do 21.04.2024

31.7.2020 Arrecife - - Lanzarote - Kanárské ostrovy

Odjíždíme a stahujeme se do Arrecife. Máme tam naplánované setkání s Jitkou a Vráťou, které jsme tu náhodně potkali.

Bylo to na v El Golfu. Za nás přijelo auto se španělskou značkou a já zaslechla jen jedním uchem češtinu, jen jednu větičku, ale říkám si, asi jsem se mýlila.

No a asi za hodinu nesměle přišla paní s tím, že jsou také Češi a že nás jdou jen pozdravit.

No, co budu povídat dál, bylo z toho několikahodinové povídání, posezení u kávičky a dneska bychom měli k Jitce a Vráťovi přijít odpoledne na probrání novinek a zajímavostí a na večeři. Jedeme do hlavního města, a protože jsme opět zaprášený až hrůza, tak hurá do myčky.

Téměř každá benzínka má tady myčku a hodně jich má rampu pro vyšší auta, což je skvělé a naštěstí, není tady myčka nijak drahá. Pokud Zdenda myje hodně pečlivě, jsou to dva cykli pěny a dva cykli na oplach, celkem 4 eura, což je slušné.

Zatím co budu psát o našem novém setkání prohlédneme si Arrecife, které jsme si projeli na kolech.

Pokud by někdo měl touhu opustit naší Českou kotlinu a odstěhovat se do míst, která jsou minimálně podnebím příznivější, jsou Kanárské ostrovy ideální destinací. Jak už jsem se tady mnohokrát zmiňovala, na Kanárských ostrovech jsou vysloveně anglická, irská nebo německá města.

Ohromné množství lidí, převážně seniorů sem jezdí trávit zimu, a ještě si mohou vybrat ostrov a prostředí, které jejich srdíčku vyhovuje lépe.  Zelená La Palma nebo dramatické Lanzarote a Fuerteventura. Zkrátka, je tu celou zimu naprosto fantasticky, kde jinde se nám podaří chodit celou zimu v šortkách a tričku nebo tílku.

Ostrovy mají i tu výhodu, že na pevninu létá pravidelná linka a na pražské letiště přímá linka. Zkrátka, Jitka s Vr. se rozhodli a úderem důchodového věku v Čechách vše prodali, políbili rodinu, koupili na dálku na Lanzarote pozemek a už staví dům, který splňuje jejich tužby a představy. Zkrátka, plní si svůj sen stejně jako my a tím jsme si velmi blízcí.

Pokud máme sen, je potřeba za ním jít a plnit si ho. Samozřejmě, vždy musím stát nohama na zemi a vědět, co vše si mohu dovolit a kam až mohu zajít, co mohu risknout a co už je za hranou, ale obecně, to máme hodně podobné. Realizovat své sny není jednoduché, to ví všichni, kteří si nějaký ten svůj sen snaží uskutečnit, ale pokud jsme na novou situaci, nový život připraveni a vnitřně s myšlenkou ztotožněni, pak jsme ochotný pro zdar věci udělat i nemožné.

Takže ani sen odstěhovat se na důchod na Kanárské ostrovy není jednoduše splnitelný, ale splnitelný je, jen se nesmí hledat důvody proč to nejde.

My si maličko, ale opravdu jen maličko pohráváme s myšlenkou zaparkovat na stáří na ostrovech, ale je to jen takový miniaturní červík v našich myslích, který nám vyplňuje dny diskusemi a jen tak jedním očkem okukujeme domy na prodej.

Je pravda, že už jsme jen tak nezávazně tuto myšlenku jeden nebo druhý nadhodili už mnohem dříve, ale tím, jak tu jsme poměrně dlouho, tak se koukáme, jak se tady žije, jak jsou všichni kolem nás usměvavý, jak nám každý odpoví na pozdrav a většinou se usměje, jak se tu příjemně nakupuje,

jak je tu všude až neskutečně čisto, jaký je všude pořádek, jak tu patroluje policie, která se také na nás umí usmát nebo jen pokývnout hlavou, jak je tu zkrátka celkově velmi příjemný. Ale my máme ještě 4 roky cestování před sebou, takže času je dost a dost.

A protože už se na nás obrátilo několik známých i neznámých přátel, jestli nevíme, jak by se sem dalo nebo nedalo přestěhovat a žít tady, tak s laskavým dovolením Jitky a Vr. zde uvádím jejich Blog o tom, jak probíhalo jejich stěhování na Kanárské ostrovy – konkrétně Lanzarote a jak probíhá stavba jejich domu. Blog Jednosměrná letenka na Lanzarote  https://www.lanzarotea.cz/prispevky/ .

Něco úžasného a neskutečného. Obdivuj ohromnou trpělivost, kterou mají s úřady, architektem, stavebníky, a to vše stále dokola. Klobouk dolů.

Pokud si představím to martyrium se stavebním povolením, s jednání s architektem, který se dohaduje pomalu o každém okýnku, jeho umístění a rozměrech a pak stavební dozor a stavební firma s partou zedníků, kteří klidně vyfiknou půlku domu bez plánů a okna udělají tam, kde by se jim osobně líbili a kde si mysleli, že asi budou, nevím, jestli bych to já osobně psychicky zvládla, ale i to má řešení, koupit už hotový dům a nebo parcelu a hotový projekt na dům včetně stavby. To vše se tu dá koupit.

Na stránkách je i popis, co vše bylo třeba před odjezdem zařídit, které úřady oběhat a co vše odhlásit, přehlásit a přihlásit. Nehledě na to, že Jitka moc hezky píše, lehce, s humorem a tak se články báječně čtou.

Opět jsem spojila dva dny do sebe. Byli jsme na báječném výletě na kolech, ujeli 40 km podél pobřeží a zítra už odjedeme.

Vracíme se do oblasti vína, konkrétně do oblasti La Geria, která je proslavená pěstováním vína Malvazía a ještě si uděláme túru na sopku. Ale to bude až zítra.