1.7.2020 Playa Del Mal Nombre - Fuerteventura - Kanárské ostrovy

Zhruba v polovině měsíce přejedeme na poslední ostrov na naší cestě po Kanárských ostrovech, Lanzarote.

Jsem na něj už natěšená, i když tady je to taky ohromně zajímavé a takové, jiné. Určitě stojí za další zkušenost a vidět tento kraj, místo a určitě by byla škoda tento ostrov vynechat... číst dál

3.7.2020 Moro Jable - Fuerteventura - Kanárské ostrovy

číst dál

6.7.2020 Tarajalejo - Fuerteventura - Kanárské ostrovy

Pravda, moc se mi poslední dny nechtělo psát, protože jsem si foukala bebíčka.

Dva dny jsem nosila ruku v závěsu, v šátku a nic do mě nebylo. Jednoduše, utápěla jsem se v bolesti, smutku, naštvání a neschopnosti. Mít jednu ruku vyřazenou z provozu není zrovna to pravé ořechové a když každý... číst dál

7.7.2020 Gran Tarajal - Fuerteventura - Kanárské ostrovy

Dopoledne se nám ani moc nechtělo nikam jezdit, ale je potřeba se hnout z místa.

Stále nám ještě zůstává spousta z Fuerteventury utajena a když teď nemůžeme na kola, teda alespoň já, tak si pěkná místa alespoň projedeme.

Zdenda má jasné zadání, skončit někde u oceánu, protože teploty už... číst dál

9.7.2020 Las Playitas - Faro de La Entallada - Fuerteventura - Kanárské ostrovy

Las Playitas je další městečko na naší cestě hned u oceánu, kde je i velmi příjemné stání a máme to pár kroku k vodě.

Takže ano, koupeme se jak jen můžeme. Teplota se šplhá do výšin a já už se opět skovávám pod slunečník.

Oceán je teploučký, už má kolem 27°C, což považuji za velmi slušnou... číst dál

10.7.2020 Betancuria - Fuerteventura - Kanárské ostrovy

Faro de La Entallada je překrásný maják, sice mlaďoučký, jak jsem se už včera zmínila, ale krásný a maurské prvky jsou úžasné.

Samozřejmě, jsme blízko Afriky, vlastně z tohoto místa je Africké pobřeží nejblíže, tak je to možná i pochopitelné.

Nicméně, výhled na oceán je pro nás stále něco... číst dál

14.7.2020 Tiscamanita - Galeta de Fusle - Las Salinas - Fuerteventura - Kanárské ostrovy

Dlouho jsem nepsala cestopis, když ono se toho ani moc neudálo.

Hlavně, i kdyby by bylo o čem psát, není moc kdy. Po ránu vyspáváme, protože se až k ránu ochlazuje a dobře se spí. Teď je to tady tak, že přes den jsou poměrně vysoké teploty, i když teploměr ukazuje 28°C ve stínu, ale na slunci... číst dál

15.7.2020 Puerto del Rosario - Fuerteventura - Kanárské ostrovy

Puerto de Rosário nám opět dobře posloužilo. Skovali jsme se za zeď stadionu a šli na pláž. Ta je tu fantastická, ale je potřeba se skovat za kamenné molo, jinak samozřejmě, během chvilky jsme zavátý pískem, ale pláž tu mají luxusní.

Sprchy fungují, a tak se Zdenda dva večera chystá, že... číst dál

16.7.2020 Popcorn Beach - Fuerteventura - Kanárské ostrovy

Odjíždíme směrem na Corallejo.

Zdenda našel v aplikaci Park4night dvě možnosti na vyprázdnění nádrží neboli, servisní místa a jedno u čerpací stanice BP. Tam, když si natankujeme naftu tak je nám otevřený kohout s životadárnou vodou a my si zdarma můžeme natankovat vody, kolik potřebujeme... číst dál

18.7.2020 Popcorn Beach - Corralejo - Fuerteventura - Kanárské ostrovy

Popcorn bay, Popcorn playa a tak podobně je jedna z posledních pláží na naší cestě po Fuerteventuře.

Je to neuvěřitelný kousek pobřeží, kde v lávovém břehu se najednou objeví pás bílých kamínků, které sem zcela určitě nepatří. Teda, patří, ale působí zvláštně a jaksi nepatřičně.

