge, které je jen kousek od hlavního a jediného parkoviště u útesu.

Parkoviště je jako jedno z mála placené... číst dál

3.7.2017 Kodaň - DK

Kodaň je úžasné město, které je plně podřízeno cyklistům.

Dodnes jsem si myslela, Itálie je cyklistice velmi nakloněná, ale na Dánsko nemá. Kodaň je taková hodně zvláštní.

Historické jádro vlastně ani moc není, je to takové dost úžasná směsice starého a nového. Ovšem to nové je úchvatné... číst dál

4. 7.2017 Espergaerge - DK

Poněkud později odjíždíme z Kodaně.

Zdendu stále zlobí mobil, permanentně se restartuje a v tu nejnevhodnější dobu a chvíli se vypíná. Dlouho odkládané tovární nastavení dneska přišlo ke slovu. Máme dost slušný internet z bistra, které je hned u nás, a tak Zdenda opět stahuje aplikace, které... číst dál

5.7.2017 Helsingor - Hornbaek- DK

Ráno je krásně, konečně po několika dnech ráno neprší. Jedeme do městečka Helsingor, které je na pobřeží Oresundského zálivu.

Jsme vlastně na dostřel Švédsku a hrad Kronborg obzvlášť trpěl za dánsko-švédských válek. Dneska je to památka zapsaná na seznam UNESCO, kam se rádi podíváme.

... číst dál

7.7.2017 Hornbaek - DK

Včerejší den jsme plně věnovali povídání a povídání a jídlu. Od společné snídaně jsme se plavně překulili do oběda.

Na jídelníčku byly bramboráčky se sýrem, bílá bavorská klobása, zelný salát a čerstvý salát z ledového salátu s rajčátkem.

Večer byl jasně ve znamení ryb. Zdenda s Alenkou... číst dál

8.7.2017 Roskilde - DK

Ráno, teda spíše v časném dopoledni, či jak naší běžnou 10 h odjezdu nazvat, odjíždíme z oblasti Hensingoru na nejsevernější místo Sjaellandu, Gileleje.

Tady máme v plánu se tady zastavit a opravdu lehce poodbědvat, protože pravidelná strava je základ. Na to docela dbám, přestože nemáme... číst dál

9.7.2017 Nyborg - DK

Pohodová noc na parkovišti u Viking muzea, kde jsme téměř osiřeli. Pravdou je, že se tu nesmí kempovat a nesmí tu být na noc karavany, ale druhou pravdou je, že my jsme tu nekempovali, my jsme obytka a jenom jsme přespali.

Tak trochu pořád tápeme, ale snažíme se na sebe nijak neupozorňovat a... číst dál

10.7.2017 Odense - DK

Mám doma ohromného lovce. Zdenda se vyznamenal a po půlnoci chytil nádhernou tresku.

Před tímto úlovkem měl velký záběr a přišel o jakési železo, ale přišel další záběr a budeme mít dobrotu, na kterou se celou dobu těšíme.

Dostali jsme od přátel Zdendy a Ály několik pořádných kusů čerstvé... číst dál

11.7.2017 Hedensted - DK

Noc jsme tentokrát přečkali na příjemném parkovišti kousek za Odense.

Jsme u jakési základny kajaků a skifů a různých veslic, kde je spousta stání pro bydlíky, spousta místa pro stany a kousek od nás je kemp pro ty, kteří potřebují servis a elektriku, vodní kanál do moře, posekané louky... číst dál

12.7. Aahus - DK

Začínáme třetí neděli v Dánsku a jednoznačně mohu říct paráda. Pokud bychom tudy prolétli v době, kdy je pod mrakem, tak nic moc, ale pokud putujeme za slunečného dne, je to tu fakt moc pěkné.

Vesnická řadovka
Dánsko je zajímavé už jen tím, že buď je pod mrakem a nefouká vítr nebo je... číst dál

14.7.2017 Addevej - Frederikshavn - DK

Střídavě prší, je sluníčko, bezvětří a nebo to vypadá, že nás vítr sfoukne do moře. Tak proměnlivé počasí se hned tak někde nevidí.

