do 19.04.2024

12.12.2021 Montanejos - Španělsko

Zajíždíme kousek do vnitrozemí k termálním pramenům Montanejos.

Pc125632

Opět pojedeme překrásnou krajinou, která je všude kolem nás. Ale než se dostaneme do hor a do té krásné krajiny, projedeme velikou oblastí, kde se vyrábějí dlaždičky, dlažba a všechno možné co nějak souvisí s keramikou.

Pc125637

Jsme v oblasti, odkud se vyvážejí dlaždičky do celé Evropy.

Pc125648

Ohromné množství fabrik na dlaždičky je všude kolem nás.

Pc125645

Omračující množství dlaždiček a dlažby je na paletách a čeká na své zákazníky, anebo už je má a jen čeká na odvoz. Je to jedna fabrika vedle druhé.

Pc125650

A samozřejmě, veliké množství skladů, které se zabývají jenom prodejem.

Pc125640

Tady by si člověk opravdu vybral.

Pc125649

Některé firmy mají svoje sídla vyloženě luxusní. Je to tady takové dlaždičkové království. Ale už je na čase vnořit se do opravdové přírody.

Pc125653

Blankytně modrá obloha, sytě zelené borovice a skály, které mění barvy snad jen tak z legrace. Španělsko je krásné svojí neskutečně barevnou škálou skal.

Pc125684

Barvy přecházejí od rudé do červené a pak najednou je kus té samé skály okrový, světle béžový až bílý. Je to paleta barev, která se nevidí.

Pc125746

Jistě, skály mají samozřejmě různé zbarvení normálně, ale tady je to umocněné množstvím skal a rozlohou území.

Pc125692

Míjíme vesnice a maličká městečka poházené po úbočích a je to pastva pro oči.

Pc125664

Je pravda, že hodně vesnic ve vnitrozemí má dost domů v rozpadlým nebo zanedbaným stavu, ale z dálky je to paráda.

Pc125675

Městečko Montanejos je dost výjimka, protože je to město napojené na termální prameny a samozřejmě, nabízí spoustu všelijakých lázeňských procedur.

Pc125695

Malé hotýlky nabízejí ubytování a zkrátka, sem turisté, hosté přivážejí peníze.

Pc125696

My jedeme jen kousíček za město, kde jsou dvě parkoviště a jdeme dolů k říčce, kde vyvěrá několik teplých pramenů.

Pc125702

Kupodivu, jak se stále setkáváme s zakrytými platebními automaty za parkovné, tady platební automat funguje.

Pc125699

Snažili jsme se zaplatit, ale někde jsme dělali zásadní technologickou chybu a doklad o zaplacení se nám z automatu nepodařilo vymámit.

Pc125716

Máme zaplacené dva lístky na dvě hodiny, ale lístek nemáme a asi by bylo i složité dokazovat případné kontrole, že máme zaplaceno. Tak snad nikdo nepřijde na kontrolu.

Pc125719

Však půjdeme jen dolů, projdeme si údolí a můžeme pokračovat dál v cestě. Přírodní lázně v Montanejos nejsou nijak valně teplé. Hlavně, vše je umocněno tím, že v rokli nesvítí sluníčko, a tak je vyloženě chladno.

Pc125724

Teplota vyvěrajícího pramene je 26 °C, což není nic moc. Kdyby alespoň bylo teplo, ale je chladno a dole v rokli vyloženě zima. Takže opět z koupání nic nebude, jen si Zdenda umyl nohy a my jdeme údolím podél potoka jen kousek a už stoupáme nahoru na parkoviště k autům.

Pc125728

Rokle a celé okolí je opravdu hodně příjemné, hezké a docela určitě stojí za to, kouknout se sem. Kdyby bylo tepleji, na začátku léta nebo brzo na podzim, tak i voda by byla mnohem příjemnější, ale v zimě to holt nezvládáme.

Pc125733

Potřebovali bychom pár stupínků na víc. Zde, na našich stránkách je odkaz na Španělské přírodní lázně, pokud by to někoho zajímalo.

Pc125735

V kartě RPC – Rady porady na cestu v kolonce, tuším zajímavé odkazy či jak jsem to pojmenovala, je několik docela praktických internetových adres a hned nahoře je i odkaz na stránky Španělské termální lázně ve třech dílech.

Pc125732_2

Tam jsou všechny termální prameny i s teplotou vody a hlavně, je tam vždy fotka lázní a souřadnice místa. Tam jsou uvedeny i tyto lázně.

Pc125740

Jedeme kousek nad Montanejos k ohromné sypané hrázi Embalse de Arenoso a hned za ní je vysoko nad vodou příjemné stání na noc, kde jsme také zůstali.

Pc125748

Jsme daleko od poslední vesnice Puebla de Arenoso a v klidu a v pohodě tu můžeme stát.

Pc125754

Jenže, jsme už dost vysoko v horách a je tu docela ziminka.

Pc125770

Večer sedíme jen chvíli, vlastně, jak zapadlo sluníčko, zapadli jsme i my do našich vyhřátých domečků.

Pc125769

Teplota prudce klesá. Myslím, že do rána bude určitě jen k nule.

Pc125766

Video pro dnešní den, klikni na tento odkaz.