do 20.04.2024

3.1.2018 Porto Empedocle - Sicílie

Včera jsme se odpojili od Standy a Evy a už si každý jedeme svojí cestou. Oni se budou pomalu sunout k Mesině a na trajekt a před námi je celá Sicílie.

Víc jak týden jsem nebyla na nákupu a potřebujeme doplnit nezbytné zásoby. Flíček není nafukovací a potravin nemohu mít rezervní zásoby jako... číst dál

4.1. 2018 Corleone - Sicílie

Odjíždíme už definitivně z Agrigenta. Vracíme zpět do  Termini Imerese, které jsme jen okrajem minuli a kam se chceme podívat.

Cestou to vezme přes Corleone, slavné městečko, kam zasadil Mario Puzzo svého Kmotra. To samozřejmě nesmíme minout. Jedeme vlastně celým vnitrozemím Sicílie, ale zase... číst dál

5.1.2018 Termini Imerese - Sicílie

Nějak se nemůžeme dostat do klasického tempa, který máme už zaběhnutý.

To znamená, každý večer stáhnout fotky nejdříve z plného formátu, ten převést do menšího formátu, aby byly použitelné do stránek, fotky následně drobet porovnat a narovnat padající věže a vylévající se moře z obrazovky... číst dál

6.1.2018 Bagheria - Sicílie

Jak už je naší tradicí, podél pobřeží jsme se dostali kousek před Palerma.

Myslím, že to bude nádherné město, zvláštní a plné protikladů, tak jak se všude město popisuje, které je pro nás sice hodně veliké, skoro ¾ mil obyvatel, ale pokud k tomuto městu nepřistoupíme už dopředu s odsuzujícím... číst dál

7.1.2018 Palermo - Sicílie

Palermo, směsice nádherných domů a domů zcela zchátralých nás vítá už při příjezdu a myslím, že to dneska bude ještě velmi zajímavé.

Jestli mohu doporučit, tak je šikovné držet se moře a nepouštět se do města jako takového. Podél moře je hned několik velkých parkovišť, kde se parkovné... číst dál

8.1.2018 Terrasini - Sicílie

Poslední z trojlístku památek UNESCO, které nás v této oblasti zajímají je Monreale se svojí ohromnou katedrálou.

Jedeme opět celým Palermem napříč a s ohledem na to, že se jedná o více jak tři čtvrtě milionů obyvatel na jednom místě, tak je to taková poznávací cesta.

Minuli jsme staré... číst dál

9.1.2018 Castellmmare del Golfo - Sicílie

Počasí se prudce zhoršilo, je mlha jako na horách, sice není nijak velká zima, ale fouká nepříjemný větřík a vůbec.

Popojeli jsme jen pár kilometrů, klasika a ladíme další trasu, kudy jet a co nevynechat. Protože máme poznámky všude možně rozseté, a protože stále dokola hledáme informace na... číst dál

10.1.2018 Buseto Palizzolo - Sicílie

Počasí se zase maličko zhoršilo a také poněkud ochladilo.

Dnešním cílem cesty je Segesta – archeologická lokalita a Segestane, termální prameny.

První na trase jsou termální prameny a podle navigace bychom se měli dostat až téměř k přírodnímu jezírku s horkou vodou.

První odbočka a... číst dál

12.1.2018 San Vito La Capo - Sicílie

číst dál

13.1.2018 Trapani - Sicílie

Trepani je dalším místem na seznamu zajímavých míst, které bychom chtěli navštívit a navštívíme. Jen pro info, udělala jsem takový menší seznam zajímavých míst na Sicílii.

Pokusila jsem se dát do kupy všechny možné informace z průvodců a z internetu, vyzobat z 10 TOP a Neměli byste minout a To... číst dál

14.1.2018 Marsala - Sicílie

Pokračujeme dál po západním břehu Sicílie a kus před námi je Marsala.

Jedeme po pobřežní silnici SS115 mezi Trapani a Marsalou a dostáváme se do kraje soli.

Saliny jsou odpařovací jezírka a všude jsou ohromné hromady soli, to je ta méně kvalitní, ale pak vidíme i skladování a pomalý proces... číst dál

16.1.2018 Marinella di Selininte - Sicílie

Včerejší den nebyl, jak se říká, nic moc. Počasí nám nijak valně nepřeje, ale stále máme kolem 15 °C jenže, zvykli jsme si na sluníčko a to není.

Maličké městečko Mazara del Vallo je opravdu malé, přímořské město, ničím výjimečné, jen snad tím, že má veliké parkoviště hned u moře, kde... číst dál

17.1.2018 Sciacca - Sicílie

I podle fotek zatím nemáme nijak valné počasí. Klasicky vstávám brzo ráno a dopisuji cestopis do stránek a tak podobně.

