do 19.04.2024

1.1.2022 Playa Blanca - Španělsko

číst dál

2.1.2022 Cala Blanca - Murcie - Španělsko

Přejeli jsme na krásné místo Cala Blanca.

Stojíme vysoko na útesu a je tu opravdu moc krásně. Kupodivu, nestojí tu ani moc kolegů s obytňáky. Jsme rozstrkaný na plošině nad mořem a nijak si nepřekážíme. Ale stejně je znát ohromný nárůst obytných aut, která se vydaly na zimu do Španělska... číst dál

3.1.2022 Cala Blanca - Murcie - Španělsko

Cala Blanca je krásné místo, a rozhodně není důvod někam se hrnout a alespoň dva dny zde můžeme zůstat.

Dneska nás dojeli Roman s Pavlou, a tak jsme zase ve třech. Zdenda rybařil a byl úspěšný. Jen, pro rybu musel do vody, jinak by jí nevytáhl.

Skalní plato těsně pod vodou by přefiklo... číst dál

4.1.2022 Playa del Arroz - Murcie - Španělsko

Ráno jsme se rozloučili s Romanem a Pavlou a jedeme už zase ve dvou směrem na Karolínu.

My jedeme ještě pro plyn a Zdenda s Álou napřed. Nicméně, hlásí, že Karolína je stále plná a tak se maličko vracíme na místo, kde jsme byli už na jaře a odkud nás po dni policie velmi korektně... číst dál

6.1.2022 Playa del Arroz - Murcia - Španělsko

V noci dostal Zdenda strašné křeče do břicha a průjem, a tak máme o bujnou noc postaráno.

Marně lovím v paměti, co jsme mohli sníst špatného, ale jelikož jsme oba jedli úplně stejné jídlo a mě nic není, tak nevím. Vodu pijeme zásadně převařenou, vařím hektolitry slaboučkého čaje, takže vodou... číst dál

8.1.2022 Playa del Arroz - Murcia - Španělsko

Playa del Arroz je snad zakletá.

Já se uzdravila a pro změnu Zdendu S rozbolel zoubek a do rána pěkně otekl. Naštěstí mají s sebou třídenní antibiotika, a tak si Zdenda léčí zoubek, já bolavé bříško a můj Zdenda už je v pohodě. Bylo by dobré tu počkat, než se všichni dáme tak nějak do kupy... číst dál

12.1.2022 Playa del Arroz - Murcia - Španělsko

Konečně jsme vyzdravěný, jen Zdenda léčí zoubek, ale snad to bude v pořádku a nastal čas na rybolov za pomoci droníka.

Už na jaře jsme viděli, jak si rybáři vypomáhají s dopravou návnady daleko do moře pomocí kajaku.

Funguje to tak, aby se návnada dostala, co nejdál od pobřežních kamenů... číst dál

13.1.2022 Playa del Arroz - Murcia - Španělsko

Trénink droníka a nás všech okolo pokračuje. Nikdo by nevěřil, jak je ten mořský rybolov náročný.

Nicméně, ať těm rybám Zdenda podstrkuje cokoliv, tady prostě neberou. Už jsme vyzkoušeli snad vše. Malé rybičky, speciální chleba, krevety, sépie, mušle a já nevím co vše, ale ryba asi nebude.

... číst dál

14.1.2022 San Juan - Murcia - Španělsko

Dalším místem na cestě je známe místo San Juan, kde už několik let stojí na celou zimu Olda, kterého zná spousta cestovatelů po Španělsku.

Loučíme se s Playa Arroz, strávili jsme tady moc hezké chvíle a už je čas se rozjet. Vlastně nevím, kdy a zda se sejdeme. Krkonošský by tu asi měli... číst dál

15.1.2022 Playas de Vera - Španělsko

Ráno se už definitivně loučíme. Krkonošský to už otáčí směrem domů, Roman jede s Pavlou na Malagu a my na další místo podél Středozemního moře.

Playas de Vera je známé místo, kde sice vždy nějaká obytná auta byla, ale jen přes den a hlavně, tady se zkrátka nikdy stát nesmělo, bylo to spíše o... číst dál

16.1.2022 Cabo de Gata - Andalucía - Španělsko

Na velkých stáních jako je například Playas de Vera je hezky patrné, jak dochází k obměně aut, která tu parkují.

Stále někdo přijíždí a odjíždí, hledá to podle něj nejhezčí místo, snaží se zajet co nejvíce stranou anebo se naopak se svými krajany druží. Je tu prakticky téměř celá Evropa... číst dál

17.1.2022 Cabo de Gata - Andalucía - Španělsko

Velký výlet je před námi. To je přesně to, na co jsme se tak dlouho těšili a taky jsme čekali, až se Zdendovi S uklidní zoubek, který je díky antibiotikům vyléčený, ale přeci jenom potřeboval ještě pár dní na doléčení.

