1.3.2020 Sardina - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Už zase potřebujeme doplnit vodu. To je vlastně to jediné, okolo čeho se točí celé naše cestování. Pravda je, že jih Gran Canaria je na vodu pro nás velmi skoupý, a tak musíme vzít za vděk vodou z pláží.

Dneska se vracíme na osvědčené místo, jak se říká u surfařů, kde je pitná voda, ale musí... číst dál

2.3.2020 Mirador de la Sorrueda - El Burrero - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Včera večer jsme si kvůli větru skovali za zeď velkého fotbalového stadionu, ale jsme tu hodně stranou, což se nám nelíbí.

Nelíbí se nám opustit auto na celý den a být zašitý za nějakou zdí. To považujeme za velmi nebezpečné. Proto Zdenda před výletem přejel na oblíbené a námi zhusta... číst dál

3.3.2020 Barranco de Guayadeque - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Oba dva máme perfektní spaní a tak, jestli náhodou nějaká letadla v noci lítala, tak my o nich nevíme.

Proto je nám docela šumák, kde spíme, ovšem kromě vytrvalého duc duc od mlaďochů do brzkých ranních hodin. To neusnu ani já, a to už je co říct.

Projíždíme celým městem Ingenio, úplně... číst dál

4.3.2020 Playa Hoya Del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Už jsme poměrně dlouho na cestě a začínám bojovat s místem na špinavé prádlo a už mi také dochází čisté ručníky a povlečení.

Máme také velké osušky do koupelny a ty už bych také potřebovala vyprat. Ložní povlečení dávám čisté vždy na konci měsíce, ručníky, jak je potřeba a hlavně, už mi... číst dál

5.3.2020 Telde - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Není nijak moc valně, vypadá to, že se každou chvíli spustí déšť, ale jak už jsme si tady zvykli, déšť nejspíše nepřijde, i když bychom ho kanářanům moc přáli.

Město Telde je druhé největší na ostrově a jak to vypadá, tak je dost velké na to, aby se tam člověk vypravil pěšky.

Jedeme na... číst dál

7.3.2020 Llanos del Salado 1800 m - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Včera pršelo a bylo celkově nevalně. Zůstali jsme stát u nákupního centra a z Ikea jsme si půjčili, nebo vzali, pár bajtíků a udělali jsme co bylo potřeba. Já jsem ovšem sebrala odvahu a šla do kadeřnictví.

Už jsem potřebovala vyřešit ty moje kudrlinky, které jsou samozřejmě uměle udělané... číst dál

8.3.2020 San Christobal - Las Palmas de Gran Canaria - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Dnešní den začnu trochu jinak, než obvykle, a to asi vysvětlením nebo uvedením, či jak to nazvat, některých mých informací, postřehů a zkrátka několika málo věcí z mého cestopisu na pravou míru.

To, že bojuji s češtinou a správným pravopisem jsem už zde psala několikrát a už se odmítám... číst dál

9.3.2020 Bandama - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Kousek nad námi je Bandama, přírodní památka, která je součástí Chráněné Tafira krajiny.

Tento sopečný kráter, který je geologicky spíše maar, to je maličko jiný druh sopky nebo spíše sopečné činnosti, než když vznikne kaldera, ale nejsem vulkanolog a tak se nebudu pouštět do detajlů, ale... číst dál

10.3.2020 Las Palmas - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Dnešní den bude maličko změna. Kolegové, Irča s Milanem, které jsme poznali v Maspalomas se byli také ptát na trajekt v Las Palmas a psali, kde jsme, kde cestujeme.

No a slovo dalo slovo, že jedou vlastně kousek od nás a že by se mohli zastavit. Milan otočil auto a vrátili se k nám. Jsme... číst dál

11.3.2020 Las Palmas - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Stále stojíme na okraji Las Palmas a odpočíváme.

Včera to bylo poněkud náročné a jeden den odpočinku si můžeme dopřát. Stále sledujeme situaci s korona virem a je to hodně smutné. Zítra přejedeme do Maspalomas.

Dokola a dokola posloucháme zprávy, voláme známým, kteří jsou také na cestách... číst dál

14.3.2020 Maspalomas - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Korna vir je na evropském a celosvětovém turné a my jsme na ostrovech jen v roli diváků.

Samozřejmě, stále, dokola a pořád sledujeme zprávy a zvažujeme naší situaci. Jak a kdy ostrovy opustit anebo, jestli zde zůstat. Je to šílená situace, kdy informace se liší a hlavně, sledujeme, co... číst dál

15.3.2020 Maspalomas - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Dnešní den je pro naše cestování zlomový.

Rozhodli jsme se po dvou dnech diskusí, co by bylo nejlepší, že tu zůstaneme a pokusíme se přečkat virovou nákazu na ostrově.

