1.1. 2020 Garafía - La Palma - Kanárské ostrovy - Španělsko

První leden a první den nového roku.

Začínáme šestý rok našeho desetiletého putování kolem pobřeží Evropy. Samozřejmě, je to krásné putování, cestování a stále více si říkáme, že jsme udělali dobře. Že jsme se rozhodli a vyjeli a všem lidem, kteří by si něco podobného přáli, kteří uvažují o... číst dál

2.1.2020 Santo Domingo a pláž Bujarén - - La Palma - Kanárské ostrovy - Španělsko

Parkujeme na překrásném místě, které tu pro nás vybudovalo městečko Santo Domingo.

Dnešním cílem je pěší túra na údajně krásnou pláž Bujarén, která je mnohde udávaná jako jedna z nejkrásnějších na La Palmě.

Máme to krásné 4,5 km z kopce dolů a pak zase, jak jinak do kopce. Jasně, čtyři a... číst dál

3.1.2020 Tazacorte - El Paso - La Palma - Kanárské ostrovy - Španělsko

Je dopoledne a my odjíždíme na další plánovaný kus cesty, který je před námi.

Ze Santa Dominga jedeme podél západního pobřeží zpět do městečka Tazacorte, kde už jsme jen přespali a chtěli jsme se sem vrátit.

Míjíme městečka Puntagorda, Tijarefe a spoustu dalších vesnic, které jsou kolem... číst dál

4.1.2020 Barevné vodopády a vyhlídka La Cumbrecia - La Palma - Kanárské ostrovy - Španělsko

Drobet neplánovaně jedeme nejdříve do caldery De Taburiente na vyhlídku La Cumbrecia.

Uniká mi důvod dnešních dvou výletů, ale velitel vozu rozhodl, a tak jedeme.

Opět jsme v borovicovém lese, a to je vše hned jiné, krásné, příjemné.

Hned za infocentrem vede pohodlná silnice, ale jak... číst dál

5.1.2020 Faro de Fuencaliente - La Palma - Kanárské ostrovy - Španělsko

Příšerná noc a příšerný den.

V noci se na naše parkoviště začala sjíždět mládež, která až do kuropění někde vedle nás skotačila na diskotéce. Samozřejmě, občas přijelo nějaké „rychle a zběsile“ a gumovalo asfalt pneumatikami a ostatní na něj povzbudivě troubili. Kdyby tady nebyl takový... číst dál

6.1.2020 Faro de Fuencaliente - La Palma - Kanárské ostrovy - Španělsko

Další den plný úpění. Dlouho jsem nebyla v tak zoufalém stavu. Všechno mě bolí a jsem totálně rozhašená.

Po ránu se snažím rozcvičit bolavé údy a naladit se do nějaké kloudné nálady. Jde to ztuha. Stojíme u majáku na jihu La Palma a tak nějak, není moc o čem psát. Jednak, nemáme tady téměř... číst dál

7.1.2020 Breňa Baja - La Palma - Kanárské ostrovy - Španělsko

Po bouřlivé výměně názorů, zavládl klid na palubě a mohu zase v klidu a pohodě psát co nás potkalo a neminulo.

Samozřejmě, náročný výlet na pláž Bujaré, která byla 450 m výškových metrů pod námi a více jak 150m padák až k moři byl po velmi náročné stezce téměř pro kamzíky, tak to ještě šlo... číst dál

10.1.2020 Santa Cruz de la Palma - La Palma - Kanárské ostrovy - Španělsko

Stojíme stále na parkovišti naproti hotelu, kde máme klid, možnost výletů, a hlavně odpočívám a léčím si namožená třísla.

Plánovaný výlet do Los Tilos, do vavřínového pralesa a systému tunelů jsme nakonec odložili, ale už ne pro bolavé nohy, ale pro počasí. Včera a předevčírem nám tady krásně... číst dál

13.1.2020 San Andrés - čekání na počasí - Los Tilos - La Palma - Kanárské ostrovy - Španělsko

San Andrés - čekání na počasí

Přejeli jsme do San Andrés k moři, kde čekáme na počasí. Předpověď na následující dny je dost děsivá. Vlastně, ono není až tak zle, je teplo, ale mraky jsou hodně nízko a permanentní přeháňky nálady nepřidávají.

Přejíždíme z Breňa Alta do San Andrés y Sauces... číst dál

14.1.2020 Santa Cruz de la Palma - La Palma - Kanárské ostrovy - Španělsko

Ráno neváháme a hned po snídani jdeme k info centru pro rady a hlavně, pro informace, jak je to s nejhezčí cestou,

kterou bychom tady rádi podnikli, ale je tu i několik kratších a bezpečně průchozích výletů do jasmínového pralesa.

Půjčila jsem si foto jednoho z 13 tunelů od profesionálů. I... číst dál

16.1.2020 San Andrés - Tenerife - Kanárské ostrovy - Španělsko

15.12.2020 Čekání na trajekt
Dnešní den je dnem posledním na Las Palmas.

Ještě jsme si dopoledne udělali, co bylo potřeba na hotelovém internetu, zkontrolovali odjezdy trajektů, jestli se něco neposunulo a jedeme si stoupnout na silnici u přístavu.

Přístav máme hned za rohem a naštěstí... číst dál

17.1.2020 San Andrés - Tenerife - Kanárské ostrovy - Španělsko

Odpočíváme. Já jsem se vrhla do kompletní očisty interiéru.

