do 20.04.2024

22.2.2019 Castellane - Francie

Ráno pokračujeme dál z Draguignan směrem na Castellane a to už budeme v kýžené oblasti Verdon.

Verdon je nejhlubší a nejširší kaňon v Evropě a opravdu, podle obrázků je velmi krásný. Taky je to obvykle hlavní cíl cestovatelů, ale my se nejdříve podíváme ještě kousek nad slavný kaňon Gorges du Verdon do starobylého městečka Castellane a nad Castellanem si projedeme umělou vodní nádrž, Lac de Castillion.

Z Draguignan stoupáme do kopců před námi a otevírají se nám nádherné výhledy do dáli.

Je samozřejmě nutná jistá obezřetnost při jízdě, protože některá stoupání jsou opravdu hodně náročné a prudké padáky dolů by nám mohli skvěle odrovnat brzdy.

Nicméně, jedeme kouzelnou přírodou, která je ještě v zimním spánku, ale to vůbec nevadí. To, jak se do této oblasti dostaneme záleží čistě na každém, protože příjezdových cest je hodně a nelze říct, která je krásnější, příjemnější a pohodovější.

Co nás ovšem velmi mile překvapuje, je množství parkovišť, kde můžeme zastavit, fotit, dát si obídek anebo poledního ducánka. Zkrátka, po dobrém obědě zavřít na hodinku oko a odpočinout si.

Zastavujeme na jednom takovém místě, kde je výhled do daleka a je tu krásně, překrásně. Obídek hezky na sluníčku, kávička a siesta a můžeme pokračovat dál.

Kousek před Castellanem je moc pěkné parkoviště pro obytná auta a karavany.

Zdarma, jen voda a toalety se otevřou za žeton, který se kdesi koupí. Nejspíše v restauraci, která je hned u parkoviště.

Takže máme krásné stání a pokud bychom neměli za dnešní cíl město poněkud dál, klidně bychom tady den, dva zůstali.

Pokud by byl zájem, tady jsou souřadnice stání, které mohu s klidným srdcem doporučit.

Cesta do Verdonu je opět, velmi zajímavá a úžasná.

Chvílemi jedeme kousek nad horskou říčkou, chvílemi šplháme až kamsi do oblak. Tak se ještě podívejme na jednu dvě fotky z cesty.

a ještě jedna.

Castellane je maličké starobylé městečko, které je kouzelné, ale bohužel, nedá se tu nikde stát zdarma.

Jediné snad možné místo je u supermarketu Cassino, na okraji města, kde je sice velké parkoviště, bez zákazů, ale moc tomu nevěříme. Domníváme se, že bychom odtud byli večer vyhoštěný. Nad městem je úžasný vrch s kostelíkem zasvěcený panně Marii ve skále a tam bychom rádi šli.

Bude to pěkný výstup, (mezi nám, je to příšerný kopec),  jen drobná vada na kráse, musíme na parkoviště pro bydlíky, ale za 9 eur na 24 h.

My ale dneska jedeme ještě o kus dál. Rádi bychom dojeli na nejzazší místo Přírodního parku Verdon a to do městečka Saint André les Alpes na břehu jezera Lac de Castillon.

Uměle vytvořená nádrž je zasazená do nádherné krajiny, a kromě nesčetných maličkých horský říček je jezero napájeno řekou Verdon a Issole.

Neskutečně čistá tyrkysová voda a co mě teda dost děsí, jsou zbytky sněhu v příkopech, kam nesvítí sluníčko.

Dokonce kus jezera je ještě pod ledem a my máme na slunci krásných 24°C. Dojíždíme až na konec jezera, kde se obracíme a vracíme zpět.

Parkujeme na jednom z dvou parkovišť u elektrárny, která je asi, možná v provozu, ale nijak neruší. Rozhodujeme se, jestli ještě večer najet na parkoviště do Castellane, nebo tu zůstat do rána a počkat ještě jeden den na počasí.

Předpověď na následující dny je všelijaká, má být pod mrakem a mlhavo a když už půjdu na ten příšerný kopec, tak aspoň ať svítí sluníčko.

Nakonec jsme se rozhodli pro taktiku, že počkáme na břehu jezera den, doděláme do stránek a co je potřeba, odpoledne bychom, když bude hezky grilovali a na výstup bychom najeli na parkoviště pozítří ráno. Tak uvidíme, jak to nakonec dopadne.