1.2.2020 Teno Alto - Los Bailaderos - Tenerife - Kanárské ostrovy - Španělsko

Další velký výlet je před námi.

Dneska už to bude plánovaných 30 km, což je v těchto podmínkách docela dost. Vůbec se nedá srovnávat 30 km po normálních cestách, kde se sice jede kus do kopce, kus z kopce, kus po rovině.

Tady je to náročné tím, že vše je do ohromného kopce, pak zase... číst dál

3.2.2020 Pico del Teide - Tenerife - Kanárské ostrovy - Španělsko

4.2.2020 Puerto de Santiago - Tenerife - Kanárské ostrovy - Španělsko

Puerto de Santiago je letovisko, kde je ohromná spousta Němců, Angličanů, Rusů a kupodivu Poláků.

Docela by mě zajímalo, kolik tu žije místních, ale řekla bych, podle výstavby a nabídky různých obchůdků, tak převážná většina samostatně stojících vilek a řadových domků je v pronájmech. Do toho... číst dál

5.2.2020 El Puertito - Tenerife - Kanárské ostrovy - Španělsko

Dnešní den nezačal moc slavně. Pokud pominu, že se konečně maličko ochladilo, že přestal vítr příšerně foukat, že je stále mlhavo, tak jsme dneska dostali pokutu, a to za mne.

Nebyla jsem připoutaná a policista byl pro změnu pozorný a mého prohřešku si všimnul. Pravda je, že mě Zdenda stále... číst dál

6.2.2020 Cesta do Montaňa de Fasnia - Tenerife - Kanárské ostrovy - Španělsko

Kupodivu, noc proběhla v tichu, pokoji a klidu. Měla jsem dost velké obavy, jak tady probíhají noci s ohledem na dost divoké příbytky všude okolo nás, ale nikdo se tady nepředháněl, jak má silné reprobedny.

Většina letních „bytů“ je prázdná a tam, kde někdo je, tak to jsou většinou starší... číst dál

7.2.2020 Montaňa de Fasnia - Las Lajas - Tenerife - Kanárské ostrovy - Španělsko

Středem ostrova vede překrásná hřebenová silnice, TF 24, kterou bych všem návštěvníků, Tenerife jen doporučila.

Z La Laguna se na ní napojíme a jedeme směrem do středu ostrova na Pico del Teide.

Tak tam už jsme byli, ale jeli jsme na Pico del Teide druhou stranou, tato část nám ještě chybí... číst dál

8.2.2020 Las Lajas - Arico - Las Lajas - Tenerife - Kanárské ostrovy - Španělsko

Area Recreativa Las Lajas je další z možných parkovacích míst pro nás a možností, kde složit hlavu, kde je možné si odpočinout a zagrilovat.

Všude je čisto a pořádek. Nevím, kolik má takových míst area má jeden člověk na starost, ale viděli jsme jednoho takového správce, který vyměňoval pytle... číst dál

9.2.2020 Cesta doTerezitas a Puertito de Güímar - Tenerife - Kanárské ostrovy - Španělsko

Dnešní den je už posledním průzkumným dnem a pomalu se přesouváme na místo setkání s Alenkou a Zdendou na pláž Terezitas.

Tam, kde jsme putování po Tenerife začali, tak tam i skončíme a poplujeme na další ostrov a tím je Gran Canaria.

Jako takovou malou třešničku na dortu jsme si nechali... číst dál

11.2.2020 Terezitas - Tenerife - Kanárské ostrovy - Španělsko

Dva dny s přáteli utekli jako voda a my se budeme pomaličku přesouvat na další ostrov a tím je Gran Canaria.

Na pláži Terezitas jsme se nakonec sešli 4 posádky a bylo to celkově moc fajn setkání, posezení, povídání.

Jeden den jsme se věnovali úklidu a hlavně, Zdenda potřeboval vyměnit... číst dál

12.2.2020 Terezitas - Sardina del Norte - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Přejíždíme jen kousek do přístavu v Santa Cruz de Tenerife, který je moc hezky celou cestu značen.

Není čeho se obávat při příjezdu na trajekt. Cedule nás navigují už ze silnice a po pár odbočkách jsme už jak se říká na seřadišti a jdeme si koupit lístky.

My si vybrali společnost Fredy... číst dál

13.2.2020 Sardina - Altenara - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Máme budíček v půl sedmé a přesně v půl osmé vyjíždíme na první velkou cestu po Gran Canaria.

Je ještě hodně šero, ale potřebujeme se dostat na velmi úzkou silnici GC210 z La Aldea do Artenara co nejdříve, než začne provoz. Maličko lituji, že je tak šero, protože se nedá moc fotit, vlastně... číst dál

14.2.2020 Rogue Nublo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Výlet na Rogue Nublo.
Dneska jsme se rozdělili. Přátelé jedou na výlet na kolech a my na velký výlet na horu Rogue Nublo kousek od Tejedy.