Vedle nás spala smečka psů. Jsou čtyři a na první i druhý pohled jsou velmi dobře krmený. Nicméně, ráno jsem jim každému dala vrchovatý kelímek granulí, ale musím jim... číst dál

18.1.2018 Porto Empedocle - Sicílie

Po dvou týdnech se vracíme do Agrigenta. Máme tady krásnou historickou lahůdku a tou je starověké řecké město Akrakas se slavným Údolím chrámů.

Celá historická oblast – lokalita je zapsaná na seznam Světového kulturního dědictví UNESCO. U památky jsou dvě parkoviště, ale jen jedno je pro... číst dál

20.1.2018 Gela - Sicílie

Stále si to suneme směrem na Gelu, další z přímořských městeček na jižním pobřeží Sicílie.

Přesněji na pobřeží Středozemního moře. Jsme v jakési pánvi, kde je vhodné podnebí a všude okolo nás je spousta skleníků, kde už je vysázeno anebo zaseto. Není to tak ošklivé, jen je to jiné.

... číst dál

22.1.2018 Catelgirone - Sicílie

Windyty nelhala a včera bylo celý den neskutečně ošklivo. Brrr. Prudce se ochladilo, průběžně pršelo a silný vítr nám znepříjemňoval život.

Odpoledne se počasí drobet umoudřilo, ale jak jsem už psala, zůstáváme stát na místě a dál pojedeme až vlastně, dneska.

Máme před sebou výlet do... číst dál

24.1.2018 Santa Croce Camerina - Sicílie

Ráno vypadá počasí velmi nadějně.

Tím, že jsme poměrně vysoko, tak je chladněji, ale jakmile vysvitne sluníčko, hned je příjemně. Včera si kluci celý den hráli se zámkem.

Vláďa má drobet porouchaný zámek u vchodových dveří. Jde zavírat velmi špatně a zkrátka, zlobí.

Naštěstí se k zámku... číst dál

25.1.2018 Syrakusy - Sicílie

Dneska jsme ujeli na naše poměru poměrně dlouhou štreku. Potřebovali jsme dojet do Syrakus včas, to znamená do půl druhé, kdy zavírala pošta, ale k tomu se dostanu za chvilku.

Odjíždíme z ryze výletního, letního a dovolenkového městečka, kde jsou samé přepychové vily. Tak, má to opodstatnění... číst dál

26.1.2018 Porto di Capo Passero - Sicílie

Kromě toho, že jsme se dneska dostali na nejjižnější část Sicílie a Itálie se neudálo skoro nic zajímavého.

Vracíme se kousek zpět, do oblasti nejjižnějšího výběžku Sicílie. Je už naším zvykem, že se vždy snažíme dostat na nejsevernější nebo nejjižnější část země, kde právě jsme.

No a tady... číst dál

27.1.2018 Syrakusy - Sicílie

Je sobota a všichni rybáři už jsou v přístavu a od rána čistí a spravují sítě. Někteří je jen rovnají, ale většina je vytahuje na molo a až tady je spravují.

Je vidět, že vše má svůj rytmus a ten správný čas. Včera večer se všichni vrátili z moře a dneska zase všichni opravují a čistí lodě... číst dál

28.1.2018 Syrakusy - Cicílie

Jsme opět na molu starého přístavu v Syrakusách a vypadá to, že dneska bude krásně. Sluníčko vychází přímo proti nám a je nádherné.

Bohužel, přihnaly se mraky a je po slunci. Jdeme na procházku po městě a jsme úspěšný. Na jednom náměstí prodává pěstitel rajčata, tašku za 1 eur. Nevíme kolik... číst dál

29.1.2018 Syrakusy - Sicílie

Stále čekáme na příchod balíčku z Čech. Na poště mají otevřeno do půl druhé a hned po obědě se jdeme zeptat, jestli už náhodou zásilka nepřišla.

V Řecku jsme jí už měli u sebe, ale tady to jde pomaleji. Zásilku sledujeme na stránkách České pošty a víme, že už balíček převzala země určení, ale... číst dál

30.1.2018 Syrakusy - Sicílie

Parkoviště na molu se docela zaplnilo. Mysleli jsme si, že kolegové se sem sjeli jen na víkend, ale skoro všichni tady zůstávají.

Takže je nás tu kolem 20 obytných aut a když k tomu přidám osobáky rybářů, tak je tu docela cvrkot, na který nejsme moc zvyklý. Je krásně a my čekáme do oběda na... číst dál

31.1.2018 Augusta - Sicílie

Konečně odjíždíme ze Syrakus a mám pocit, že za těch pár dnů jsme je docela slušně prošlapali. Teda, kromě okrajových částí nové výstavby, ale myslím, že je docela hezká.

Při odjezdu jedeme novou panelovou výstavbou. Je to nesrovnatelně jiné bydlení, než v bydlení uzoučkých uličkách ve starém... číst dál