do 22.04.2024

1.5.2017 Vlašim - ČR

Těžko říct, jak by to bylo lepší, ale výlet do Vlašimi na báječné oslavy prvního květnového dne se speciálně pro mne, stal velkým utrpením.

Hlava bolí a celé dopoledne se snažím marně odhadnout, kolik že těch permoníků v hlavě vlastně mám.

Tradičně se vracíme právě na parádní oslavy ve... číst dál

3.5.2017 Dubice u České Lípy - ČR

Plánovaný odjezd se maličko posunul díky servisu a lambdasondě, kterou máme novou. Takže jeden den zdržení, ale zvládli jsme vše, kola jsou zase na svém místě a jedeme. Samozřejmě, absolvujeme plánované zastávky a setkání.

Nejdříve na cestě je Karel s Pavlou. Skvělá rodina, která vlastní a... číst dál

4.5.2017 Turnov - ČR

Druhým setkáním byli Sedláčkovi Ála se Zdendou  v Turnově. Přátelé, se kteří se vídáme na cestách a kterých si velmi vážíme. Cestovatelé, kteří se nepotřebují chlubit svými zážitky a znalostmi.

Oni to zkrátka umí a máme se od nich hodně co učit. Pomaličku můžeme i my dát drobnou radu, ale... číst dál

5.5.2017 Kounov - Orlické hory - ČR

Poslední zastávka je u našich báječných přátel v Orlických horách. Návštěva už jaksi patří ke koloritu a k neměnné pravidelnosti našich odjezdů nebo příjezdů.

Skvělí přátelé, kteří nás na dálku neopouštějí a zásobují nás novinkami z domova. Jejich bydlík taky čeká na výjezd a plánované... číst dál

6.5.2017 Polanica Zdroj - Pl

Dneska už spíme v Polsku.

Bereme to na hranice uzoučkou silnicí, která je vlastně jen přechod pro místní. Paráda. Hraniční přechod bychom málem vůbec nepostřehli. Jen díky tomu, že mám připravený aparát v ruce a číháme na značku, že už jsme v Polsku, velmi lehce bychom projeli k sousedům a... číst dál

7.5.2017 Kladsko - Pl

První polské městečko je Polanica Zdroj. Malé letovisko, vysloveně výletní, lázeňské a krásné.

Už jsme v Polsku a to znamená, hezká, upravená městečka, kde je stále na co koukat. Jedeme vlevo od Visly a projíždíme zase levou část Polska, kterou nemáme projetou.

Míříme do Sopot, kde jsme... číst dál

8.5.2017 Ksiaž - Pl

Dneska je v plánu docela zajímavá mohutná klodzká pevnost. Odjíždíme z nočního stání a jen kousek od nás je hned u řeky několik parkovišť.

Nacházíme bezplatné a skryty pod ohromnou vrbou, můžeme jít na průzkum starého města a pevnosti. Klodsko patří k nejstarším městům v oblasti Slezka.

... číst dál

9.5 2017 Svidnica - Pl

Dneska je v plánu spousta kultury, krásného počasí, dobrá nálada a asi i první samostatná aktivace internetu. Ale, vezmu to hezky po pořádku. Kousek od nás, kde spíme je největší zámek v celém Slezku.

Zámek postavil koncem 13. století kníže Bolko I. s krásným přízviskem Surový. Trošku jsem... číst dál

10.5.2017 Kobierowice - Pl

Včera jsme skypovali s kamarádem, který se velmi podivoval nad internetem, který jsme si pořídili tady v Polsku.

Protože panují různé domněnky, pomněnky, tak tady jsou fakta a možná pro někoho drobný návod, jak mít za pár korun poměrně velké množství internetových dat.

Naši báječný... číst dál

11.5.2017 Wroclaw - Pl

Přespali jsme kousek od překrásného zámečku, který je celý nově zrekonstruován a přestavěn na hotel.

Paráda. Vůbec nevadí, že nemůžeme dovnitř, stejně bychom tam asi nešli, ale líbí se mi, záchrana budovy jako takové.

Pořád je lepší, když se takováto stavba používá, byť jako hotel, než aby... číst dál

12.5.2017 Ostrów Wielkopolski - Pl

Jedeme polským venkovem a stále je na co koukat.

Samozřejmě, jsou domky horší a lepší, ale není výjimkou vidět opravdové paláce.

Máme před sebou velkou objížďku, ale slovanská příchylnost je i tady.

Zatímco stojíme u krajnice a studujeme objížďku, zastavil pán s černou dodávkou a kamže... číst dál

13.5.2017 Ostrów Wielkopolski - Pl

Ostrów Wielkopolsky, jezero a den D. Máme velký úklid.

Je nádherně, na parkovišti jsme skoro sami, a tak nehrozí, že budeme dělat ostudu velkým úklidem a s tím spojeným nepořádkem okolo auta.
Takže, peřinky ven, koberce ven a vše prochází kompletní očistou. Vozíme sebou klasický malý lux... číst dál

14.5.2017 Ostrów Wielkopolski - Pl

Krásný den. Dneska je plánován výlet na kolech, rádi bychom si projeli okolí jezer a zajeli se podívat do města. Máme nová, mohutná sedla, která už od pohledu slibují pohodičku našemu pozadí.

