31.8.2021 Wertheim - Bádensko Württenbersko - Německo

Kousek od nás je překrásné městečko Wertheim, kam se jdeme společně podívat.

Zde se dá maličko šachovat. Dvě karavanová stání, jedno pod mostem a pod městem a druhé, přes řeku.

Obě dvě jsou vidět z hlavní příjezdové silnice, ale jen maličko dál je velké parkoviště zdarma, kde se ale nesmí stát na noc. Na noc se může stát na našem místě, ale je to asi tak 10 km, možná méně.

Takže škudlílkové mohou stát tam kde my a ráno na prohlídku města přejet, prohlédnout si město a buď pokračovat dál v naplánované cestě a nebo se vrátit na přenocování. To už je na každém. Wertheim je opravdu překrásné město, plné hrázděných staveb, kde je spousta kavárniček se slunečníky, cukráren a restaurací.

Samozřejmě, nejhezčí to je klasicky ve starém městě. Množství moc hezky udržovaných starých domů, uličky a jak jinak i velký místní kostel.

Kostel nás velmi zaujal svojí kamennou výzdobou.

Prakticky v celém kostele není jediný namalovaný obraz, ale vše je vytesáno z kamene.

I oltář je kamenný a hlavní sarkofág před oltářem je vytesaný z kamene.

Bohužel, tím, že nemáme kloudný internet, a i na vkládání do stránek musíme jet za nějakým poskytovatelem, tak nemám téměř žádné infomace o městě.

Jen to, že Wertheim je nejsevernějším městem spolkové země Bádensko-Württembersko, bohužel, nic více jsem v průvodcích nenašla. Takže jsme si prošli staré město křížem krážem, dali si ledovou kávu v cukrárně na jednom z náměstíček a jeli zpět.

Určitě bych toto městečko doporučila na prohlídku, pokud pojedeme jen kousek poblíž. Stačí dvě hodinky na prohlídku, bezpečné parkování je opravdu jen pár kroků od starého města a můžeme jet dál.

Bohužel, Německo je plné úžasných městeček a vesnic, které stojí za prohlídku a je jen na zváženou a na našem výběru, co navštívíme a kam se podíváme.

Nám se už čas vyměřený na letní cestu chýlí ke konci a už se vlastně vracíme zpět do Čech, ale jednoznačně mohu Německo na projetí, procestování aspoň nějakého území doporučit. Pokud si nevezmu až tak k srdci, že kolegové z Německa nemají srdečnost na kterou jsme si už zvykli z jižních zemí až tak v krvi, pokud se smíříme s tím,

že odpadky můžeme sebou den, dva vozit než najdeme odpadkový koš, kde se jich můžeme zbavit, což jsou asi jediný dvě drobný negativa, tak v Německu nás čeká ohromné množství stání, parkovišť, kempů, perfektně udržovaných cyklotras a hlavně, množství překrásných měst a vesnic, hradů a všelijakých, všech možných památek zapsaných na seznamu světového dědictví UNESCO.

V průběhu sedmi let, po které cestujeme po Evropě a už jsme prakticky objeli skoro celé Evropské mořské pobřeží, tak jsme v Německu strávili už docela hodně dnů, spali na ohromném množství míst a viděli skutečně spoustu překrásných vesnic, měst, řek, jezer, chráněných území a dech beroucích míst.

Nakonec se udělalo velmi krásně a my můžeme sedět venku, což je moc fajn. Zítra se už rozjedeme každý svým směrem a třeba se zase někdy, někde na cestách potkáme.