do 16.04.2024

5.12.2021 Prat de Comte - Španělsko

Dáváme sbohem Xertě, strávili jsme tu už dost dní a je na čase pohnout se dál. Zdenda si parádně zarybařil, moc se nám tady líbilo, ale takto bychom se nikam nedostali. Do rána opět voda maličko stoupla, však taky kluci už včera nahazovali na ryby od auta.

Pc055140

Mraky se honí, ale Xerta se s námi loučí překrásnou duhou. V noci poprchávalo, ale jen maličko, zato fouká a fouká, ale když se dá autem šikovně stoupnout, abychom byli krytý, můžeme sedět na sluníčku v křesílkách.

Pc055159

Jedeme do maličkého městečka Prat de Compte, kde je termální pramen Fontacalda, ale avizovaná teplota 28 °C je poněkud málo.

Pc055171

Uvidíme, jak to bude vypadat. Ale mraky ustupují a sluníčko dává o sobě vědět. Nakonec budeme mít krásný den.

Pc055179

Z hlavní silnice odbočíme směrem na Hortu a už jedeme krásnou přírodou. Nahoru, dolů a stále stoupáme a pak najednou je zlom a my padáme k bývalé železnici, kterou jsme už projeli na kolech.

Pc055188

Opuštěná železniční zastávka, velké parkoviště, kde můžeme pohodlně stát a pod námi naprosto luxusní rokle se silným potokem el Canaletes.

Pc055194

Na fotkách v Google je tu v létě spousta lidí, kteří si údolí procházejí a v potoce se koupou. V létě to tu musí být velmi příjemné.

Pc055198

Kostelík Sant Bartomeu a bývalý klášter vévodí údolí pod námi a tam i my jdeme.

Pc055221

Pc055218

Nicméně, projdeme dvěma tunely a už klesáme na dno rokle Zafán a jdeme po perfektně udržované stezce nad potokem el Canaletes.

Pc055216

Říčka vytvořila krásné kamenné lavory, kde se v létě můžeme vykoupat. Je to tu opravdu moc hezké.

Ale ona celá tato oblast je krásná a stojí za návštěvu.

Pc055202

Tady je i místo, kde se dá nasednout na kolo a projet si kus trasy pro kola po staré nepoužívané železnici.

Pc055192

Cyklotrasa má vlastně dva názvy, Val de Zafán, vede pohořím Zafán, ale vlastně je to dlouhá cyklotrasa Via verde de la Terra Alta.

Kostelík Sant Bartomeu a bývalý klášter vévodí údolí pod námi a tam i my jdeme. Termální pramen Fontacalda je vlastně jen malá betonová nádrž, kde vyvěrají teplé prameny, ale ty jsou opravdu teplé tak akorát na smočení nohou. Žádná sláva.

Pc055226

Opět je tu pro návštěvníky příjemná zona akampada. Už jsem se o takovýchto odpočinkových místech několikrát zmiňovala. Opět tady je mnoho grilovacích míst, spousta kameninových stolů a lavic a samozřejmě, odpadkové koše a všude je čisto.

Pc055228

Jasně, není letní sezona a je poměrně chladno, tak tu nikdo není, ale v létě to tady bude plné lidí, kteří si sem přijedou ugrilovat nějakou dobrotu a stráví tady celý den. Na to si španěláci dost potrpí. Každé grilovací místo má kohout s tekoucí vodou na umytí rukou a nádobí a kamennou nádrž na vodu.

Pc055230

Je zajímavé, že vandalismus tady tak nějak moc nekvete. Normálně bych už očekávala uražené nebo ukradené kohouty na vodu, ale tady jsou všechny. Nikdo, kupodivu kohouty neukradl ani nezničil.

Udělali jsme si několikakilometrový výlet a jdeme zpět k autům. Postavili jsme se až k rozpadlé budově jen a jen z toho důvodu, že jsme chráněný před větrem.

Pc055199

Jinak, míst je tu dost a dost, dalo by se postavit pohodlněji ale my chceme odpoledne grilovat a neradi bychom otravovali kolegy kouřem z grilu. Je nás tu 5 obytek. Všechno to jsou Španělé a ti jsou pohodáři.

Video pro dnešní den, klikni na tento odkaz.