1.5.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

První květen jsme vždy byli na Májových slavnostech ve Vlašimi, včerejšek bychom byli u přátel a příbuzných ve Chmelné a slavili jednak čarodějnice, stavění máje a hlavně, tradiční pokec se sousedkami na náměstí.

To vše jsme letos obětovali za pobyt na Kanárských ostrovech, protože jsme... číst dál

2.5.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Další den s pořadovým číslem 49. se pomalu chýlí ke konci a my dneska poprvé můžeme na pár hodin ven.

Taky od rána nás hodně kontroluje policie a na pěší promenádě je od rána spousta lidí. Není to nijak dramatické, ale oproti pustu prázdnu, na které jsme si už zvykli, je to hodně znát... číst dál

3.5.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Neděle a to znamená, žádné courání mimo zabrané území.

Máme 50 den karantény a druhý den, kdy můžeme od 6–10 h a od 20–23 h na vzdálenost 1 km se proskotačit, proběhnout nebo projít, jak je libo.
 Nesmíme samozřejmě na pláž, což je velmi hlídáno. Jediné pláže které se otevřely jsou v  Las... číst dál

4.5.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Jak se dneska na Kanárském fóru napsalo, „na španělské politické scéně přituhuje, kvůli možnému dalšímu prodloužení mimořádného stavu“,

tak 51. den karantény přituhuje i u nás. Dnešní den bych nazvala Den blbec. Začalo to ráno, kdy přijela údržba veřejných prostor, zkrátka ti, co uklízejí... číst dál

6.5.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Dnešní den je den s velkým D, dneska se rozhoduje, kam se bude nejen Španělsko v nejbližších dnech ubírat, ale hlavně co bude v nejbližších dnech čekat Kanáry.

Máme 53. den „estado di alarmo“ stav nouze, výjimečný stav, kdy máme stále zákaz vycházení, kromě v posledních pár dnech, pár hodin... číst dál

7.5.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Tak bohužel, den s velkým D pro nás neskončil moc slavně.

V pořadí 54. den karantény nepřinesl nic dobrého, teda aspoň pro nás. Výjimečný stav „estado di alarmo“ je prodloužený o dalších 15 dnů a bude trvat do 25. května 0 hodin. To, k čemu jsem se upínala, že bude v pondělí zrušen výjimečný... číst dál

8.5.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Dnešní den je výroční, máme 55. den karantény,

ale už se pomaličku, polehoučku rozvolňuje „estado di alarmo“ a v pondělí, jestli nebude nějaký dramatický nárůst nakažených, tak ostrovy vstoupí do fáze 1 toto pondělí. Jen pro info, zatím jsme ve fázi 0 a další fáze by mohly postupovat ve... číst dál

9.5.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Včera jsem se hodně vynasnažila, tak dnešní příspěvek bude maličko kratší. 56.den karantény nepřinesl nic vzrušujícího.

Ano, vstoupili jsme do fáze „1“, potud je vše v pořádku, ale jak to dneska už poněkolikáté čtu, tak stejně podle mého nikam nesmíme. Stále platí „estado de alarma“, stále... číst dál

10.5.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Dnešní den opravdu dopadl, jak jsem tušila. Mercadona měla zavřeno a domů jsem skutečně ze SPAR přinesla dvě mléka a piksličku žampionů.

Chtěla jsem koupit čerstvé, ale neměli. Nicméně v plánu bylo maličko upravené Chilli con carne, či jak se to píše. Zkrátka směs všeho možného z jednoho... číst dál

11.5.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Další den karantény se pomalu chýlí ke konci. Pořadové číslo 58 je, no nic moc. 58 dnů stojíme a čekáme co bude dál.

Takto, jak to píšu to zní dost děsivě, ale ono to až tak příšerné není. Máme krásné počasí, chodíme v tílku, v letním oblečení, Zdenda miluje sluníčko a už je krásně opálený... číst dál

12.5.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Stále nemáme vyjádření naší paní ambasadorky pro Kanárské ostrovy, která sídlí na Tenerife.

Včera jsme jí psali, jestli by nám mohla zjistit, zda jako turisté můžeme cestovat po ostrově, zprávu potvrdila, napsala, že vše zjistí a dá nám vědět a zatím nic. Tak doufáme, že do začátku léta se... číst dál

13.5.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Je 60. den karantény a na našem ostrově už máme aktuálně 81 nemocných, a přesto stále platí vyhlášený mimořádný stav.

Mnohým už to přijde vyloženě přes hranu, dodržování všech restrikcí, včetně zákazu vycházení kromě uvedených hodin a jen kilometr od bydliště. Stále nevíme, jestli můžeme... číst dál

14.5.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Opět další den karantény je pomaličku, polehoučku za námi. Pořadové číslo 61 je děsivé, ale jak to tak vypadá a jak prosakují informace, tak to asi není ani zdaleka pár dnů do finále.

