do 21.04.2024

1.4.2022 Hondarriba - Baskicko - Španělsko

Ten, kdo by se v této oblasti ocitnul by mohl projet překrásnou vyhlídkovou trasou, tak jako my.

Je to opravdu luxusní cesta po vrcholcích kopců, následně padáme do údolí a zase se šplháme do výšin.

Projíždíme oblastí Baskicka a ten, kdo nás aspoň občas čte si možná vzpomene, jak jsem... číst dál

2.4.2022 Étang de Lacanou - Gaskoňsko - Francie

Honem ještě poslední nákup v Mercadona,

Zdenda podle aplikace našel naftu za skvělou cenu a vjíždíme do Francie.

Počasí se poněkud umoudřilo, dneska je krásně, oproti včerejšku nesněží, což kvituji s povděkem. Vjíždíme do Francie do oblasti Francouzské Baskicko,

a to mi zase připomíná... číst dál

3.4.2022 Étang de Lacanou - Gaskoňsko - Francie

Je ziminka. Přesto, že jsme pár kilometrů od oceánu a vlastně v nulové nadmořské výšce je tady taková zima, že máme jinovatku na oknech.

Takže, žádná sláva a musíme topit. Vedle nás stojí naprosto luxusní obytný vůz.

Dva statní valaši se pasou na louce hned za námi, dvě slepice pobíhají... číst dál

4.4.2022 Étang de Lacanou - Gaskoňsko - Francie

Francouzské jezero Lacanou nás zlákalo na docela slušný cyklovýlet. Nakonec jsme ujeli 44 km, ale odjezd se zdál být nekonečný.

Zdendovi totiž odešly špalky na brzdách a asi před měsícem jsme koupili nové včetně oleje na řetězy.

Nicméně, staré špalky z předního kola jako mustr, nové špalky... číst dál

5.4.2022 Cubzac les Ponts - Francie

Dneska potřebujeme doplnit plyn a chci hodit oko do nějakých větších potravin, jak se tady pohybují ceny od doby, co jsme tu nebyli.

Co nás velmi zaujalo jsou ceny plynových lahví. Perfektní stojany, kde si můžeme kdykoliv vyměnit láhev, vrátit prázdnou a koupit si plnou. Vše je skvěle... číst dál

8.4.2022 Les Mathes - Bordeaux - Francie

Už třetí den po sobě máme příšerně ošklivo, a tak jsem cestu ani nefotila a když jsem už něco vyfotila, tak to dopadlo asi takto.

Nárazový vítr je hodně nepříjemný a permanentní déšť, no raději ani nemluvím. Fuj. Za tři dny jsme se dostali až do oblasti Bordeaux a dneska jsme dojeli až do... číst dál

9.4. 2022 ostrov Île Madame - Francie

Konečně máme nádherný den a my jedeme na průzkum maličkého ostrova Île Madame.

Opět jedeme velmi, velmi postranními cestami, až mám občas dojem, že nás navigace schválně vede téměř neprůjezdnými vesnicemi, nebo městečky.

Jenom, abychom si nemysleli, že navigovat je jednoduché nebo já... číst dál

10.4.2022 ostrov Île de Ré - Nová Akvitánie - Francie

Dalším překrásným ostrovem na pobřeží Atlantského oceánu je ostrov Ile de Ré.

Maličko jsme si počkali na počasí, protože ostrov je mnohem větší a pěšky by rozhodně nešel obejít.

Ostrov na délku měří 30km, na šíři 5 a je vskutku úžasný. Jsme už v Nové Akvitánii u města La Rochelle.

Ve... číst dál

12.4.2022 San Vincent sur Jard - Francie

Užili jsme si dvou krásných dnů a za trest nám bude teď minimálně dva dny pršet.

Včera pršelo, že jsem nevyfotila vůbec nic, nemělo cenu se ani snažit a dneska je to to samé.

Od rána prší a prší, ale dojeli jsme na místo na noc a udělalo se krásně. Najednou se obloha roztáhla a je azuro... číst dál

13.4.2022 Les Sables d' Olonne - Francie

Neprší, je nádherně modrá obloha a teploty se už šplhají ke krásným dvacítkám.

Ale stále je to tak, že na sluníčku se můžeme opalovat, ale ve stínu je ještě ziminka. A nedej bože, když to foukne z vnitrozemí z východu, to je teprve chladno. Užíváme si sluníčka, ikdyž předpověď je taková... číst dál

14.4.2022 Saint Jean de Monts - Francie

Dnešek je opět nádherný a my jedeme dál podél pobřeží.

