do 29.03.2024

12.3.2018 Marina di Grosseto - Itálie

Tři dny uběhly jako voda. Odjeli jsme ze Saturnii, samozřejmě, za deště.

Nicméně, ještě bych ráda zareagovala na upozornění, které se nám dostalo od kolegy. Napsal nám, že by bylo férové upozornit na to, že Saturnia není vlastně nic moc,

Aktuální ceny

kemp není kemp ale STPL, v létě se na parkovišti u termálu nedá zaparkovat ani osobákem

- světlé místo vlevo je veliké parkoviště, ale jen pro osobní auta. Včera jsem o tom psala, je tam tyč ve výšce-

a vlastně, veskrze to je místo odpudlivé, protože se oblečení válí na zemi a v sezoně se čeká až se uvolní místečko v přírodních termálních bazénech. Je mi líto, ale nám se v Saturnii líbilo, a i tak jsem to popsala.

Samozřejmě, všichni rozumní lidé nemohou srovnávat anebo, nemohou chtít v sezoně to co je v mimosezonně. Je to přesně jako když dneska stojíme na velkém parkovišti, pár kroků od moře a v sezoně se tu nemáme šanci chytit. Je to věčný problém a pořád je potřeba brát na zřetel dobu a čas, kdy jsme na tom, kterém místě, o kterém píšeme. Popisuji místa tak, jak je máme my, tak jak jsme je my okusili, zažili a jak nám se líbili nebo nelíbili a vše je to velmi subjektivní.

Samozřejmě, když přijdeme v Saturnii k říčce a hupsneme tam do vody a je ziminka, tak tam jdeme v župánku a s osuškou, a protože prší a všude je bláto, tak sebou mám starý hadr a na ten si na tu chvíli vše odložím. No a pokud mi to vadí a vadí mi fronta na místo a vadí mi hledání parkovacího místa, tak buď odjedu anebo hned vedle je hotelový bazén se vším komfortem, ale to holt není zadarmo. Jeden kolega mi napsal, že jsem takový český Jirásek, myšleno, že si vymýšlím, protože byli na jednom našem, velmi opěvovaném místě a zlákáni fotografiemi a byli velmi zklamaný. Proč? Protože tam byli v plné sezoně a neměli kde zaparkovat, všude bylo plno lidí a naše prázdná pláž byla do posledního místa plná. Bohužel, je to tak a tím bych tento problém zase na čas opustila.

My jsme se ráno před odjezdem ještě zaskočili ohřát a krásně vykoupat v termální vodě, a protože je sice neděle, ale prší, tak ani Italům se sem moc nechce a říčka kousek od auta je jen naše. Takže se můžeme v klidu koupat na hambato, a tak je to nejlepší.

Toskánsko je už oblast, která je téměř do posledního místečka zaplněná, ohrazená ploty a letními vilami.

Je už velký problém najít slušné parkoviště na noc a někde pohodlně zastavit. Včera jsme se vypravili na bývalý ostrov Monte Argentario.

Ostrov je už dávno spojený s pevninou dvěma písečnými náspy a dneska už to je vlastně bráno jako pevnina. S ohledem na to, že nám stále a vytrvale pršelo, neměli jsme z prohlídky skoro nic.

Krásné městečko Pozzarelo slibovalo pěknou procházku po pobřežní promenádě, ale v dešti se nám nikam moc nechce.

Je to škoda, protože už z dálky je přístav moc pěkný a určitě bychom si menší protažení nohou po obědě zasloužili, ale takto jedeme zpět do Orbetella, kde jsme viděli velká parkoviště a tam i Zdenda má pro nás vytipované stání na noc. Zdenda se nikdy nespoléhá na jedno vytipované místo, vždy má ještě náhradní, a i dneska má pro nás ještě jedno stání, kousek dál za městem.

Nakonec jsme zůstali hned u vjezdu na ostrov ve městečku Orbetello. Několik velkých parkovišť je velmi příjemných, ale opět, v sezoně je stání hrazené, všude jsou modré čáry a platební automaty. Nicméně, my tu jsme téměř sami, a protože nikoho nerušíme, tak Zdenda vyndal centrálu a já se vrhla do pečení.

Na dnešek mám nachystaný nový recept na bublaninu. Tu máme rádi a recept vypadá hodně jednoduše, tak směle do toho.

Vezu s sebou od mé báječné přítelkyně zavařené třešně, ale protože už s námi cestují šestý měsíc v kufru, tak jsou řádně vytřesené a samozřejmě mě klesly na dno koláče. Malá vada na kráse, nicméně koláč dopadl výborně a je vynikající.

Pro kuchařinky vložím recept do oddílu Moje kuchyně. Myslím, že se může hodit, hlavně si myslím, že v těch našich miniaturních kuchyních, kdy všechny bojujeme s každým centimetrem prostoru, se šikovný a jednoduchý recept může šiknout.

Vypadá to, že se počasí maličko umravňuje a vylepšuje.

Ráno je krásně a konečně se mohu pochlubit slušnější fotkou našeho parkovacího místa.

Tak to mám ráda. Je sluníčko a okamžitě stoupá teplota na báječných 17 °C po ránu, moře nám šplouchá pod okny a nálada posádky je přímo jásavá. Samozřejmě, ve stínu je chladněji, ale to vůbec nevadí. Příslib krásného dne je dostačující.

Opět jsem si sedla za volant a celou dnešní trasu už v pohodě odřídila. Je teda pravdou, že měst po cestě bylo poskrovnu a když byly tak měly dostatečně široké silnice. Zatím se vždy před městečkem, kde by byla hrozba, nebo možnost nějakých uzoučkých šmodrchanic ulic střídáme, ale to mi nevadí.

I tak je pro nás velkým přínosem, že se pomalu učím a získávám praxi v řízení, protože může nastat situace, kdy bude nutné, abych nás dopravila, kam bude potřeba a bez zkušeností by to nešlo.

Marina di Grosseto je naším dnešním cílem. Je to vysloveně letní přímořské městečko, téměř prázdné a s ohromným parkovištěm.

Teď si můžeme vybírat, ale opět, za pár dnů už se tu začne za každé místo platit, a to po celém městě. Všude už probíhají přípravy na sezonu. Všude už se natírá, vyklízí, a hlavně restaurace a bary na pláži se zbavují spousty navátého písku.

Písek je někde navátý až do výše člověka, ale jak tak koukáme, je to záležitost, kterou tu všichni berou jako nutné zlo, které jim za pár dnů už začne nosit peníze. Jdeme po dlouhé době na výlet po pláži. Ta je přímo nádherná a užíváme si sluníčka. Je kouzelně a my jsme jako znovuzrozený, teda já určitě.

Na celé dlouhatánské pláži je jen pár lidí a my. Nádhera.

Večer se s námi loučí krásným západem slunce a do toho ještě máme, jako bonus, volný internet z baru, který je sice zavřený, ale z nějakého důvodu jim funguje WIFI.

Musíme sice použít anténu a Zdenda našel v aplikaci heslo a jak to tak vypadá, asi tu ještě zítra zůstaneme.

Mám v plánu jarní velikonoční výzdobu, očistu bytečku a slunění a Zdenda díky volnému přístupu na internet další lekce v ovládání drona, který už na něj doma čeká.

A jak jsem napsala, tak i dneska bylo. Užíváme sluníčka.