2.6.2020 El Puertill - Gran Canaria

Konečně jsme se hnuli z místa, alespoň na kolech.

Pravda je, že u nás poněkud atmosféra zhoustla a včera už byl výbuch přímo vulkanický. Ostatně, jsme na vulkanickém ostrově, tak proč ne?

Zkrátka, včera se naše cesty rozdělili, já jsem šla podél pobřeží přes zátoku do vedlejšího městečka a... číst dál

4.5.2020 Piscinas Roque Prieto - Gran Canaria

Nějak mě poslední dobou to psaní moc nejde.

Asi je to i tím, že už jsme se rozjeli a zase se pro změnu nemohu dostat d toho správného, běžného, každodenního rytmu, a přitom se toho kolem nás docela dost děje. Včera jsme lenošili, koupali se a někdy do desíti do večera koukali na překrásný... číst dál

5.6.2020 Piscinas Roque Prieto - Gran Canaria

Tak jak jsme si naplánovali, jedeme dneska na velký výlet do vnitrozemí.

Nejdříve se musíme dostat nahoru nad Galdár a dál na San Juan s malou zajížďkou do krásného městečka Moya.

Tu jsme také chtěli vidět. Je nádherný den a jede se nám naprosto skvěle. Projíždíme několik barank neboli... číst dál

6.6. 2020 Artenara - Gran Canaria

Dneska jsme měli v plánu podle možností po ránu uklidit a pak jet výlet na kolech k majáku Faro de Sardina.  V neděli odpočívat, lovit žraloky a podobné a v pondělí jsme se už měli přesunout do Artenary, hlavně kvůli vodě, ale nakonec, vše je jinak.

Ráno to ještě šlo, vítr nijak nefoukal, jen... číst dál

7.6.2020 Artenara - Gran Canaria

číst dál

8.6.2020 Výlet na kolech a cesta do El Puertilla - Gran Canaria

9.6.2020 El Puertillo - Gran Canaria

Oceán bouří přímo pod okny a už teď mi je jasné, že mi ten noční kravál bude jednou chybět.

Jistě, když je vlahá noc a po ránu nám v zahradě zpívá kos tak je to taky krásné a moc se na to těším, ale přeci jenom, jsme suchozemci bez moře, a tak je stále pro mne pohled na moře nebo oceán... číst dál

12.6.2020 Tamaraciete - Gran Canaria

Včera jsme odjeli z našeho stání nad oceánem, rozloučili se s kolegy, kteří byli skvělý. Nejen, že honili zloděje, který ukradl Zdendovi pruty, uhnuli nám z místa, abychom se mohli pěkně postavit nad útes a včera ráno, když mě vyhudrala policie, že teda křesílka ani náhodou, že to už je kemping... číst dál

13.6.2020 Teror - Osorio - Gran Canaria

Přespali jsme v klidu u Decathlon, kde jsme si jednak potřebovali dokoupit co už nám opravdu chybělo nebo dosloužilo a hlavně, Zdenda si koupil pěkný nový prut k narozeninám, z části i jako náhradu za ty ukradené.

Já jsem potřebovala obměnit legíny na kolo a tak podobně. Bohužel, zatím se nic... číst dál

14.6.2020 Osorio - Gran Canaria

Od rána začínají přijíždět auta s návštěvníky parku, kteří v trekingovém oblečení vyrážejí na horu Osorio 967metrů, která se hrozivě tyčí nad námi.

I my se na ní poškrábeme, teda alespoň je to v plánu. Ale rádi bychom parkovali na normálním parkovišti v parku, které je o nás určené, a ne... číst dál

15.6.2020 Cruz de Tejeda - Gran Canaria

Dnešní den je takový trochu hop sem hop tam. Hlavně, jsme se opět snažili dostat do vyhlášené botanické zahrady Jardín Bótanico Canario, která má být naprosto úchvatná.

Bohužel, doporučení Alenky, abychom to vzali rovnou od dolního vchodu jsme nemohli aplikovat, protože dolní vchod je zavřený... číst dál

16.6.2020 Cristobal - Gran Canaria

Dnešní den nebudu klasicky sepisovat co se událo, ale dneska jsem si dala docela práci se zjišťováním jaké jsou olivové oleje na trhu a jak se v nich vyznat. Zítra napíšu, jak jsme putovali na nejvyšší horu Gran Canaria a jak už jsme zase zpět u moře.
Takže dnes je téma: Olivový olej

Tak... číst dál

17.6.2020 Playa del Pozo - Gran Canaria

16 + 17.6.2020
16.6.2020
Předevčírem jsem se poněkud zahrabala se zjišťováním kvalit olivového oleje, a tak jsem cestopis musela odsunout stranou, nestíhala jsem.

Takže, byli jsme na nejvyšší hoře Pico de las Nives a byl to skvělý výlet, ale vezmu to od začátku. Pokud bychom chtěli jet na... číst dál

19.6.2020 odjezd na Fuerteventuru - Kanárské ostrovy

číst dál

20.6.2020 Puerto del Rosario - Fuerteventura - Kanárské ostrovy

Tak plavbu na Fuerteventuru jsme moc nezvládli a zvolená taktika nebyla zrovna to pravé ořechové.