To, o čem jsem včera mluvila se dneska do slova a do písmene potvrdilo. Krásná pobřežní oblast a jeden zákaz za druhým.

Projíždíme turistickými vesnicemi, které jsou vysloveně připravené na klienty. Mnohdy vidíme nájemce, jak vybalují... číst dál

15.4.2022 ostrov Noirmoutier - Francie

Na francouzském pobřeží Atlantského oceánu jsou tři ostrovy, které jsou spojené s pevninou dlouhými mosty nebo uměle vytvořenými valy.

Docela určitě je námi navštívený třetí ostrov jednoznačně nejhezčí. Jenže, je taky největší, takže je zde potřeba kolo a aspoň severozápadní část ostrova si... číst dál

16.4.2022 Cholet - Francie

Odjíždíme z ostrova Noirmoutier, ale tentokrát nejedeme po mostě, po kterém jsme sem přijeli, ale po dně Atlantského oceánu.

Zní to šíleně, ale skutečně, jedna cesta na ostrov doopravdy vede po dně, ale samozřejmě jen za odlivu.

Normálně je cesta zaplavená zhruba do dvoumetrové výšky, ale... číst dál

17.4.2022 Orleans - Francie

Údolí řeky Loiry je známé spoustou hradů a zámků, které každoročně přilákají miliony turistů.

Jarní nebo podzimní návštěva oblasti je ideální dobou, protože se tak vyhneme letním návalům. Přesto, že se v celé oblasti nachází stovky hradů a zámků, na ty podle průvodců a různých žebříčků... číst dál

18.4.2022 Orleans - Provins - Francie

Orléans je neodmyslitelně spjato s Johankou z Arku anebo také s Pannou Orléanskou.

Je to město s dlouhou historií, kde jej pozvedli Římané, ale do podvědomí všech se hlavně dostalo ve spojení právě s Johankou z Arcu. Všichni jsme se o Johance učili v hodinách dějepisu, a tak si alespoň... číst dál

19.4. 2022 Provins - Francie

Ještě po ránu jsme si prohlédli okolí zámečku Sully sur Loire, který je moc hezký, ale to jsou tady skoro všechny zámky.

Hlavně, spoustu zámků zachránily obce, města a stát. To je případ i tohoto zámku, který majitelé prodali jako ruinu.

Původní zámek byl krásný. Předchůdce zámku... číst dál

20. 4. 2022 Remeš - Francie

Přejíždíme do Remeše, kde je další zajímavé parkoviště pro nás, a to u jakéhosi školícího střediska.

Parkoviště pro zhruba 8 obytných vozů je ukryto za budovou a my musíme zavolat na recepci a ohlásit se. Naštěstí nějaké auto jelo hned za námi a paní z něj vyťukala kód a tím nás ušetřila... číst dál

21.4.2021 Champagne - Francie

Projíždíme oblastí Champagne a to je ideální příležitost pro pár slov o lahodném moku jako je šampaňské víno.

Kousek od Remeše je další zajímavost zapsaná na Seznam světového dědictví UNESCO a tím jsou vinohrady, vinné sklepy a starobylá stavení vinic, kde se pěstuje vinná réva na výrobu... číst dál

22.4.2022 Cesta do Castle Bürresheim - Německo

Dnešním dnem definitivně ukončíme putování po jihu Evropy a vjedeme do Belgie a Luxemburgu. Máme to při cestě a v Luxemburgu natankujeme naftu.

Ach ta nafta. Komodita, která hýbe světem a samozřejmě, ovlivňuje i naše cestování. Je veliký rozdíl, jestli dáme za litr 1.20 nebo 1.9 a další... číst dál

23.4.2022 Koblenz a cesta do Marburg - Německo

Poměrně brzo po ránu odjíždíme do města Koblenz, které bychom si rádi aspoň trochu prohlédli.

Zdendovi se podařilo najít velmi šikovné parkoviště u Rýna, a tak jdeme podél řeky až na soutoku s Moselou. Tady je vlastně asi nejdůležitější a nejznámější památka na Císaře Viléma I.

Jsme na... číst dál

24.4.2022 Marburg - Německo

„Marburg je jedním z nejpůsobivějších historických sídel Německa se strmými ulicemi a stupňovitými průchody propojujícími horní a dolní části města, zámkem na kopci, univerzitou a velkým gotickým kostelem věnovaný německé světici sv. Alžbětě.“, tolik se píše v průvodci a už jen příjezd... číst dál