Zatím to nevypadá nijak drasticky, a tak jsme sundali kola a jeli se podívat do města. Předpokládáme, že když se nebudeme... číst dál

16.3.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Už od rána se před Lidl tvoří hlouček lidí a my s Irenou jsme mezi prvními. Samozřejmě, všichni se snaží být co nejdál od sebe, ale stejně je to málo platné. Lidl se otevřel a dovnitř pouští jen 15 lidí s tím, že jakmile jeden vyjde s nákupem ven, další je vpuštěn. Velká cedule vyzývá zákazníky... číst dál

18.3.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Jediné, co mě opravdu štve je naše slavná EU, která totálně mlčí.

Místo čeho, aby koordinovala postup všech států, tak je zticha a nechává na každé zemi, ať si to pytlíkuje sama. Pak máme jedny hranice zavřené a druhé ne, ale nikdo neví, jestli a jak dlouho bude ta která země průjezdná, nikdo... číst dál

22.3.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Stále se něco děje a jedna zpráva střídá druhou. Pokaždé nás nějaká novinka vyděsí, pak se situace další zprávou zklidní a opět se na nás valí další a další informace, které už ani neumíme zpracovat. Poslední zprávy jsou o královském dekretu, že do 26.3 se musí uzavřít všechna ubytovací zařízení... číst dál

23.3.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Chvilku to vypadalo, že budeme nekompromisně vyhoštěni s tím, že tu budeme muset ponechat auto a odletět.

Naštěstí, jak se domníváme, toto nehrozí a můžeme zůstat. Podle všeho je to díky tomu, že jsme vlastně samostatná jednotka, která má vše své a nepotřebuje zázemí kempů, resortů a... číst dál

24.3.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Čeká nás další den strávený v autě, karanténa je stále velmi přísná a všichni ji dodržují.

Stále sem nepravidelně přijíždí několikrát za den hlídka policie, celé parkoviště pomaličku, krokem objede, všechny nás zkoukne a odjede. To vše doplněno o dvě denní návštěvy vojska. Ovšem, včera mě... číst dál

25.3.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Další dny karantény máme za sebou a mohu říct, že to docela ujde. Hlavně, dodržujeme denní rozpis, který nám hodně pomohl.

Až později jsme se dozvěděli, že se to vlastně v těchto dnech doporučuje, že by si lidi v karanténě měli něco takového udělat. Hlavně, máme jasná pravidla, která... číst dál

26.3.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Jsme v druhém týdnu karantény, která aspoň pro nás začala v neděli odpoledne 15.3.2020, ale nevíme, kdy začala oficiálně.

Ze zpráv Gran Canaria forum víme, že karanténa bude prodloužena o dalších 14 dnů do Velkého pátku, to je 10. dubna, což mě přijde zajímavé. Je to odůvodněno tím, že... číst dál

27.3.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Dneska jsem se odhodlala a vrhla se do víru velkoměsta.

Šla jsem do vedlejší vesnice na průzkum, jak to vypadá v projeně SPAR, kam odtud seused z Anglie chodí na nákup. S ohledem na to, že je vždy do půl hodiny zpět, tak to nebude daleko. Zrovna dneska u nás nebylo ani jednou vojsko, což... číst dál

28.3.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Dneska bych se za nás oba dva velmi omluvila všem přátelům, známým a všem dalším, kteří s námi cestují za starost, kterou o nás mají.

Neuvědomila jsem si, že je na našich stránkách hodně lidí, které neznáme, s kterými jsme se nikdy nesetkali a kteří s námi už několik let cestují a mají o nás... číst dál

29.3.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Plavně jsme najeli na třetí týden Španělské karantény, ale my končíme druhý týden, protože a jelikož jsme o karanténě nevěděli.

Stále tvrdím, že přemíra informací je někdy na škodu. Tak jsme si o necelé dva dny prodloužili volnost pohybu, které se asi hned tak nedočkáme. Včera měl velkou... číst dál

30.3.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Klube se nám krásný den a začátek šestidenního zákazu úplně všeho, respektive, toho, co ještě mohlo aspoň omezeně fungovat.

Třeba prodej hotových jídel z okýnka, nebo rozvážka pizzy, barelů vody a tak podobně do domů. Zkrátka, šest dnů bude fungovat jen to, aby země mohla aspoň nějak, omezeně... číst dál

31.3.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Ráno, tak jak už je zvykem přijela Nacional Polície, ale jak je tak sleduji, hoši si to velmi usnadňují, jezdí si k nám jak se jim zachce, krokem obkrouží parkoviště a hned odjíždějí. Mají jezdit kolem osmé a dneska přijeli už v půl osmé, ranní ptáčata. Régional Polície taky jezdí až kolem... číst dál