do 19.04.2024

1.7. 2018 - Voorschloten a Haag - Jižní Holandsko - Nizozemí

číst dál

2.7.2018 Zevenhuizen - Jižní Holandsko - Nizozemí

Přejeli jsme opět jen kousek, na dostřel před Rotterdam. Dnešní den věnujeme odpočinku a koupání.

Musím Zdendu velmi pochválit, protože našel krásné místo kousíček od velikého čisťounkého jezera.

Máme tu i nuda pláž, oddělenou od veliké pláže pro ostatní. Těch pláží je tu několik, a i... číst dál

3.7.2018 Rotterdam - Zevenhuizen - Jižní Holandsko

Odpočinutí, vykoupaní a příjemně naladění jedeme na kolech do Rotterdamu.

Máme to zhruba 10 km, což není nijak velká vzdálenost i pro normální kola. Nutno myslet na to, že jedeme po rovině a hlavně, jedeme po silnici pro cyklisty, což je velmi příjemné. Cestou do města jedeme okrajovými... číst dál

4.7.2018 Zevenhuizen - Jižní Holandsko - Nizozemí

Kolegové z Moravy Tonda s Pavlou a synkem dneska na kolech odjeli do Rotterdamu a my na naší nuda pláž.

Večer jsme pro jistotu a pro klid na duši přejeli o 200 m dál na ohromné parkoviště, které je úplně osamoceno u dalšího velikého jezera.

My jsme tady vlastně v takové jezerní oblasti... číst dál

5.7.2018 Zevenhuizen - Jižní Holandsko- Nizozemí

Ranní pošmourná obloha nevypadá nijak lákavě,

ale než jsme nanosili na stůl dobroty na snídani, už je sluníčko. Poslední společná snídaně, druhá v pořadí a už se loučíme.

Přátelé mají jen 14 dnů dovolené a rádi by samozřejmě ještě něco stihli. Jedou vlastně po našich stopách, ale proti... číst dál

6.7.2018 Westvoorne - Jižní Holandsko- Nizozemí

Po dni stráveném v Rotterdamu jsme potřebujeme trochu zrelaxovat. Rotterdam zvládnout na kolech je zážitek, protože všichni kolem nás jezdí jako když se s kolem v rukách rovnou narodí, protože jinak to není možné. Samozřejmě, oni tady žijí, pracují, hodně se jich tu narodilo, a tak přesně ví... číst dál

7 - 8.7.2018 Westvoorne - Jižní Holandsko - Nizozemí

Přesně jak jsem říkala, včera bylo velké prádlo. Zdenda mi nanosil vodu z jezera, přes noc se namáčelo a dopoledne pralo.

V jezeře je krásně čistá voda a je jí dost. Jen bohužel bylo tak nějak celý den pod mrakem. Nebo spíše oblačnost byla hrozně nízko, bylo nádherné teplo, samozřejmě, foukal... číst dál

9.7.2018 Domburg - Zeeland - Nizozemí

Odjíždíme z našeho skvělého místa až hodně pozdě odpoledne.

Zdendovi se nepodařilo najít kloudné parkoviště v cíli naší dnešní cesty, v Domburgu a spoléhá se na to, že když přijedeme později, až kolem 8 hodiny večerní, tak parkování na noc by mohlo být snadnější.

To je také řešení. Dneska... číst dál

10.7.2018 Hansweert - Zeeland - Nizozemí

Včera jsem toho napsala dost až bych řekla, poněkud více, než by možná bylo záhodno, ale informací je tolik, že by bylo škoda je neříct. Takže doufám, že jsem se moc v informacích nespletla, že jsem neuvedla žádné dezinformace a nejen nás, mě a Zdendu, ale i ostatní neuvedla v omyl.

My jsme... číst dál

11.7.2018 Walsoorden - Zeeland - Nizozemí

Dneska jsme se jen na skok ocitly v Belgii. Přejíždíme jen jejím kouskem a hned je to znát. Kvalita příjezdové silnice do velmi velkého přístavu Antverpy se najednou prudce zhoršila.

Je to jako když jedeme po panelové silnici nebo u nás po D1. V tu ránu vím, kolik mám příborů v šupleti a že... číst dál

12.7.2018 Breskens - Zeeland - Nizozemí

Užíváme si poslední dny v Nizozemí, konkrétně z oblasti Zeeland a v plánu, na dnešní den, je velký výlet do okolí a možná i městečka Terneuzen, který je kousek stranou naší trasy.

Držák na kola se hodí nejen na převážení kol, ale i na vetrání peřinek. Jen se na ně nesmí zapomenout, což už se... číst dál

13.7.2018 Westkapelle - Belgie

Poslední noc v Holandsku proběhla už v pohodě. Ukrytý za stromy jsme jí nakonec přečkali bez ztráty květinky.

Vlastně, celá veliká oblast Sluis, kam spadá mnoho velkých měst a velký kus pobřeží je pod zákazem parkování pro obytná auta mimo kempy.