Měli jsme původní, dost úzká a nebylo to ono. V Lidlu, za 150,- jsme koupili taková ta prďácká... číst dál

15.5.2017 Slupeckie jezero - Pl

Odjíždíme po deštivé noci z velmi hezkého místa na kraji jezera Ostrow Wielkopolski, kde jsme nakonec strávili víkend, a bylo nám tu skvěle.

Jedeme směrem na Poznaň ryzím venkovem. Hlavní silnice a dálnice je stranou od nás a my jedeme oklikami, sice ne úplně přímou cestou, zato však velmi... číst dál

16.5.2017 Poznaň - Pl

Dnešním cílem je Poznaň, která ve skutečnosti byla hlavním městem polského státu. Samozřejmě, v dobách vzniku, což je někdy kolem 9 století.

Staré město leží vlastně už kousek stranou, původní osady na ostrově Tumski, kam se za chvíli podíváme. Staré město vzniklo až rozšířením původního... číst dál

18.5.2017 Jezero Lednica - Pl

Včera jsme přijeli k jezeru Lednica.

Máme sice doporučené jiné jezero, ale tam bychom si docela dost zajeli. Rozhodli jsme se, že pokud se nám tady bude líbit a budou tady na nás hodný, tak tu zůstaneme.

Kousek od nás je muzeum Prvních Piastovců a skanzen. Piastovci byli první králové... číst dál

19.5.2017 Žnin - Pl

Začátek polského národa a Piastovská cesta.

Je to taková, docela zajímavá polská zajímavost, která se odvíjí od několika památek, které nás zavedou až k vzniku Polska. Piastovci a Polanie. Tak nejdříve Polanie, v překladu jsou to lidé z polí, nebo z otevřené krajiny.

Tak se jmenoval jeden... číst dál

20.5.2017 Jezero Lipkusz - Pl

Dopoledne odjíždíme, v klidu a v pohodě jsme přespali v přístavišti u jezera. Polsko je nádherné i díky tomu, kolik je tu jezer a jedno je hezčí než druhé.

Teď míříme k dalším jezerům, které máme na cestě. Velitel vozu maličko pozměnil trasu, protože, původně jsme měli jet na Chojnice a na... číst dál

22.5.2015 Jezero Kalabie - Osek - Pl

číst dál

23.5.2017 Siwialka - Pl

Kousek od nás je další jezero, kde bychom měli zůstat. Cesta nás vede polským venkovem a stále je na co koukat.

Dneska je převážná část cesty lesem a okolo velkých statků, kde se pasou krávy a koně. Hezké pokoukání. Polsko je opravdu velmi krásná a velmi příjemná země. Pokud nerušíme a... číst dál

24.5.2017 Gdaňsk - Pl

Ranní odjezd se drobet protáhl na odpolední. Jsme 40 km od Gdaňsku a potřebujeme tam přijet co nejpozději odpoledne. Zdenda si dopoledne spravuje drona, včera mu drobet polámal podvozek a místo lepení teď používá svařování.

Ono totiž lepidlo došlo a než potkáme nějakou schopnou prodejnu... číst dál

25.5.2017 Gdaňsk - Pl

Na velkém seřadišti autobusů, kde je naprosto volné stání kousek od Starého města, jsme přes noc téměř osiřeli. Ovšem od rána se sem začínají sjíždět autobusy s návštěvníky, a proto je dobré dbát na správné zaparkování.

Pokud bychom potřebovali nějak zavčasu odjet, může se stát, že budeme... číst dál

26.5.2017 Gdyně - Pl

Dnešek byl tak trochu nákupní. Potřebovali jsme dokoupit pár věcí a na to se hodil Auchan, kousek za Gdaňskem. Už jednou, při první cestě jsme tu zastavovali u benzínky, kde byla široko daleko nejlevnější nafta a plyn.

Tenkrát jsem si všimla i kohoutu na vodu, a tak jako předminulé léto i... číst dál

27.5.2017 Hel - Pl

Dneska bychom měli dojet na poloostrov Hel. Je to taková nudle vybíhající 30 km do moře, ale ohromně navštěvovaná oblast.

Nejdříve si ale děláme zastávku v městě Wladyslawowo, kde se koná turnaj v ping pongu mládežníků. Má to být něco jako porovnání sil před mistrovsvím Evropy a jsou zde... číst dál

29.5.2017 Leba - Pl

Jak jsme řekli, tak jsme udělali.

Včera bylo nádherně. Windyty předpovídala krásný den a dál už zase má být dost děsivě. Padlo rozhodnutí, že zůstaneme na místě a budeme si užívat krásné neděle.

Parkoviště se od brzkého dopoledne plní až po okraj. Nakonec sem k nám ještě večer přijeli dva... číst dál

30.5.2017 Ustka - Pl

Sluníčko, sláva, máme hezké ráno a jedeme dál směrem na Ustku. Je to další maličké městečko na břehu moře. Opět tu máme polský venkov se vším všudy.

Nádherné nové domy a staré statky, kde se ještě hospodaří. Z našeho pohledu to vypadá, že chov dobytka tu mnoho nevynáší, protože statky jsou... číst dál