do 19.04.2024

1.12.2021 Xerta - Španělsko

Včera za námi přijeli přátelé, Krkonošský, kteří jsou také na zimu ve Španělsku a asi společně nějakou chvilku pobudeme.

Už se známe několik let a vzájemně jsme v pohodě. Kluci jsou oba dva rybáři a my si s Růženkou vyhovíme, a to je důležité. Za chvíli by se k nám mohl připojit Zdenda... číst dál

3.12.2021 Xerta - Španělsko

Přesně jak jsem očekávala, všechno mě bolí a jsem ráda, že zvládnu základní ženské práce jako je uvařit, napéct buchty, uklidit a tak podobně.

Dneska už to vše skoro odeznělo, ale stejně jsem se druhý den po výletu hodně těžko škrábala do auta.

Byli jsme na nákupu, protože už jsem měla... číst dál

5.12.2021 Prat de Comte - Španělsko

Dáváme sbohem Xertě, strávili jsme tu už dost dní a je na čase pohnout se dál. Zdenda si parádně zarybařil, moc se nám tady líbilo, ale takto bychom se nikam nedostali. Do rána opět voda maličko stoupla, však taky kluci už včera nahazovali na ryby od auta.

Mraky se honí, ale Xerta se s námi... číst dál

6.12.2021 Amposta - Španělsko

Zajížďka k San Bartolomeu byla vlastně na moje přání, protože se mi ještě nechtělo opustit nádhernou přírodu, rozeklané skály, kopečky se spoustou zeleně a tak jsme se vrátili k San Bartolomeu, které nás nezklamalo.

Kouzelná rokle plná divoké říčky, spousta míst vyloženě připravená na... číst dál

7.12.2021 Deltebre - Španělsko

Delta řeky Ebro je veliké území, které je zcela podřízeno zemědělství a živočichům, kteří žijí kolem vody a ve vodě.

Zítra si projedeme část území delty, ale už teď si říkáme, že na kola, tak jak jsme si plánovali to asi moc nebude. Všude jsou jen pole s rýží, teď sklizené, zaplavené nebo... číst dál

8.12.2021 Delta řeky Ebro - Španělsko

Jak už jsem se včera zmiňovala, delta Ebra je ohromné území, kde je spousta vody.

Z ramen Ebra vede spousta zavlažovacích kanálů, které mají po stranách výpustě do dalších kanálků a dál na pole, kde se většinou pěstuje rýže.

Některé oblasti delty byly v průběhu staletí vysušeny pro... číst dál

9.12.2021 Peniscolada - Španělsko

Před námi je Peniscola, starobylé město a nádherný templářský hrad.

Co je tady taky velmi zajímavé, všechna placená parkoviště mají zaslepené platební automaty a všechna jsou zdarma. Úžasná záležitost. Původně jsme měli stát na ulici, protože placená parkoviště nejsou až takovou výhrou... číst dál

10 - 11.12.2021 Torreblanca, Castello de la Plana - Španělsko

Včera večer přejeli Zdenda s Alenkou a tak už jsme prozatím v plném počtu.

Projeli jsme velkým územím k Torreblanca, které je plné resortů, bytů a malých vilek.

Je to neskutečně zabydlené místo, které je ovšem nyní spíš městem duchů.

Ohromná sídliště vysokých paneláků, se spoustou... číst dál

12.12.2021 Montanejos - Španělsko

Zajíždíme kousek do vnitrozemí k termálním pramenům Montanejos.

Opět pojedeme překrásnou krajinou, která je všude kolem nás. Ale než se dostaneme do hor a do té krásné krajiny, projedeme velikou oblastí, kde se vyrábějí dlaždičky, dlažba a všechno možné co nějak souvisí s keramikou.

Jsme... číst dál

13.12.2021 Almenara - Španělsko

Chladné ráno a my prcháme do nížiny.

Do rána skutečně bylo kolem nuly, což je hodně málo.

Stojíme bohužel na odvrácené straně hory kam sluníčko bude svítit až pozdě odpoledne. Takže není nač čekat, balíme a jedeme směr moře.

Klube se nám opět nádherný den, sotva vysvitne sluníčko, hned... číst dál

15.12.2021 Valencie - Španělsko

Jedeme do Valencie, na což se velmi těšíme.

Jeden den jsme si počkali na počasí a to se umoudřilo. Sluníčko slibuje krásný den, a tak hurá na cestu. Jedeme až kolem jedenácté, protože to už je pěkně teploučko.

Přeci jenom, na kolech to slušně profukuje. Máme to nějakých 10 km do města.

... číst dál

16.12.2021 Výlet na hrad Cullera + Simat de la Valldinga - Španělsko

Přejíždíme z Valencie do Simat de la Valldinga

Po výletu je potřeba maličko zregenerovat těla, už přeci jenom potřebujeme trochu odpočinout a druhý den už zase můžeme jet na další výlet.