Dohodli jsme se, že dobu plavby od půlnoci do pěti ráno prospíme v autě, protože já bych na palubě stejně rychle odpadla a snažila se usnout a Zdendovi se tam nechtělo být samotnému a faktem je... číst dál

21.6.2020 Puerto del Rosario - Tetir - Fuerteventura - Kanárské ostrovy

Měli jsme krásné místo na noční parkování přímo u břehu oceánu, ale jednak hodně foukalo a druhak, nedalo se moc natočit auto, abychom byli ve stínu.

Pak jsme stáli na hlavní silnici u infocentra, ale nakonec jsme skončili na strategickém a klidném místě u sportovního stadionu, kde je klid... číst dál

22.6.2020 La Oliva - Fuerteventura - Kanárské ostrovy

Přespali jsme naproti Kulturnímu centru na velikém a klidném parkovišti a hned po ránu jedeme do infocentra pro mapy.

Kvalita silnic je úžasná a to nejsme na dálnici!
Kupodivu, měli otevřeno a nebyla tam slečna ale totálně zmatený mladík, který vůbec nevěděl, kde, co je a tak jsem se... číst dál

25.6.2020 Faro del Tolston - Fuerteventura - Kanárské ostrovy

Omlouvám se všem čtenářům našich stránek a cestopisu.

Nestíhám psát, každý den jsme na nějakém výletě a není čas. Doháníme promarněné dny a Fuerteventura je tak krásná, zajímavá, že nelze novinky odbýt pár slovy.

Dneska jsem ale byla pilná a vše dohanal, jenže, je už hodně hodin a jdu... číst dál

23.6.2020 Fuente de Tababaire - Fuerteventura - Kanárské ostrovy

La Oliva nám poslouží ještě k jednomu výletu a tím je výlet na Morros de Tababaire.

Nacházíme se v masivu Vallebrón a prameny na hoře Tababaire jsou známy už od ranné prehistorie, středověku, Fuerteventury.

Zatímco pojedeme na 400 m vysokou rozhlednu, která není zase až tak stará... číst dál

24.6.2020 Výlet na sopku Hondo a Majanicho - Fuerteventura - Kanárské ostrovy

Dnešní výlet na sopku Hondo je pro změnu ve znamení pěší túry.

Sopka Hondo je vysoko nad námi, ale i tak to není až taková výška, ale šlapat se to nechá. Jediné, co je hodně protivné je stálý a poměrně silný vítr, ale název ostrova Fuerteventura mluví za vše.

Okolo nás jsou všude nějaké... číst dál

26.6. 2020 Faro del Tolston - Fuerteventura - Kanárské ostrovy

Před námi je další výlet, ale nejdříve musíme po ránu zařídit spoustu důležitých schůzek a návštěv, včetně objednání trajektu zpět.

Náš odjezd je kapitola sama o sobě a stále čekám na vhodnou příležitost, kdy o tom napíšu pár řádek, protože vše se nám hrozně rychle změnilo. Hodně o tomto... číst dál

27.6.2020 Puerto Molinos a cesta do Betancurie - Fuerteventura - Kanárské ostrovy

Včera jsme měli den odpočinku a přesunu. Paráda a nebýt neutuchajícího větru bylo by vše perfektní. Zdenda vyspravil jednu zástěnu z kamenů a udělal perfektní pěšinku do oceánu abychom si nelámaly nohy o kameny, které sice jsou malé, ale o to víc bolavé.

Já jsem dodělala do stránek vše, co... číst dál

28.6.2020 Betancurie - výlet na kolech - Fuerteventura - Kanárské ostrovy

Velký výlet je před námi a jak už zde je tradiční, celé dopoledne je pod mrakem, což je příjemné a není proč otálet.

Vždy, když jedeme na výlet, tak se snažíme vyjet co nejdříve dokud je chladněji, protože kolem poledne mraky zmizí a je jasno a sluníčko pálí jako o život. Vyřešila jsem velký... číst dál

29.6.2020 Ajuy - Fuerteventura - Kanárské ostrovy

Dneska jsem nechala Zdendu maličko vyspávat a nestandartně snídáme až v devět hodin.

Z restaurace nad námi máme docela slušný internet, i když na anténu, ale sláva za něj a Zdenda hluboko do noci ukládal všechno možné na vzdálená úložiště. Takže šel spát hodně pozdě a dnešek je stejně dnem... číst dál

30.6.2020 Gran Tarajal - Fuerteventura - Kanárské ostrovy

Loučíme se s Ajuy se slzou v oku a vděčností.

Jednak jsme si tu úžasně zaplavali v chráněné zátoce v nádherně teplém oceánu, kde jsme se koupali ještě v 9h večer a hlavně, máme zpět naše báječné telefony! Bože, jak jsem ráda, že nemusíme shánět další přístroje, telefonní čísla a sim karty... číst dál