do 20.04.2024

22.7.2020 Playa Coloradas - Lanzarote - Kanárské ostrovy

Playa Montaňa Roja je stále na dostřel přístavu Playa Blanca a kousek od nás je maják Faro Pechiguera, kam se jdeme podívat.

Máme to nějaké 3,5 km k majáku a plánujeme tam chvíli zůstat. Bereme oběd, skoro 3 litry vody a vyrážíme. Skoro celou cestu jdeme po pěkné promenádě, která je mezi hotely a mořem.

Tady už je pobřeží hodně rozeklané a vysoké. Jen na pár místech se dá vlézt do moře, ale je zajímavé, že i zde dodržují, že pobřeží patří všem.

Žádný hotel si nemůže uzurpovat část pobřeží před hotelem nebo nelze si pronajmout část pobřeží na bar s lehátky, jak jsme viděli hodně třeba v Itálii. Jen jeden hotel si zabral kousek útesů, což si myslím, že není správně a vytvořil si pro své hosty takovéto opalovací terásky.

Všude jsou samozřejmě cedule, že místo je pro hotelové hosty.

Ale protože hotel je poloprázdný, tak jsme jejich lehátek využili ke chvilce odpočinku.

Maják je no, viděli jsme hezčí. Starý maják je maličký a zdevastovaný, nový maják je ryze účelový a žádnou velkou krásou neoplývá.

My jsme se skovali před větrem pod maják na skalnatý útes, kde se můžeme rozložit a v poklidu se naobědvat. Je poledne a začíná stoupat teplota.

Zdenda se koupe v kamenných bazéncích, ale já jsem se neodhodlala. Tak nějak jsem si na koupací bazény ještě nezvykla, kloužou tam hodně kameny, ale jak jsem četla v průvodci, tak to mnohdy bude na Lanzarote jediná možnost koupání, protože většina Lanzarote je údajně kamenitá, respektive lávová, vysoké útesy a lávová jezírka.

Písečné pláže jsou údajně jen na jihu ostrova, kde právě jsme. Myslela jsem si, že si na Lanzarote maličko odpočineme od větru, ale hned několikátá věta v průvodci zní „po většinu roku ostrovem vanou poměrně silné větry“, no, potěš pánbů. Když na Fuerteventuře ten samý průvodce upozorňoval na „občasné větrné podnebí“ a tady to napíšou naplno a se vší parádou, tak jsem na to docela zvědavá. Faktem je, že lidé, kteří nemají až tak rádi velké teplo, tak tyto měsíce nejsou zrovna vhodným obdobím k návštěvě Lanzarote a asi i dalších ostrovů, které nemají skoro žádnou zeleň, Fuerteventura určitě. V letních měsících je problém ten, že se večer neochládá tak, jak jsme si už zvykli ze zimních a jarních měsíců a na slunci se teplota šplhá hodně přes 30 °C, ale večer se tolik neochládá, a tak si od tepla moc neodpočineme.

Teď, když píšu uplynulé dny, tak je 15 h v autě máme 31 °C což považujeme za velmi příjemnou teplotu, máme vše zatažené a okny nám profukuje. Jsme uvnitř, ve stínu, chodíme 100 m do moře se schladit a je příjemně. Důležité je mít zatažené všechny rolety kudy by mohlo sluníčko nakouknout do auta. Venku na slunci je poctivých 35 °C, ale vše ochlazuje vítr od oceánu, který je příjemně chladivý. V okamžiku, když se dostaneme do místa, kde nefouká a my si na chvíli odpočineme od větru, tak pro změnu začne stoupat teplota.  Další problém je, že večer vždy padala teplota na krásných 15–18 °C, ještě před pár týdny a auto se za noc krásně vychladilo, my si odpočinuli od veder a mohli jsme se těšit na další den tepla. Teď je večer teplota kolem 25 °C což je hodně. To vše zde uvádím jen pro představu, jak to tady teď běžně chodí a jak to vypadá v letních měsících.

Maličko uvařená po zpáteční cestě od majáku, ale v pohodě a jak jinak, honem, honem se schladit se v příjemně teplém oceánu. Oceán má nyní kolem 27 °C, což je fantastická teplota a vyvážené celkového tepla. Takže, ono si moc nevybereme, buď je tady velmi příjemně, ale oceán je kolem 20 °C nebo je dost teplo, ale už se můžeme koupat co hrdlo ráčí. Strašně záleží, kdo co preferuje. Já osobně si raději vezmu svetr, ale koupání v oceánu taky nemá chybu.

Pozdě odpoledne jsme přejeli na Playa Coloradas, vlastně na druhou stranu města Playa Blanca, kde je parádní chráněná pláž s písečným vstupem do moře. Paráda. Ještě večer se jdeme vykoupat.

Pokud budeme zítra odjíždět, tak to bude opět pozdě večer. Zdenda se na anténu připojil k cizí volné wifi a tak bude ukládat vše, co má v fotogalerii na vzdálená úložiště. Já mám zase pro změnu resty v cestopisu a tady nám tak nějak vůbec, ale vůbec nic nechybí.

100m pláž, kde nikdo není, máme příjemné stání s výhledem na oceán a co víc si přát. Jen teď řešíme opět a pro změnu vodu.

Nedaří se nám najít pláž se sprchou, kde bychom ji mohli natankovat. Na ostrově máme tři možnosti tankování za peníze, ale je to takové všelijaké.

Na park4night Zdenda našel tři možnosti, ale recenze nejsou nic moc. Tak uvidíme, máme ještě tak na týden vodu, jak jsme to propočítávali, při velké spořivosti, a to snad do té doby něco nalezneme.

Další možností by byl hřbitov, tam je obvykle kohout s vodou, ale na Lanzarote je hřbitovů jako šafránu. No, ono jich vlastně až tak málo není, ono je tady akorát málo větších měst.