Jen jsme museli na jednu noc do kempu, ale tak to je a my s tím už dopředu... číst dál

18.1.2022 Rodalquilar - Cabo de Gata - Andalucía - Španělsko

Rodalquilar, je maličké městečko s velikou botanickou zahradou a bývalou fabrikou na zpracování hlavně horniny, která obsahovala zlato.

Starověké doly na zlato jsou už dávno, dávno opuštěné, ale hornina obsahující zlato se zde těžilo a zpracovávala donedávna.

Však také bývalá fabrika na... číst dál

19.1.2022 Los Albaricoques a Fernan Pérez - Cabo de Gata - Andalucía - Španělsko

Tak bohužel, ráno nás jeden ze správců parku vykázal z místa s tím, že jeden den stání tolerují, ale dva už ne.

Musíme odjet a naštěstí se nám podařilo na trase najít moc pěkné místo, velký plac vlastně uprostřed vesnice Fernan Pérez.

Paráda, a ještě to máme vlastně na naší plánované... číst dál

21.1.2022 Cabo de Gata - La Fabriquella - Cabo de Gata - Andalucía - Španělsko

Včera jsem nabírali síly, odpočívali  a přesunuli jsme se do Cabo de Gata - La Fabriquella. Dneska výlet nebude tak dlouhý, zato však v některých pasážích hodně náročný.

Už jen to, že mě na mapách trasa házela hodně bokem a až když jsem změnila silniční kolo na horské, tak teprve můžeme jet... číst dál

22.1.2022 Alméria - Andalucía - Španělsko

Na dnešek ještě stojíme v Los Albaricoques, loučíme se Zdendou a Alenkou a pokračujeme už zase sami dál na jih směrem na Almérii. Drazí přátelé, bylo nám s Vámi, jak jinak krásně a jsme ze srdce rádi, že jsme opět mohli společně strávit pár zimních  týdnů. Zdendy perfektní cyklotrasy a Alenky... číst dál

23.1.2022 Almería - Andalucía - Španělsko

Přejeli jsme do poměrně velká města Almería, kde nás zajímá asi jen místní pevnost Alcazaba.

Město je samo o sobě hodně nezajímavé, zkrátka velké město s velkými domy, ale promenádu podél pobřeží mají moc hezkou. Takže, není důvod se trápit někde v ulicích města a k pevnosti jdeme po... číst dál

25.1.2022 Almerimar - Andalucía - Španělsko

Pokračujeme dál podél pobřeží naprosto šílenou oblastí plnou fóliovníků.

Celé pobřeží je jedna velká zelinářská zahrada. Tady se pěstuje zelenina snad pro celou Evropu. Ohromné, neskutečně veliké plochy plné okurek, rajčat, paprik a všeho co se prodává v prodejnách se tu pěstuje v dech... číst dál

26.1.2022 Almerimar - Andalucía - Španělsko

27.1.2021
Urgentní zpráva a velké varování pro všechny cestovatele. Dneska večer nám volali naši přátelé a velcí cestovatelé Jirka a Irana Páleníčkovi, že byli sprostě a velmi rychle okradeni těsně po přejezdu ze Sardinie do Španělska, kousek nad Barcelonou.

Klasická finta zlodějů je, že... číst dál

27.1.2022 Valle Niza - Andalucía - Španělsko

číst dál

28.1.2022 Málaga - Andalucía - Španělsko

Pobřeží Costa del Sol, není nijak výrazně zajímavé, snad jen tím, že desítky obytných aut stojí všude, kde se jen dá a kempy, kterých by si cestovatel hned tak nevšiml, jsou nacpané k prasknutí.

Jediné, co cestovatele po pevninském Španělsku může zachránit je otevření hranic v Maroku a pak... číst dál

30.1.2022 Aparcamientos Barbacoa - Andalucía - Španělsko

Zloději byli, jsou a budou.
Malé, ale jen opravdu malé zamyšlení nad tím, co vše se nám může na cestách stát a jen několik zkušeností a trocha inspirace, jak se cítit maličko bezpečněji.

Nedávná nepříjemná zkušenost našich báječných přátel Jirky a Irenky mě stále vede k zamyšlení nad... číst dál

31.1.2022 Aparcamientos Barbacoa - Playa de las Cañas - Andalucía - Španělsko

Projeli jsme si zase kus pobřeží.

Zastavili jsme se na okraji městečka Aparcamientos Barbacoa, kde je veliké stání pro obytná auta, ale je to na prachu, takže, kdyby foukal vítr, tak je toto stání hodně nevhodné.

Prašná parkoviště jsou občas peklo. Stačí malý vítr a oblaka prachu, která se... číst dál