Velmi slušná pokuta 149 eur za stání na... číst dál

14.7. 2018 Bruggi - Bredene - Belgie

Jaké je naše ranní překvapení, ocitli jsme se na parkurových závodech a máme jedinečnou šanci, vidět zákulisí.

Je to něco, co neznáme, s čím jsme se ještě nikdy nesetkali.

Vedle na louce je už veliké parkoviště plné aut návštěvníků, kteří samozřejmě do prostoru stájí a soukromých aut... číst dál

15.7.2018 Dunkergue - Francie

Na pár dnů jsme opustili Nizozemí a teď Belgii, abychom dojeli do Calais a už se budeme vracet zpět.

Pojedeme jen o kousek níž, vnitrozemím, abychom toho poznali co nejvíce. Zdenda volí trasu tak, že nikdy nejdeme po jedné cestě dvakrát.

Příští léto začneme naše putování v Calais a opět se... číst dál

16.7.2018 Sangette - Francie

Přeskočím cestování mezi Dunkerque a Calais, protože na cestě se nic zajímavého neudálo.

Jen jsme se zajeli podívat na jedno parkoviště pro bydlíky, ale je to kemp za skvělých 10 eur. Venku mají servisní stojany s vodou, kterou už velmi nutně potřebujeme. Cena 2 eur za zhruba 100l je ještě... číst dál

17.7.2018 Tournai - Belgie

Cesta do Tournai je lemována malými městečky, kde je jeden velký kostel, vedle druhého.

Opět jsme v Belgii. Ve Francii jsme byli opravdu je na skok a jen pár kilometrů podél pobřeží. Přesně jak to velitel vozu a výpravy má naplánováné.

Takže, jsme v Belgii a obdivujeme místní stavby, jak... číst dál

18.7.2018 Thieu - Belgie

Katedrálu v Tournai můžeme pojmenovat buď belgickým Cathedral Tournai , nebo česky katedrála Panny Marie nebo francouzsky Notre-Dame de Tournai ,

holandský název Onze-Lieve-Vrouw van Doornik se mi zdá poněkud mimo, ale tak, proč ne. Každopádně, je to mohutná stavba z 12. a 13. století a jsou... číst dál

19.7.2018 Thieu UNESCO - Belgie

číst dál

20.7.2018 Waterloo - Antverpy - Belgie

Dneska to vypadá na déšť, ale ten opět nepřichází. Jen je zataženo a na nás nespadne ani kapka vody. Víc jak měsíc tu nepršelo a všechno je strašně moc vyschlé.

Pastviny se změnily ve žlutou trávu a jen to co se zalévá je zelené, jinak vše schne na stojato. Cestou do Antverp máme známou... číst dál

21.7.2018 Antverpy - Belgie / Zevenhuisenu - Nizozemí

Ráno jsme jen přejeli z našeho krytého parkoviště na volné prostranství, abychom byli viděni ze všech stran. Zdenda se vždy úmyslně staví tak, aby bylo naše auto viděno ze všech stran, což je důležité.

Mnoho cestovatelů má tendenci se uklidit někam do rohu, někam ke křoví nebo do stínu... číst dál

26.7 Zevenhuisenu - Nizozemí

Pár dní strávených ve vedru a u vody je jako balzám na duši.

Jsme stále ve Zevenhuisenu a koupeme se, já se schovávám do stínu a Zdenda chytá bronzaturu.

Abychom se jen tak neváleli a neprobendili čas, kdy je tu velké teplo, tak jsme si udělali v jednom dnu krásný výlet okolo jezera a do... číst dál

28.7.2018 Hoorn - Nizozemí

Konečně odjíždíme ze Zevenhuizenu, kde jsme nakonec strávili skoro týden. Jen jednou jsme si odskočili do města na nákup a jinak?

Koupání, opalování, zkrátka, snaha o přežití příšerných veder, která i tady panují. Schválně kvůli tomu volíme naši trasu tak, abychom letním vedrům unikli, ale... číst dál

29.7.2018 Nagele - Nizozemí

Dnešek bude také hodně zajímavý, jedeme do Lelystadtu, kde se na vodě houpe nádherná loď Batavia.

Pokud pojedeme touto oblastí, určitě se na Batávii zajeďme podívat. Jedná se o repliku lodi, která měla velmi zajímavou a pohnutou minulost.

Loď byla postavena v roce 1627 a v roce 1628 byla... číst dál

30.7.2018 Nagele - Nizozemí

Noc proběhla v klidu a v pohodě, nikde nikdo, opět jsme osiřeli. Nicméně, pokud by hospodyňky na cestách nevěděly, k čemu všemu lze použít nosič na kola, tak k vyvětrání peřinek.

Jen je potřeba při odjezdu na ně nezapomenout, což už se mi několikrát stalo. Stalo se nám, také, že na nás lidi... číst dál