Celou noc leje jako z konve, ráno je sluníčko a teplo, než se schystáme k odjezdu už fouká silný vítr, ale stále je slunce. Pak se vítr utiší a už se odněkud... číst dál

15.7.2017 Frederikshavn - DK

Protože pokračujeme dál na nejsevernější místo Dánska mys Grenen, a protože se neděje nic výjimečného, můžu se v klidu a v pohodě zastavit u velmi typické dánské záležitosti, a tou jsou naprosto jedinečné doškové střechy.

Ze zemí, které jsme zatím navštívili, je v Dánsku takových to střech... číst dál

16.7.2017 Skagen - Grenen - DK

18.7.2017 Aggersund - DK

Vracíme se na jih po silnici č.11, která nás vede podél pobřeží, kde mají být kouzelné pláže a tak podobně. Včera jsme si na oběd udělali ty Zdendovy vynikající makrely na grilu.

Už jsem o tom říkala včera. Jen díky tomu, že máme poměrně bezpečný gril a uhlí v něm uložené ještě v drátěném... číst dál

19.7.2017 Hanstholm - DK

Pokračujeme po západním pobřeží směrem na jih a stále jsme v oblasti severního Jutska.

Z městečka Handsholm, kde jsme strávili velmi větrnou noc pokračujeme dál směrem na město Thisted. Tak, ona je to spíše maličko větší vesnice, ale budiž. Faktem je, že tu není o co stát, protože město je... číst dál

20.7.2017 Struer - DK

Jak už, tak nějak bývá dobrým zvykem, ráno je opět zatažené a nic moc.

Jak včera večer bylo překrásně, o větru už se raději ani nezmiňuji, tak ráno vypadá opět příšerně a ochladilo se. Máme krásných 17°C. Předpověď je dobrá, ale moc ve změnu nevěřím. Městečko Thisted leží na břehu velikého... číst dál

21.7.2017 Thyboron - DK

22.7.2017 Thorsminde - DK

23.7.2017 Hvide Sande - DK

Jedeme opět překrásnou krajinou, kde je spousta nádherných domků a velikých farem a chatových oblastí.

Ty chatové oblasti jsou poněkud jiné než u nás. Tady nevíme, jestli jsou ty domy – chaty na trvalé bydlení nebo opravdu jen na léto.

Jak jsem se dočetla, po celém Dánsku funguje... číst dál

24.7.2017 Esbjerg - DK

Dneska jsme se už dostali ze střední části Jutského poloostrova do té jižní části.

Naše noční stání. Za dunou je moře a pláž a před námi chaty, chalupy, vily. Zkrátka letní domy.

Pomaličku a polehoučku se dostáváme zpět, na hranic s Německem. Ještě nás čeká starobylé městečko Ribe... číst dál

25.7.2017 Ribe - DK

Dneska nás čeká poslední historická lahůdka v Dánsku a tou je nejstarší město Dánska, Ribe. Bohužel, opět je den zamračený a od rána nám už několikrát sprchlo.

Nicméně, jak dojíždíme k Ribe, vypadá to, že se déšť přehnal, mraky jsou sice jako duchna nad zemí, ale neprší. Je to ohromná škoda... číst dál

26.7.2017 Romo - DK

Vyloupl se nám nádherný den. Po několika zamračených, zatažených, přeháňkových dnech máme dneska opět azuro.

Bohužel, celý den jsem proklimbala a ze sluníčka jsem si užila pramálo, ale to je jiný příběh. Dneska jedeme na ostrov Romo, poslední zastávku v Dánsku a pak, zítra už přejedeme do... číst dál

27.7.2017 Sudwesthorn - D

Dnešek je dnem loučení. Loučíme se s nádherným a větrným Dánskem, zemí, která dokáže zmást nádherným ránem a blankytně modrou oblohou, aby se do oběda přihnalo několik přeháněk a s železnou pravidelností se obvykle sluníčko ukázalo ještě několikrát a několikrát se rozpršelo.

V žádné jiné zemi... číst dál

28.7.2017 Husum - D

31.7.2017 Brunsbüttel - D

Tak nějak se nic moc neděje a nic zajímavého nás nepotkalo. Vlastně, potkalo, jeli jsme k prádelně, ze které se nakonec vyklubala prádelna s čistírnou.

Ráno je sluníčko a odjíždíme z našeho, velmi příjemného stání, kde jsme samozřejmě, jak jinak osamocený. Ohromné parkoviště hned u pobřežního... číst dál