1.7.2017 Lund - DK

Máme první den letních prázdnin a jak jsem včera sčítala měsíc, tak si myslím, že jsme dopadli velmi slušně.

Tentokrát se nekonaly žádné výdaje jako je pojištění, opravy, náhradní díly a podobné radosti. Jen jsem dokupovala potraviny, abych nemusela v Dánsku nic moc kupovat. Teda, jen to opravdu nejnutnější.

Měli bychom tady být měsíc a po zkušenostech z Norska bych to mohla a měla zvládnout. Až včera večer padlo rozhodnutí, že se podíváme. Kolik by stál trajekt na troj ostrovy a to ostrov Mon, Falster a Lolland, které bychom byli bývali vynechali. Ono je to trošku složité. Na hlavní a východní ostrov Sjaelland, kde je Kodaň se většinou jede přes placený most, a cesta jen pro informaci vede prostředkem ostrova Fyn a zhruba prostředkem ostrova Sjaelland směrem na sever, ke Švédsku. Pokud nechceme jet do Norska trajektem tak musíme tudy. My jsme se dostali až na úplný jih ostrova Fyn a museli bychom se hodně vracet na most a zase hodně spadnout na jih Sjaellandu a pokračovat podél pobřeží.

S ohledem na to, že nevíme, kolik bude stát most, dovolím si odhadovat, že cena bude velmi podobná jako cena za trajekt tak s návratem a znova vzdálením k a od mostu nás to vyjde asi tak na stejno.

Takže jedeme trajektem a tím pádem nám neuteče putování ostrovy Mon, Falster a Lolland. Cesta trajektem trvá tři čtvrtě hodiny a na lodi je volná WIFI. Sice tak slabá, že se nedá připojit, ale je.

Cena za trajekt pro bydlílk a dvě osoby je taky slušná, 1443,- Kč v přepočtu, jinak 390 DK Každopádně, pokud pominu několik muzeí cestou, tak ostrovy jsou krásné.

Domy jako z pohádky. Jen se můžeme podivit, že občas nevyleze ze dveří nějaká kouzelná babička s šátkem na hlavě. Tady je veliká móda mít za okny několik květináčů orchidejí, staré svícny, sbírku konviček na čaj anebo jen krásné staré vázy. Zkrátka, je to jedna velká stálá výstavka a musím říct, že moc hezká.

Celé Dánsko je moc hezké, takové milé, poklidné, upravené, čisté, příjemné a pohodové. Spousta osamělých statků, malých i větších, spousta krav na pastvinách, spousta koní, které se prohánějí v nádherných loukách, spousta vodních ptáků včetně krásných divokých husí a nepřeberné množství překrásných domů s doškovými střechami.

Ano je tu pro nás hodně draho, ale to vše je bohatě vyváženo všeobjímající krásou a pohodou v putování, cestování a pohodou bytí. Nicméně, zpátky na zem a s ohledem na to, jak je vše pro nás opravdu dost drahé, vzdávám se plánu, najít veřejnou prádelnu a tady vyprat.

Vody je všude dost a dost, a tak ráno namáčím do jednoho kýble trička, která jsou vlastně jen zapocená a do druhého ponožky, kterých už mám plnou tašku. V poledne zastavujeme v přístavu, kde máme jednak volný internet z restaurace a hlavně, máme tu kohout s vodou. Stojíme na parkovišti pro bydlíky, kde se dá pohodlně stát, dokoupit proud a vodu tu mají volně.

K obědu byla kuřecí polévka a cestou upečená pizza, která je výborná. Sýr se krásně roztekl pod kolečky salámu a oliv. Dobrota, jen posypáno trochou oregana a trochou bazalky, a to nejjednodušší těsto na světě. Až dojde salám, mám s sebou několik plechovek tuňáka, to máme na pizzu taky rádi. Zase, je to změna a další výborné a jednoduché jídlo na cesty za pár korun.

Při naší cestě báječným Dánskem Zdenda opět vybral krásné místo na přespání. Jsme sami na břehu mořského zálivu, u velmi starého mola a jen občas někdo projde cestou z procházky.

Zdenda si včera za deště našel spoustu žížal, které vezeme s sebou a už je na rybách.

Já sepisuji, co den dal a vzal, výhled mám z auta na moře a užívám si poklidného večera.

Pomaličku bude 10 hodin večer, a ještě pomaleji se stmívá. Obloha se trošku prosvětluje, mraky jakoby odcházejí a na chvíli se ještě ukazuje sluníčko.

Že by předzvěst zítřejšího hezkého dne, které ještě nemá být?

Necháme se překvapit, ale zítra má ještě vydatně pršet a až někdy v úterý se má začít objevovat sluníčko.