do 29.03.2024

1.8.2021 Kostnice - Bodamské jezero - Bádensko - Württenbersko - Německo

Přesně jak zněla předpověď, od božího rána prší a prší. Zkrátka je hnusně, a tak jsem se pustila, kromě dlouho odkládaného úklidu kuchyňských šuplíků i do vaření další švábské speciality, kterou mi poslala jako tip kamarádka Petra a tou je zajímavá polévka Švábské sýrové knedlíčky s vývarem.

... číst dál

2.8.2021 Radoulfzell - Bodamské jezero - Bádensko - Württenbersko - Německo

Máme v plánu další výlet, ale počasí je jako na houpačce. V noci byla jasná obloha plná hvězd, aspoň to říkal Zdenda, já už byla dávno v hajánkách.

Ráno mrholilo, což pro změnu Zdenda zaspal, ale pak se maličko vyjasnilo, a tak jedeme, směr Radolfzell. Už jsme se propracovali skoro na konec... číst dál

4.8.2021 Öhningen - Bodamské jezero - Bádensko - Württenbersko - Německo

Včera bylo opravdu hnusně, skoro celý den pršelo a když neprší,

tak je příšerně pod mrakem s velikou pravděpodobností, že nám opět, během chvilky začne pršet. Přihnala se veliká smršť, blesky a hromy a samozřejmě téměř okamžitá průtrž mračen. Ale jak to zprudka začalo, tak rychle skončilo.

... číst dál

5.8.2021 Stein am Rhein - Bodamské jezero - Švýcarsko

Vypadá to, že bychom mohli mít dneska když ne hezky, tak alespoň drobet lépe než předešlé dva dny.

Je to děsný, tady už spadlo tolik vody, že pole s obilím jsou téměř nesklizená, protože už je to zralé na pásák. Koukáme, jak se občas někdo pokusí dostat do pole, chvíli zápasí s podmáčenou... číst dál

6.8.2021 Öhningen - Bodamské jezero - Bádensko - Württenbersko - Německo

Je pátek a na našem parkovišti se chystá trh. Mysleli jsme, že dneska půjdeme na krátký výlet roklí, kde je přírodní rezervace a moc pěkná stezka, alespoň podle informací, ale od rána je opět hnusně.

Už několikrát pršelo, a tak se přesouváme na další parkoviště, které máme jen kousek od nás... číst dál

8.8.2021 Öhningen - Bodamské jezero - Bádensko - Württenbersko - Německo

Máme za sebou další kompletně propršený den. Nevím, kam se ta voda ještě může vsakovat, ale tak nějak jsem ráda, že stojíme na jakémsi kopečku, a tak se snad uchráníme nějakému vyplavení.

Museli jsme už vyndat centrálu, opět. Naštěstí stojíme u jakéhosi sportovního areálu, který je veskrze... číst dál

9.8. 2021 Lottstetten - Bádensko - Württenbersko - Německo

Dnešní den je dnem přesunu na co nejvýhodnější místo, odkud pojedeme k Rýnským vodopádům.

Jsme kousíček od Švýcarských hranic, takže jediný, kdo je permanentně zmatený je náš telefon. Tu nás vítají ve Švýcarsku, za pár minut v Německu a zase jsme na chvilku ve Švýcarsku, zkrátka je v tom... číst dál

10.8. 2021 Rýnské vodopády - Švýcarsko

Přejeli jsme na parkoviště k Lidl, kde je ještě několik velkých prodejen a parkoviště je jednak dostatečně velké a druhak, myslíme si, že jsme do určité míry na bezpečném místě.

V plánu je celodenní výlet a pak přejedeme na další parkoviště. Stání pro obytná auta se nakonec ukázalo jako... číst dál

11.8.2021 Valdzhut - Bádensko - Württenbersko - Německo

Kolegové odjíždějí, ale klasická ranní káva se nám poněkud protáhla skoro až do oběda.

Takže jedeme i my, je nejvyšší čas. Cestou máme servisní místo s vodou zdarma, což je samozřejmě příjemné.

Jedeme směr Černý les, který v sobě skrývá několik zajímavostí. Dojíždíme do maličkého městečka... číst dál

12.8.2021 Valdzhut - Todtnau - Bádensko - Württenbersko - Německo

Stále mi zlobí jedna plotýnka na vařiči.

Samozřejmě, ta nejblíž ke mně, kterou samo sebou používám nejvíce. Zkrátka, zapálím plyn a nechce držet plamen.

Ještě včera jsem musela dlouho držet, než plamen zůstal a hořák fungoval tak jak měl, ale dneska už jsem nebyla úspěšná ani při dlouhém... číst dál

13.8. 2021 Feltberg 1493 m.n.m. - Černý les - Bádensko - Württenbersko - Německo

Včera bylo pekelný vedro. Celý den bylo kolem 31 °C, a to jsem si říkala, že na horu v takovém vedru rozhodně nepůjdu, protože to si zaděláme akorát na nějaký zdravotní malér.

Přeci jenom, není nám ani 30 ani 40 a tak už bychom asi měli být drobet opatrnější. Ale ráno je pod mrakem, je... číst dál

14.8.2021 Titisee město kukaček - Černý les - Bádensko - Württenbersko - Německo

Další cesta nás vede do městečka Titisee, které je proslulé výrobou kukaček.

Kukačkové hodiny, které všichni známe, protože je naše rodiče měli většinou v plastové podobě někde doma, nebo na chatě pověšené, se tady, v Černém lese vyráběly už v 17. století.

V Titisee je veliké parkoviště... číst dál

15.8.2021 Titisee - oprava elektrocentrály - Černý les - Bádensko - Württenbersko - Německo

číst dál

16.8.2021 Triberg - Černý les - Bádensko - Württenbersko - Německo

Úplně uprostřed Černého lesa je městečko Triberg kam míříme, ale než tam dojedeme,

můžeme si vychutnat místní krajinu plnou starých statků a malebných maličkých vesnic.