Východ slunce.
Přeprala jsem pár propocených triček, uklidila a hlavně, zbavila vše prachu. Je neuvěřitelné, jak se na cestách práší. Zdenda byl po obědě poslán ven, za rybáři, a odešel na celé odpoledne na ryby a byl úspěšný.

... číst dál

18.1.2020 pohoří Anaga - Tenerife - Kanárské ostrovy - Španělsko

Před námi je velký výlet do parque rural de Anaga“, což je v místní hierarchii parků na třetím místě.

Ano, ano, tam někam pojedeme a Ála už je v plné zbroji.
Tady se chráněná území člení poněkud jinak, než jsme zvyklý, a protože se s touto tématikou tady budu určitě ještě zabývat, a protože... číst dál

21.1.2020 Chinamada - Tenerife - Kanárské ostrovy - Španělsko

Po čtyřech dnech strávených s přáteli jsme se rozloučili a my jedeme dál. Bohužel, je hodně pod mrakem.

Máme mapu Tenerife a tam jsme si vypíchli asi tak 20 míst, kam bychom se rádi podívali, ale to se vše ještě uvidí. S ohledem na to, že už jsme tu pár dnů, zvládli jsme na kolech velkou... číst dál

22.1.2020 Punta del Hidalgo - Tenerife - Kanárské ostrovy - Španělsko

Celý večer a celou noc vydatně pršelo.

Velikým překvapením je, že ráno máme oblohu téměř bez mráčku. Paráda. Noc na parkovišti v Chinamada proběhla naprosto luxusně.

Před námi je další maličká vesnice rozházená po úbočí jako korálky a v noci vytvořila moc hezký obrazec.

Máme tady velmi... číst dál

23.1.2020 El Pris - Tenerife - Kanárské ostrovy - Španělsko

Přejíždíme jen o kousek dál na molo a velké parkoviště úplně zapadlé vesnice El Pris.

Cesta je jak jinak, z kopce a do kopce, ale přeci jenom to není až tak jednotvárné a občas tu oproti La Palma je i rovná silnice.

Ovšem některé sešupy dolů jsou luxusní a Zdenda jede velmi opatrně na... číst dál

24.1.2020 La Orotava - Tenerife - Kanárské ostrovy - Španělsko

Dopoledne přejíždíme do La Orotava, kterou máme kousek od nás.

Po čase používáme místní dálnici, která je pro naše auto jako balzám. Zase jedeme relativně rovnou silnicí bez větších sklonů a u mě nervozity, kdože to proti nám ze zatáčky vyjede.

Sedací část svého těla už mám jakš takš... číst dál

25.1.2020 Puerto de la Cruz - Tenerife - Kanárské ostrovy - Španělsko

Purto de la Cruz je klasické přímořské letovisko, která se chlubí dlouho pěší promenádou okolo pobřeží,

což se nám líbí, mnoha hotely, to už méně a hlavně opět několika velkými zahradami včetně velké Botanické zahrady a malým historickým centrem.

Stojíme u velmi moderního majáku, který mě... číst dál

26.1.2020 Garachio - Buenavista del Norte - pláž Las Mujeres - Tenerife - Kanárské ostrovy - Španělsko

Jedeme na místo setkání s přáteli se Zdendu a Alenkou v Buenovista,

ale cestou se ještě zastavujeme na malou prohlídku městečka Garachico, které máme při cestě.

Zlákalo nás parkoviště v přístavu, ovšem ouha, hned jsme vykázaný ochrankou, že tady teda jako stát nesmíme a máme se postavit na... číst dál

27.1.2020 Buenavista del Norte - pláž Las Mujeres - Tenerife - Kanárské ostrovy - Španělsko

číst dál

28.1.2020 Masca - Tenerife - Kanárské ostrovy - Španělsko

A před námi je velký výlet na kolech do Mascy. Kousek jsme popojeli do El Palmar, odkud to přeci jenom nebude tak daleko, teda pro mne.

Celou trasu jsme si tak zkrátili o příjemných deset tam a deset zpět. V El Palmar je infocentrum s příjemným velkým parkovištěm,

kde v klidu necháváme... číst dál

29.1.2020 Buenavista del Norte - pláž Las Mujeres - Tenerife - Kanárské ostrovy - Španělsko

Není nic lepšího, než mít jeden den aktivní a druhý den odpočinkový.

Tak to máme teď i my a já osobně jsem velmi spokojená a je skvělé, že i našim přátelům to tak vyhovuje. Máme čas a prostor na čtení knížek, rybaření, všelijaké práce okolo auta, uvařit nějakou dobrotu a tak podobně. Můžeme... číst dál

30.1.2020 Buenovista - maják Punta de Teno - Tenerife - Kanárské ostrovy - Španělsko

Klube se nám další krásný den jako stvořený na výlet na kolech.

Pomaličku polehoučku poznáváme Tenerife. Samozřejmě, i díky našim přátelům Ále a Zdendovi, kteří jsou tady již třetí zimu a jak sami říkají, tady je takových krásných míst, že ani oni je ještě nemají všechny projeté a prošlapané... číst dál

31.1.2020 Buenavista del Norte - pláž Las Mujeres - Tenerife - Kanárské ostrovy - Španělsko

Dnešní den je dnem odpočinkovým. Zdenda celý den rybaří a my si s Alenkou tak různě čteme knížky, opalujeme se, vaříme na další dny a hlavně, dopoledne jsme jeli nakoupit do městečka Icod de los Vinos.

Přátelé už byli potřebný, my méně, ale stejně jsem zase utratila hrůzu peněz. Tady je to... číst dál