do 19.04.2024

12.6.2020 Tamaraciete - Gran Canaria

Včera jsme odjeli z našeho stání nad oceánem, rozloučili se s kolegy, kteří byli skvělý. Nejen, že honili zloděje, který ukradl Zdendovi pruty, uhnuli nám z místa, abychom se mohli pěkně postavit nad útes a včera ráno, když mě vyhudrala policie, že teda křesílka ani náhodou, že to už je kemping, tak měli soucítění a uklidňovali, že jako nic policie nezapisovala a že je to v pohodě.

Tady je to celkově hodně zajímavé. Nestačíme se divit, kolik lidí tady bydlí v dodávkách, různých vestavbách a malých, většinou dost starých obytných autech. Karavany tady nejsou vlastně vůbec žádné, tady se karavany neprovozují a když, tak jedině v kempech. Zkrátka, karavany jsou kemping a ten je skoro jako takový na parkovištích nemožný. Pokud jsme už někdy někde naprosto náhodně zahlédli karavan, tak vždy na placeném stání v kempingu, které tady jsou většinou jen o místě a vodě. Už jsme byli několikrát dotázaný, jak by to tu dalo pořídit s karavanem, protože to je ideální volba pro ostrovy. Někam upíchnout karavan a paprskovitě vyjíždět.

Ale pokud karavan, tak jedině na placené stání, a to už se vzhledem k ceně trajektu dost prodraží. Třeba, tady jsme byli na kukačku v jednom kempu, nedávno jsem ho tu uváděla i se souřadnicemi, tam třeba by se dalo stát v pohodě a i stáli tam karavany, ale je to 7 eur na den jen s vodou, ale jeden trajekt rozhodně nebude stát našich 900 eur, ale bude docela určitě vyšší. Nicméně, jet sem alespoň na tři zimní měsíce, tak to už bych tomu rozuměla, ale jen na třeba tři neděle, to bych určitě volila leteckou dopravu a pronajmout si auto a nějaký apartmán, pak by cena za měsíc pobytu nebyla tak vysoká. Takže, abych se vrátila k tomu, jak píšu, že hodně lidí tu bydlí v autech, tak je to opravdu tak. Vzpomeňme na dobu karantény, kdy vlastně všichni Španělé, co tam s námi stáli, tak v autech bydlili a vedle obytky měli osobák a s tím jezdil vždy jeden do práce. Meresjev, který žije v osobáku je kapitola sama o sobě, ale třeba zrovna tady, jak jsme stáli naposledy u oceánu v  El Puertillo, tak z 6 obytných aut byly 4 vestavby, teda spíše jen tak všelijak upravené větší dodávky, jedno klasické starší obytné auto, jedno byla skříň z chladícího auta upravená na bydlení, ale bez oken a my.

A vlastně všichni pracovali poblíž. Co víme, tak jeden byl holič, jeden stavební dělník a jeden dělal něco v restauraci či bistru. A tím se dostávám k problému se stáním na parkovištích. Protože tu skutečně stojí spousta dodávek a OA na stálo, na trvalo a pak se skutečně na mnoha místech nemůže vyndat ven ani křesílko. Dokonce i naše rohožka policistům vadila. Tak má to logiku, protože kdyby se všichni rozvalili tak jako my, hezky pěkně křesílka, stolek a když to jen trochu jde, tak i markýza, tak to by se na parkoviště už opravdu nikdo jiný nevešel. Je ale pravda, že skutečně oni si nedovolí sedět u auta na židličkách, ty si vezmou a jdou dolů pod útes anebo na pláž k moři. Na parkovišti se jen stojí, a to nám kolega říkal, že některým policistům vadí i otevřená boční okna. Děsný, ale holt to tak je a musíme to respektovat.

Zajeli jsme do myčky, opět, ale s ohledem na to, že Zdenda pohodlně umyl auto včetně střechy za tři eura i se šamponováním, tak ani moc nebrblám, protože tady, ikdyž se nám zdá, že se nepráší, tak stejně jsme opět byli plný prachu. Zdenda se snaží našeho Flíčka udržovat v perfektní čistotě a řádné umytí je jen ku prospěchu, hlavně se nám prach a špína nezažere do laku.

To mě připomíná, jak se kolegové na parkovišti zděsili, když večer je to správné světlo tak občas se stane, že při správné úhlu pohledu a nasvícení nám jakoby zmizí kus boku, nebo celá zadní část zesvětlá tak, že to vypadá, jakoby nebyla. Pak popojdeme kousek stranou a ta světlá dokáže zase hodně ztmavnout, až do tmavě hnědé, pak se to přeleje do barvy moka, zkrátka, měníme barvy a ani nevíme, jak jsme k tomu přišli.

Dneska jsme konečně dojeli do přístavu v hlavním městě Las Palmas de Gran Canaria jen se optat, jak to je s trajekty. Měli jsme informaci, že už trajekty mezi ostrovy jezdí,

ale pak to přebila další informace, že se stále vyplňují jakési formuláře, proč jedeme na vedlejší ostrov a zaškrtávají se políčka práce, rodina, zdravotní důvody, a to ani jedno není pro nás.

Takže ano, jedeme příští pátek, ale ještě stále jsme jako turisti diskriminovaný, protože můžeme jet jen v noci a jen do přístavu Puerto del Rosario. On totiž jede ještě jeden trajekt každý den po poledni, ale tím jet nemůžeme, ten je jenom pro místní. Tak sláva, jedeme na Fuerteventuru příští pátek v 23:30 a cesta bude trvat krásných 5 hodin.

Maličko jsme našemu autíčku ubrali a nahlásili délku 7 m, tak jsme pár eur ušetřili a Zdenda už je branný jako 60+ tak má 5 eur slevu. Zase popíšu vše ohledně trajektů do kapitoly RPC – Rady porady na cestu – Trajekty – Kanárské ostrovy.

Tam dávám na jednu hromadu informace pro všechny kolegáčky, kteří by se sem rádi podívali, ale mají obavy, jestli by zvládli vyřídit všechny formality spojené s trajekty a přepravou mezi ostrovy jako takovou.

Další dnešní cestu jsme podnikli, abychom zjistili, jak funguje vyhlášená botanická zahrada Jardín Botánico Canario. Určitě bychom se tam rádi podívali, Alenka velmi doporučovala návštěvu a teď vlastně máme jaro, a to by mohlo být vše v květu, ale zase, informace se různí.

Na internetu je zavřeno, na Kanárských listech otevřeno, a tak se tam jedeme kouknout, jak to teda vlastně je. Samozřejmě, už je odpoledne a opravdu je zavřeno. Otevírá se v 7:30 a zavírá v 14 h s tím, že poslední návštěvník může vstoupit v 13:00 a to ještě je povoleno jen 200 lidí na den. Tak si holt přivstaneme a pojedeme co nejdříve.

Jo, a ještě jsem zapomněla, mají v sobotu a v neděli zavřeno a pokud je to z důvodu bezpečnosti a hygieny, tak to ať už jdou s těmi opatřeními do háje. Na všech ostrovech máme s rýmičkou 50 lidí a stále se mohou všichni přetrhnout, co by se mělo ještě udělat, aby se náhodou někdo nenakazil.

Poslední informace pro ty, kteří plánují cestu do Španělska, nezapomeňte na roušky! Ty se totiž v celém Španělsku budou nosit ještě hodně dlouho. Minimálně do konce tohoto roku.

Vystrizek-3

To už se ví zcela jistě a pokuty jsou opět, jak jinak vysoké.