do 29.03.2024

17.2.2020 Playa de Tesarte - Gran Canaria - Kanárské ostrovy - Španělsko

Odjíždíme z Caserones hned dopoledne. Před námi je přesun na Playa Tesarte. Ještě před odjezdem mě Alenka upozornila a obdarovala červeným pepřem, kterého tu je několik stromů.

Kdybych na červený pepř nebyla upozorněná, docela určitě bych si nevšimla, že něco takového tady roste. Vloni jsem dostala od Ály pytlíček červeného pepře zrovna odsud, ale nevěděla jsem, jak vypadá strom nebo keř na kterém pepř roste.

Tak jsem ještě po ránu naběhla mezi stromy a něco mále jsem si posbírala pro sebe a přítelkyně, které budu moci opět obdarovat. Až teď vidím, co tu roste stromů s pepřem. Skoro u každého domu se aspoň malý keř vyskytuje.

Mimochodem, Zdenda zjistil, jak červený pepř funguje. Je to údajně léčivka v malých dávkách příjemné zpestření jídelníčku, slabé afrodiziakum, mírný halucinogen a v přiměřených dávkách údajně rozšiřuje obzory.

Jedeme opět krásným koutem Gran Canaria po silnici GC 200 a uhýbáme na silnici GC 204, která vede opět k moři.

Tady je to zajímavé tím, že pokud vyjedeme od moře, tak musíme vystoupat na nějaký masiv a pak se zase spouštíme k moři.

To vystoupání je obvykle až do velmi slušné výšky, kdy máme najednou celý horský masiv skoro celý kolem sebe a pod sebou maličké vesnice jako krabičky od sirek.

Malá a krásná plážička s jednou restaurací a pár domky, tak to je Playa de Tesarte, hned pod vesnicí Tesarte. Ta je od nás právě tak daleko, jak je potřeba.

Cestou jsme ještě zastavili u prodejny „5océanos“, kterou všem cestovatelům po Kanárských ostrovech doporučuji. Nevím, jestli tento typ prodejny je i na pevnině ve Španělsku, ale je to prodejna všeho zmrzlého. Hlavně ryb, masa zeleniny a ovoce ryb, mořských plodů a vše je jednak ve vynikající kvalitě a ceně. Koupili jsme na večerní grilování 4 makrely. Ty 4 makrely vážily 1.645 kg a cena? 4.36 eur, což je neskutečná cena. Kilo velkých krevet za 4.50 eur, což zase nemá chybu. Spousta různých ryb a všelijakých mořských potvor je také na váhu, že si můžeme nabrat do pytlíčku, ohromné množství různého masa za výborné ceny.

Na pláži Tesarte jsme zajeli až dozadu a jsme tu pěkně schovaný. Maličko nakloněné stání, ale nic, co by se nedalo vyřešit. Všichni stojíme běžně na špalkách, movitější na nájezdech THULE, ale řekla bych, že Zdenda Sedláčků stále posouvá hranice karavainingu.

Takto stojí mazáci, a to tam původně byl ještě jeden placatý kámen, klasický kamenný mužík.

Je teplo, spíše vedro, a tak se nedá dělat nic jiného než se koupat, vstřebávat vitamín D a odpočívat. Samozřejmě, Zdendové jsou hned ve vodě a s Alenkou je následujeme.

Oceán má krásných 21 °C a je to neskutečný zážitek. Poprvé v životě se koupu v oceánu a mám drobet obavy.

Ohromné prostory, vlny, a tak nějak, je to něco úplně jiného než jakékoliv moře, které jsem dosud viděla a teplota oceánu je přesně taková, jaká má být.

Není studená, ale vyloženě osvěžující a po pár tempech velmi, velmi příjemná.

Papája je další z nabídky místní produkce. Cestou míjíme ohromný skleník plný papájových stromů a máme štěstí, že jsou uvnitř lidé, kteří papáju sklízí a nakládají na auto.

S eurem v ruce jsem došla do skleníku požádat o vzorek a dostala jsem hned tři kousky. Papája je velmi chutné ovoce, které se tu všude v obchodech prodává.

Někde a občas se prodávají i půlky to, když je celý plod veliký. Je to výborné a lahodné ovoce, zvlášť když je dobře vychlazené. My si hned dáváme jednu papáju jako dezert k makrelám.

Večer grilujeme makrely, a i když byly zmrzlé, tak stejně jsou vynikající. Makrela je výborná ryba, která jak se shodujeme, je hodně vysoko na našem žebříčku, co se týká chutnosti ryb.

Stačí jí jen posolit a pokmínovat a už jí pečeme na grilu na olivovém oleji. Tentokrát jí máme posypanou šafránovou solí, což je vysloveně lahůdka.

Večer se s námi loučí úžasným západem slunce. Tak nějak stále nevíme, co dříve fotit a co je hezčí. Jestli oceán, který je každý den jiný, nebo hory nad námi a pod námi, které jsou také každý den jiné, a tak pro jistotu fotíme vše co je kolem nás.

Nejraději bych sem nacpala všechny fotky, ale to nejde. Takže, pokud někdo bude uvažovat o cestě na Kanárské ostrovy a váhá, jestli vše co zde píšu je pravdivé, tak toho odkazuji na fotogalerii – Kanárské ostrovy.

Tam je velká fotogalerie a myslím, že dost průkazná. Pokud někdo váhá s ohledem na to, jak je trajekt drahý, tak mohu jednoznačně říct, vyplatí se do cesty investovat a aspoň jednou sem jet a projet si aspoň jeden ostrov. Teď nemohu říct, který se nám líbí nejvíce, na to je brzo, ale určitě jsme zatím velmi, velmi mile překvapeni.