do 21.04.2024

17.11.2019 Leucate - Francie

Naše přesuny jsou krátké, o to však občas zajímavější.

Pb170057

Samozřejmě, pokud to jde jedeme mimo hlavní silnice, o dálnicích se ani nezmiňuji, a to pak vymeteme všechny možné silničky mezi statky, vinicemi a poli. Tady, v této oblasti je to jen o vinicích a pastvinách. Faktem je, že v tak kamenité půdě by snad ani nic jiného nerostlo. Pravda, když jsem viděla, v jakém kameništi dokáží tady pěstovat nádhernou levanduli, nechtěla jsem věřit svým očím.

Pb170059

U nás se levandule pěstuje jako téměř posvátná kytka, každý se o ni co nejlépe stará, dbá na pěknou zem, hnojení a tak podobně. Tady se levandule pěstuje vyloženě v kamení s trochou jakési nic moc půdy.

Pb170010

Pokud pominu příšernou zkušenost se stáním, pokud pominu všeobecnou drahotu, včera jsme tankovali plyn za 0,92 eur což nám hází krásných 23.- Kč za litr plynu, pokud pominu všechny ty zákazové a příkazové značky, kdy jsme vyloženě pronásledováni, tak je tu moc hezky.

Pb170066

I když jsou rezorty prázdné a většina plážových restaurací zavřená, tak se nám tu líbí. Dlouhé pláže jsou vylidněné a procházky podél moře jsou krásné a příjemné.

Pb170072

Přímo v barvách si umím představit koupání a skotačení ve vlnách. Jako už mockrát, tak opět lituji, že tu nejsme poněkud dříve, ale tak to je.

Pb170024

Ještě, než jsme odjeli z Port la Nouvelle, kde jsme na dnešek spali, ráda bych vážené čtenáře upozornila na jedno úžasné místo na konci tohoto letního, turistického městečka.

Pb170038

Na konci města je ohromná udusaná pláž a veliké parkoviště, které je zdarma a není tu žádný zákaz stání. Také tu není žádný servis, ale je to vysloveně u moře a vejde se sem spousta obytných aut a přívěsů. V katalogu ACSI se uvádí jen veliké parkoviště pro 100 obytek, kde jsme stáli a které je v létě placené, ale velmi příjemně se dá zastavit tady.

Pb170028

Je to ohromný plac, který objevil Zdenda na Google map a kde v létě stojí množství obytných aut. To je jen takový malý tip na léto.

Pb170042

Samozřejmě, příští rok tu může být zákazová značka a všichni hajdy, hajdy do kempů, může, ale nemusí.

Pb170107

Další maličké městečko Leucate a krásná, nová pobřežní promenáda, která se táhne do dáli. Samozřejmě, jak jinak, stojíme v jakémsi zákazu a to ještě, jak jeden Francouz Zdendu upozornil, v protisměru.

Pb170095

To už bylo i na nás hodně, a tak Zdenda přeparkoval a my se jdeme projít. Je krásný, i když poměrně chladný den.

Pb170111

Došli jsme až na další parkoviště pro nás a to je také za městem na dalším krásném místě, vyloženě přes pláž u moře.

Pb170110

Myslím, že ani tarif na léto není až tak strašný, pokud vezmu v potaz, že je tu voda a výlevka. To jsou vlastně dvě nejdůležitější věci. Hlavně voda je důležitá, zvlášť v létě, kdy ze sebe potřebujeme smýt slanou vodu.

Pb170114

My jsme zůstali ve městě, Zdendovi se podařilo chytit wifi na naši anténu od hotelu a díky aplikaci na hesla máme i heslo. Nicméně, restaurace se zavřela, hotel je prázdný a wifi vypnuli. Tak jedeme ke kolegům na stání, které je už teď zdarma. Ráno dotankujeme vodu a pojedeme zase o kousek dál.