Zajíždíme vlastně doprostřed ostrova do maličkého městečka Tejeda. Důležité je vyjet brzo ráno, protože silnička je opět nesmírně úzká a velký turistický... číst dál

15.2.2020 Los Caserones - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Den ve znamení přesunu z Artenary ve vnitrozemí k oceánu na Playa de la Aldea.

Opouštíme příjemné místo u hřbitova a heliportu, kde jsme měli téměř vše. Klid, pohodu, samotu, ticho, vodu a příjemného pana správce heliportu, který při pravidelné ranní a odpolední kontrole objektu nejdříve nám... číst dál

16.2.2020 Los Caserones - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Noc proběhla v pohodě, nikdo nás nevyháněl a jak se domníváme, zákaz stanování je tu z toho důvodu,

že vlastně stojíme v korytu řeky, která by se mohla z hor přihnat. Netušíme, jak často tu prší, ale vzhledem k všudypřítomnému suchu a téměř prázdných záchytných přehrad a nádrží, tak to moc... číst dál

17.2.2020 Playa de Tesarte - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Odjíždíme z Caserones hned dopoledne. Před námi je přesun na Playa Tesarte. Ještě před odjezdem mě Alenka upozornila a obdarovala červeným pepřem, kterého tu je několik stromů.

Kdybych na červený pepř nebyla upozorněná, docela určitě bych si nevšimla, že něco takového tady roste. Vloni jsem... číst dál

18 - 19.12. 2020 Playa Veneguera - Playa Tesarte - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Snídáme s výhledem na oceán. Co více si přát. Jen ještě chybí sluníčko, které je skované za skálou.

Dopoledne při odjezdu má Zdenda malý problém se zadním kolem.

Původně jsem si já osobně myslela, že mu dírou v disku dovnitř ke kolu vlítnul kamínek, který když se dá kolo do pohybu tak... číst dál

20.2.2020 Puerto de Mogán - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

21.2.2020 Maspalomas - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Z Puerto de Mogán vede velmi příjemná pobřežní silnice GC500 do Maspalomas, kterou jsme se vydali na další cestu.

Dnešním cílem je Maspalomas, poměrně velké město s jednou velikou raritou, ale tam se podíváme až zítra. Dnešní den je vyloženě cestovní.

Postupně míjíme spoustu pláží a... číst dál

22.2.2020 Maspalomas - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Jedeme s přáteli na výlet po Maspalomas.

Maspalomas, původně malé rybářské městečko se rozrostlo do města plně podřízenému turismu. Všude kolem nás jsou ohromné resorty plné bungalovů na krátkodobý nebo dlouhodobý pronájem.

Není vůbec výjimkou, že si zde lidi pronajmou domek na několik... číst dál

23.2.2020 Maspalomas - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Probouzíme se do žluté příšernosti. Celou noc autem házel vítr a prach je už úplně všude.

Je velké teplo. Ještě ve dvě hodiny v noci bylo 27°C, což je hodně. Je vedro a fouká vítr ze Sahary s ohromným množstvím písečného prachu. Správně bychom měli být zavřený, vše utemováno, ale to se nedá... číst dál

24.2.2020 Pozo Izquierdo - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Calima je za námi a další cesta před námi. Jen bohužel, nemáme štěstí na volný internet.

Takže opět budu muset dát do cestopisu jen zkrácenou verzi a úplně se děsím toho, až na nějaký volný internet narazíme, tak vkládáním chybějících dnů strávíme celý den, a to Zdenda vkládá fotky do... číst dál

25.2.2020 Arinaga - Agüimes - Castillo del Romeral - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

číst dál

27.2.2020 Maspalomas a velký výlet na kolech - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Včerejší celý den jsme strávili na internetu. Vkládali jsme jednak do stránek uplynulé dny a Zdenda už potřeboval uložit fotky na vzdálená úložiště.

S ukládáním fotek máme ohromné starosti. Jednak jich je hodně, nejde vyselektovat, nebo, nejde ponechat 10 fotek z každého dne. Zkrátka, máme... číst dál

28.2.2020 Maspalomas - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Rozloučení poslední ranní kávičkou, poslední zamávání a přátelé, Alenka a Zdenda odjíždějí do přístavu v Las Palmas.

My se v přístavu cestou podél pobřeží Gran Canaria také zastavíme, jen abychom zjistili jak a kdy nám pojede trajekt na další ostrov.

Za 14 dnů až tři neděle poplujeme na... číst dál

29.2.2020 Castillio del Romeral - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Další den loučení, tentokrát s Irenou a Milanem Jiráskovými. Báječní lidé, kteří tráví už několikerou zimu na Gran Canarii a jsou podobně jako Bömovi, legendou na ostrovech, ale zase jinak.

Oni vědí, jak se dá co nejlépe pořídit a zažít několikaměsíční zimní pobyt tady, a tak z nich... číst dál