Takže, dnešek je odpočinkový, přesouvací, taky potřebujeme nakoupit pár drobností a hlavně, jsme... číst dál

17.12.2021 Výlet na kolech a cesta do Playa Gandia - Španělsko

Ať si kdo chce, co chce říká, není nic lepšího než ráno vstát, utrhnout si v sadu tři pomeranče a z těch si k snídani vymačkat šťávu.

Kdysi jsem napsala, jak jsme stáli v ohromném sadu na oběd a natrhali si mandarinky a pomeranče. Fotka místa jasně ukazovala, že jsme stáli v mnohahektarovém... číst dál

19.12.2021 Údolí Serpis - Španělsko

Jak tak zjišťujeme, ve Španělsku je poněkud rušno. Obvykle cestujeme sami, až na poslední dvě zimy s Alenkou a Zdendou, ale letos je to úplně jiné. Jednak se k nám přidali Krkonošský, kteří to v Čechách velmi rychle zabalili, nechali si udělat testy a odjeli, než se zavřou hranice.

Aspoň tak... číst dál

20.12.2021 Výlet do údolí Serpis - Španělsko

Do seznamu dalších cyklostezek vytvořených z bývalých železnic zanedlouho přibude i ta naše dnešní Serpis Greenway.

Jedeme po budoucí Greenway , která využívá staré trasy vlaku z městečka Alcoy do Gandía. Železniční trasa byla uzavřena v roce 1969.

Celá trasa železnice byla dlouhá 53 km... číst dál

21.12.2021 Moriag - Španělsko

Stále kopírujeme pobřeží, ale jen díky tomu, že zajíždíme k dvěma majákům,

které jsou moc hezké a na chvíli vidíme moře není to až tak příšerné, ale jinak tento kus pobřeží dost nezajímavý.

Ohromné paneláky plné bytů, které jsou teď z valné části prázdné. Na svazích nad mořem je zase... číst dál

22.12.2021 Cabo Roig - Španělsko

Pláž Moriag je naprosto úžasná.

Dříve se sem jezdilo auty, až skoro dolů, kde bylo parkoviště a kde jsme původně plánovali stát.

Přátelé tu byli před dvaceti lety a pamatují, jak na pláži v rohu byla malá hospůdka a právě, mohli zajet auty až dolů.

Ted je to uzavřené a dolů lk moři... číst dál

23.12.2021 Torrevieja - Španělsko

Jsme jen kousek od Torrevieja, kam jedeme oslavit Vánoce. Ještě poslední nezbytný velký nákup, natankovat plyn a naftu a k večeru už jsme u Jarka.

Jen pro informaci, všude v uzavřených prostorách se musí nosit roušky a jak už jsem se mnohokrát zmiňovala, nošení roušek se vyžaduje velmi... číst dál

24.12.2021 Torrevieja - Španělsko

Konečně jsme se sjeli k Jarkovi a než začneme se smažím ryb a podobnou bohulibou vánoční přípravou na tu správnou štědrovečerní večeři, jedeme se podívat na trh do vedlejšího města.

Španělský trh je neskutečný. Vlastně za víc jak rok, co jsme už ve Španělsku strávili, tak jsme žádný takový... číst dál

25.12.2021 Mar Menor - Španělsko

Štědrý den je za námi a všichni jsme spokojený. Ještě jsme si dali společnou snídani s Jarkem, rozloučili se a jedeme dál.

Miluji takovéto společné snídaně, ať už jsou ve dvou, ve čtyřech anebo jako dneska, kdy nás bylo u stolu devět. Všichni si přineseme z domova svojí snídani, svůj čaj... číst dál

26.12.2021 Cartagena - Španělsko

V noci poněkud silně foukalo, ale ráno se vyklubalo do překrásného dne.

V deset hodin je odchod na velký výlet po úbočí útesů nad mořem. Někde je cesta docela náročná. Nicméně, je krásný den, a tak si užíváme příjemného výletu a pohodičky.

Geominera Path of Regional Park Calblanque... číst dál

27.12.2021 Cartagena - La Azohia - Španělsko

číst dál

28.12.2021 La Azohia - Španělsko

Už cestou na La Azohija jsme si říkali, to snad ani není možné, kolik obytných aut se sem sjelo.

Dokonce i Zdenda, který nás vzal na tuto pláž a už tu byl, se nestačil divit. La Azohia je maličká vesnice o pár domcích a tady i končí silnice, ale cestou sem míjíme dvě veliká stání, kde bylo... číst dál

30.12.2021 La Azohia - Baterie Castillitos - Španělsko

číst dál

31.12.2021 Silvestr - La Azohia - Španělsko

Konec starého roku a začátek nového roku je vždy dnem, kdy bychom se měli maličko ohlédnout a drobet zrekapitulovat, co se nám povedlo nebo nepovedlo, co nás nově potkalo, jaká nová místa jsme navštívili a tak podobně.

Jenže, den tak rychle uběhl, že na nějakou rekapitulaci nezbyl ani čas... číst dál