Není to... číst dál

19.7.2020 Puerto del Rosario - Fuerteventura - Kanárské ostrovy

Poslední den na Fuerteventuře věnujeme koupání, Zdenda opalování, já vyhledávání stínu a společně courání po městečku Puerto del Rosario, odkud zítra odjedeme na poslední ostrov a tím je Lanzarote.

Co říct k Fuerteventuře? No, je to ostrov, kterému plným právem náleží jedno z pojmenování... číst dál

20.7.2020 Playa de Montaña Roja - Lanzarote - Kanárské ostrovy

Puerto del Rosario je nejen turistické městečko s malým starým městem, spoustou krámků pro turisty, ale i přístav, odkud jezdí trajekty na Lanzarote, což je poslední ostrov z naší cesty po Kanárských ostrovech.

Přístav je tentokrát v maličkém městě, kde je odevšad vidět, a tak není problém se... číst dál

22.7.2020 Playa Coloradas - Lanzarote - Kanárské ostrovy

Playa Montaňa Roja je stále na dostřel přístavu Playa Blanca a kousek od nás je maják Faro Pechiguera, kam se jdeme podívat.

Máme to nějaké 3,5 km k majáku a plánujeme tam chvíli zůstat. Bereme oběd, skoro 3 litry vody a vyrážíme. Skoro celou cestu jdeme po pěkné promenádě, která je mezi... číst dál

23.7.2020 Playa Coloradas a Yaza - Lanzarote - Kanárské ostrovy

Dneska sice stojíme na místě, témat, o čem bych měla psát je více, jako naše anabáze se stoly, dnešní výměna kol na parkovišti, ale i tak se vrátím do včerejšího večera malou ukázkou místa, kde právě stojíme.

Jasně, už jsme na Lanzarote a stále se motáme kolem Playa Blanka, a včera jsme se... číst dál

25.7.2020 El Golfo - Yaza - Lanzarote - Kanárské ostrovy

Maličká a přesto, velmi známá vesnice El Golfo přitahuje turisty a návštěvníky Lanzarote svou jedinečnou lagunou.

Charco de los Clicos je malá laguna, ke které se nesmí. Je to jedinečný biotop se zelenými řasami, které při správném nasvícení sluncem jsou nádherně smaragdově zelené.

My jsme... číst dál

26.7.2020 Parque Nacional de Timanfaya - Lanzarote - Kanárské ostrovy

Přespali jsme na náměstíčku ve městě Yaiza.

Takto to vypadá, že stojíme někomu přímo pod okny, ale celý dům je jakýsi místní úřad, který má v neděli zavřeno. Odpoledne se přestěhujeme ke hřbitovu. Jednak dotankovat vodu a druhak je tam jak je asi všude u hřbitovů normální, ticho jako... číst dál

27.7.2020 La Isleta - Lanzarote - Kanárské ostrovy

Stání u hřbitova je nejen příjemně klidné, ostatně, co se jiného dá čekat, ale máme zde i příležitost udělat servis na kolech.

Zdendy kolo začalo zlobit a panuje velká obava, že je špatný motor. Rychlá kontrola a ouha, jsme dva měsíce po záruce. Klasika. Za dva roky jsme si docela na... číst dál

28.7.2020 La Isleta - Malvasía Volcánica - Lanzarote - Kanárské ostrovy

Lanzarote a  Malvásia patří neodmyslitelně k sobě.

Malvásia nebo také Malvasía je si nejznámější odrůda vína na Lanzarote a my se na chvilku zastavíme u jedinečného pěstování vinné révy, které nemá obdoby.

Malvasía Volcánica je moštová odrůda původu Vitis vinifera, rozšířená je pod názvem... číst dál

29.7.2020 Playa de Famara - Lanzarote - Kanárské ostrovy

Playa de Famara je další kouzelné místo na Lanzarote, které bych s klidným srdcem doporučila všem, kteří na tento ostrov zavítají.

Samozřejmě, fouká tady, to je jasné, ale je tu opravdu krásně.

Vedle nás je maličká vesnice Caleta de Famara, která je jen o pár domcích, ale hlavně, je tu... číst dál

31.7.2020 Arrecife - - Lanzarote - Kanárské ostrovy

Odjíždíme a stahujeme se do Arrecife. Máme tam naplánované setkání s Jitkou a Vráťou, které jsme tu náhodně potkali.

Bylo to na v El Golfu. Za nás přijelo auto se španělskou značkou a já zaslechla jen jedním uchem češtinu, jen jednu větičku, ale říkám si, asi jsem se mýlila.