Političtí analytici z mnoha evropských zemí se jednoznačně shodují, že nouzový stav ve Španělsku je nejtvrdší... číst dál

15.5.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Nic nového, nic mimořádného se dneska neudálo, a tak ani není o čem moc psát.

Kromě toho, že ukončujeme 62. den karantény a jak jsme se dočetli, tak je veliká pravděpodobnost, že příští týden se „estado de alarma“ znovu prodlouží o dalších 15 dnů a mě už z toho opravdu jde hlava kolem... číst dál

16.5.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Stále stojíme na místě a čekáme, na fázi „2“, kdy bychom snad už mohli zvednout kotvy. Na našem parkovišti došlo k malým změnám.

Najednou se sem přihrnuly další obytná auta včetně několika vestaveb. Nevím, kde trávili karanténu, ale bylo mnohem lepší, když nás tady bylo méně. Takže došlo... číst dál

18.5.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Příští týden by měla vstoupit v platnost fáze „2“ což je pro nás už velmi příjemné.

Pokud zde shrnu z dostupných informací, co vše můžeme ve fázi „2“ tak je to hlavně, že „sportovat, procházet se a chodit s dětmi na procházky budeme moci i mimo doposavad určené hodiny, kromě hodin vyhrazených... číst dál

19.5.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Dnešní den bych ráda uvedla zprávou, kterou jsme dostali do Komentářů zde na stránkách a za kterou bych moc ráda za nás oba poděkovala.

Už jsem se několikrát zmínila o stránkách Čechů, kteří se sem přestěhovali a které známe jen skrze tyto stránky. Už jsem je tu několikrát zmiňovala jen pro... číst dál

20.5.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Další den s pořadovým číslem 67 se pomalu chýlí ke konci a my stále stojíme a jak to tak vypadá, ještě nějaký čas si postojíme.

Dneska docela určitě došlo k prodloužení výjimečného stavu o dalších 15 dnů do 7.6 a to máme prosím pěkně na celém tom našem slavném ostrově 63 nemocných.

... číst dál

21.5.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Dneska jsem ani nechtěla nic psát, ale nakonec jsem se odhodlala, když ono není nic moc co psát.

Tak nějak žádné novinky nejsou, stále stojíme, a ještě asi chvíli stát budeme. Dnešní den s pořadovým číslem 68 a konečně, konečně máme dneska první den povinnost nosit na veřejnosti roušky... číst dál

24.5.2020 Hoya del Pozo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Dva dny jsem nepsala, co je nového, a přitom se toho tolik událo. Hlavně, byla jsem zase u kadeřnice a jsem oškubaná na slepici. Před karanténou jsem byla poprvé na této cestě, už jsem potřebovala ostříhat mojí báječnou trvalou, kterou považuji za nejbáječnější a pro mne nejpraktičtější typ... číst dál

25.5.2020 Telde - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Od rána jsme pilný jak ty včeličky, vypadá to, že skutečně dneska odjedeme. Takže, všechno umýt, neb jsme zaprášený až hrůza. Jak jsme se dozvěděli, předevčírem nás jen okrajově lízla Kalima, to byl ten silný vítr, jak jsem si na něj stěžovala a příšerný prach. Tak, ten prach už ani nekomentuji... číst dál

26.5.2020 Baranco de la Mina - Gran Canaria

Sláva, sláva, sláva, po 72 dnech karantény a stání na jednom místě, po nezbytných nákupech a přespání u IKEA (jak osvěžující), jsme konečně, konečně vyjeli na další cestu.

Pravda, byl to předlouhý čas, který jsme si ani jeden z nás nepředstavoval. Kdyby mi někdo někdy řekl, že budu trávit 72... číst dál

27.5.2020 Baranco de la Mina - Gran Canaria

číst dál

29.5.2020 El Puertillo - Gran Canaria

Dopoledne v klidu a v pohodě odjíždíme z velmi pěkného stání na okraji Utiaca, kde je hlavně křišťálová horská voda.

Zvládli jsme tu jak očistu nás, nádrží a auta, tak jsme zvládli na kolech několik šrámů a modřin a můžeme jet už k oceánu. Zdenda tam má vyhlídnutý stání i na několik dnů, tak... číst dál

31.5.2020 El Puertillo - Gran Canaria

Dnešní den je opět, jak jinak pohodový. Je krásné sluníčko, je teplo a veskrze příjemno.

Teploty jsou kolem 30 °C a fouká příjemný větřík. Naše nynější parkoviště se zaplnilo, spíše přeplnilo, zkrátka kdo se vešel, ten se sem nacpal, ale jak vidno, nikomu nevadí, že si holt musí počkat na... číst dál