Tady bych asi doporučila sjet z hlavní silnice 500 a maličko uhnout na silnici směr St.Märgen a ta nás povede naprosto... číst dál

17. 8. 2021 Freudenstad - Černý les - Bádensko - Württenbersko - Německo

Opouštíme Triberg a jedeme dál Černým lesem do městečka Freudenstad.

Jsme v srdci Černého lesa a už se pomalu blížíme k řece Neckar, po které budeme putovat dál.

Pomaličku se nám už krátí čas na letní cestu, a tak sebou musíme maličko hodit. Pokud se někdo ocitne v této oblasti, velmi... číst dál

19.8.2021 Tübingen - Bádensko - Württenbersko - Německo

Naše spanilá cesta jižním Německem pokračuje směrem na město Tübingen.

Tady se už napojujeme na řeku Neckar. Po řece Neckar pojedeme dál, vyhneme se Stuttgartu, asi nakoukneme do Švábského národního parku, tam bychom si mohli udělat výlet na kolech a pak už zamíříme hlavně do velmi krásné... číst dál

21.8.2021 Naturpark Schwäbisch – Frankischerwald - Bádensko - Württenbersko - Německo

Včerejší den, byl dnem přesunu a tak není ani moc o čem psát. Nakoupili jsme trochu potravin a hlavně, dokoupili jsme opět benzín do centrály.

Jsme totiž úplně bez proudu. Nástavbové baterie nás definitivně opustili a přesto, že se zdají podle všeho plně nabité, tak stačí, abychom na chvíli... číst dál

22.8.2021 Heilbronn - Bádensko - Württenbersko - Německo

Měli jsme ohromnou kliku, že jsme výlet do Švábského lesa podnikli už včera, protože v noci začalo bouřit, blesky lítaly a samozřejmě, k tomu všemu se přidal déšť.

S malými přestávkami prší ještě v poledne a tak jsme využili čas na plánovaný úklid, Zdenda si dodělává filmík ze včerejška a já... číst dál

23.8.2021 Wimpfen a Mosbach - Bádensko - Württenbersko - Německo

Včera večer se ukázalo, jak je těžké odhadnout pozdější  zaplněnost, obsazenost stání pro obytná auta.

Byli jsme se tady kouknout na místo na noc s tím, že je tady hlavně možnost napojení na proud, tak jestli to je opravdu tak a pak, kolik je tady místa.

Vrátili jsme se k McDonald’s... číst dál

24.8.2021 Heidelberg - Bádensko - Württenbersko - Německo

Brzo ráno odjíždíme z přeplněného stání pro obytná auta. Naštěstí je tu tolik místa, že jsme se všichni vešli a nikdo nezůstal venku. Jen ti co přijeli už za tmy, zaparkovali na normálním parkovišti, ale to asi tak nevadí, pokud odjedou včas.

Jedeme stále podél řeky Neckar a míjíme stále... číst dál

25.8.2021 Schwetzingen - Forst - Bádensko - Württenbersko - Německo

Než budu pokračovat v cestopisu, a protože se veskrze nic neděje, tak bych jen ukázala na klasické německé stání, slengově „štélplac“ ve městečku Schwetzingen, kde jsme stáli a odkud jsme podnikli velký výlet do města Heidelberg.

Velké parkoviště, kterých je všude na vidle a na něm jen značka... číst dál

27.8.2021 Messel - Hesensko - Německo

Hledáme místo, kde bychom se mohli setkat s Klárou. Zdenda má vytipované dvě místo okolo dálnice, obě dvě jsou u jezera, kdyby bylo hezky, aby se mohli děti vykoupat, ale jak to tak vypadá, hezky hned tak nebude a je docela chladno.

Dneska se přehnalo několik přeháněk, jezera jsou obehnaný... číst dál

28.8.2021 Darmstadt - Hesensko - Německo

Pěkně se ochladilo. Ráno je krásných 10 °C což na konec srpna není nic moc.

Máme v plánu podívat se na kolech do města Darmstadt, ale v 9 h začalo pršet, a tak nevím, jak ten výlet dopadne. Asi nepojedeme nikam a zůstaneme stát na místě. Potřebujeme si leccos udělat jak na stránkách, tak... číst dál

29.8.2021 Wertheim - Bádensko Württenbersko - Německo

Jen jsme přejeli na bývalý Expocamp.

Ovšem cestou je velmi zajímavé stání pro obytná auta a to ve městečku Bürgstadt. Zajímavé stání pro docela dost aut s tím, že se dá pohodlně stát i pod velkou střechou a je tu voda, elektřina, výlevka atd a stání je zdarma.

Ovšem cena za elektřinu je... číst dál

30.8.2021 Wertheim - Bádensko Württenbersko - Německo

Stále je strašně ošklivě. Neprší, ale drobně mrholí a stále. Vracíme se zpět na bývalý Expocamp. Chceme se podívat, jak je na tom prodejna Güma, která převzala maličkou část prostorů po Hymer Word Groupe.

Güma je další velký hráč na trhu s obytnými auty, ale tady se prezentují hodně skromně... číst dál

31.8.2021 Wertheim - Bádensko Württenbersko - Německo

Kousek od nás je překrásné městečko Wertheim, kam se jdeme společně podívat.

Zde se dá maličko šachovat. Dvě karavanová stání, jedno pod mostem a pod městem a druhé, přes řeku.

Obě dvě jsou vidět z hlavní příjezdové silnice, ale jen maličko dál je velké parkoviště zdarma, kde se ale nesmí... číst dál