do 19.04.2024

12.7.2018 Breskens - Zeeland - Nizozemí

Užíváme si poslední dny v Nizozemí, konkrétně z oblasti Zeeland a v plánu, na dnešní den, je velký výlet do okolí a možná i městečka Terneuzen, který je kousek stranou naší trasy.

Držák na kola se hodí nejen na převážení kol, ale i na vetrání peřinek. Jen se na ně nesmí zapomenout, což už se mi také stalo.

Uvidíme. Jsem nadšená z objevené mapy celého Nizozemí pro cyklisty.

Je to úžasná pomůcka při plánování trasy, a i pro případnou změnu již naplánované trasy. https://www.hollandcyclingroutes.com/cycling-daytrips Takto vypadá náš dnešní okruh a pokud by se nám výsledná délka zdála příliš dlouhá, nebo naopak příliš krátká, posuneme jen vlaječku na cestě, přidáme další vlaječky jako průjezdné body a program nám opět trasu pohotově přepočítá.

Pak si trasu napíšeme na lístek a jedeme už jen podle čísel, které jsou všude, na rozcestích, na odbočkách a na krizových místech, kde bychom mohli špatně odbočit. Zatím se snažíme najít podobnou mapu pro Francii a pokud něco takového existuje i v Německu a pokud by někdo věděl a používal, něco podobného, budeme velmi vděčný za informaci, kterou samozřejmě rádi předáme dál.

A co říct k venkovu celého Nizozemí? Snad jen to, že je to tu opravdu krásné, pro cyklisty a výletníky na kolech, země zaslíbená. Pro milovníky přírody, oáza a pro milovníky ptactva, nepřeberný prostor k obdivu.

Hejna divokých hus, kachen a různých potápek a všeho možného vodního ptactva, které je jen v přímořských oblastech, a to vše je všude kolem nás.

V poklidu uždibují travičku divoké husy a metr od nich se pasou koně nebo krávy s telaty. Všechna zvířata jsou krásně vypasená, poklidná, čistá a zdravá. I ta ohromná stáda ovcí na valech jsou taková příjemná, čisťounká a téměř každá ovce má vedle sebe jehňata, která už začínají být pěkně odrostlá. Všemu samozřejmě dává lesk voda, která je doslova všude.

Plno kanálů, jezer a jezírek s lesklou a většinou čistou vodou. Po krajině jsou poházené krásné statky utopené mezi poli obilí, cibule a brambor v zeleni ohromných vzrostlých stromů.

My si užíváme krásnou jízdu po velmi, velmi příjemných cyklostezkách a pokud bych mohla doporučit, tak tady je to na kola přímo ideální.

Maličké městečko Terneuzen nám posloužilo na příjemně strávenou dobu oběda a už se obloukem vracíme zpět k autu.

Dneska jsme na kolech nakonec ujeli příjemným 45 km s tím, že jsme si skutečně kousek zajeli do města a prohlídli si to tam.

Vlastně se jednalo jen o moc hezké náměstí, kousek pěší zóny, kde vedeme kola vedle sebe a už jedeme zpět do volné přírody. Na jedné odbočce jsme se už trochu nazobali ostružin.

Potřebují ještě 14 dnů a bude jich tady neuvěřitelné množství. Ohromné ostružiny pomaličku dozrávají a já si šetřím skleničky na marmeládu. Tak, jako minulý rok, budu zavařovat ostružinovou marmeládu, protože byla výborná, nezkazila se a měli jsme jí každý den k snídani na chleba, na lívance a palačinky. Marmelády můžeme jakékoliv, ale ty domácí, jsou samozřejmě nejlepší.

Odjíždíme z našeho příjemného stání odpoledne a jedeme do městečka Sluis, kde bychom rádi přečkali noc. Máme vybraná dvě místa, ale ukazuje se, že to tady nebude tak jednoduchá.

Všude na nás vykukují cedule se zákazem nočního stání pro karavany a obytná auta. Nakonec jsme zastavili na velmi příjemném místě, kousek nad pláží,

kde stojí další dvě obytky, ale to, že k večeru obě dvě odjíždějí, z tak pěkného a příhodného místa, je podivné.

Velitel vozu rozhodl, že nebudeme zbytečně riskovat a odjedeme také, do druhého, rezervního místa na noc, do přístaviště osobních lodí, kde je veliké parkoviště, bez jediné zákazové značky. Sláva, máme vyhráno a tady můžeme v klidu přečkat noc.

Ještě doděláváme něco málo na počítačích, Zdenda předělává parkovací kartu dnešního dne, chystáme se už k spánku a kde se vzali, tu se vzali, přijela policie. Velmi slušně, velmi decentně, velmi profesionálně a s chápajícím pousmáním nás vyhodili. Policista byl fešák a tak, budiž mu odpuštěno. Strčil nám do okénka brožurku, kde je napsáno, že v celém městě je zákaz nočního stání od půlnoci do šesti do rána pod pokutou 149 eur. V brožurce je taky napsáno, že za tyto peníze můžeme spát v nejluxusnějším kempu v okolí a k tomu dostaneme ještě vynikající snídani a v závěru nám přejí příjemný pobyt v jejich městě.

Samozřejmě, odjíždíme na další místo, k fotbalovému stadionu, kde jsme se ukryli na velkém parkovišti do příhodného výklenku mezi stromy. Na noční cestování někam dál je už hodně pozdě a nejhorší je, jak říká Zdenda, hledat potmě parkování. Tiše doufáme, že tady budeme hodně stranou, jsme vlastně už za hranicemi města a skovaný.

Začíná se nám pomaličku stěžovat putování podél moře. Ve vnitrozemí Nizozemí - Holandska, Německa je pohoda, tam se dá stát všude bez problémů, ale podél moře je to někdy hodně problém najít místo na spaní, aniž bychom překračovali zákazy a místní nařízení a na kempy zkrátka finance nemáme.