do 20.04.2024

1.3.2023 Cala Panizo - Andalusia - Španělsko

Včera to na ujeté kilometry byla slabota, pouho pouhých 40 km, zato dnešek stál za to. Ale vše popořádku.

Vyjíždíme hned po desáté, máme před sebou slušný okruh, který si můžeme buď prodloužit, nebo naopak maličko zkrátit, tak uvidíme, jak na tom budeme.

Hned na začátku, po pár... číst dál

4.3. 2023 Cala Panizo - Andalusia - Španělsko

Stále stojíme na Playa Cala Panizo, ale zítra už odjedeme zpět na Arroz a pak se posuneme ještě o kousek dál směrem na Cartagenu, kde máme zase několik cyklotras, která si chceme projet. Snad už budu zase v pořádku a budu moci na kolo.

Jak říkám, jak jsem stará, tak jsem hloupá, nebo lépe... číst dál

8.3.2023 Playa Arroz, Panizio - Andalusia - Španělsko

Jak jsme řekli, tak jsme udělali.

Playa Arroz je ideální, je nás tu málo a stát pár metrů od moře, vytáhnout si křesílka a koukat se do dáli, tak to je přesně to, co jsme chtěli, představovali a po čem jsme celá léta toužili.

Na videích jsem nastudovala techniku tejpování, tejpy mám, už je... číst dál

11.3.2023 Entrenaranjos - Murcia - Španělsko

Plyn na dlouhodobějších cestách, tak to je velké téma, které se stále dokola řeší. Každý se snaží najít nějakou cestu, která mu bude vyhovovat a já zde popíšu naše zkušenosti a několik dalších možností, které používají kolegové na cestách delší dobu, tak jako my.

7.1.2015 Bursa - Turecko
... číst dál

14.3.2023 Entrenaranjos - Murcia - Španělsko

Tak zase je pár dnů za námi a my se přesunuli k Torrevieja, kde pánujeme několik cyklovýletů.

Stále jsme ve společnosti Zdendy a Alenky, ale ti už se za pár dnů odpojí a pojedou k domovu. Zdenda našel moc pěkné místo na stání.

Velký resort a za ním obrovské parkoviště s parkem a cvičištěm... číst dál

16.3.2023 Torrevieja - Orihuela Costa - Alicante - Španělsko

Dnešní cestopis bude poněkud netradiční. Nejdříve malé zamyšlení.

Říkáme si, co může být krásnějšího, příjemnějšího, lepšího než zima strávená někde na jihu Španělska. Mnoho lidí o tom přemýšlí, uvažuje a váhá, protože se jednak bojí, neumí řeč a pak neví jak na to. Na Kanárských ostrovech... číst dál

17.3.2023 Torrevieja - Alicante - Španělsko

Velký den, na který jsem se velmi těšila nastal a my jedeme na trh.

V Torrevieja je ohromný trh, kde se naprosto úžasně nakupuje veškerá zelenina, ovoce, spousta dobrot a samozřejmě oblečení za velmi příjemné ceny.

Funguje to tak, že poctivě a do mrtě vyjíme veškerou zeleninu, brambory... číst dál

18.3.2023 Agost Via Verde del Maigmó - Alicante - Španělsko

Odjíždíme od Jarka a přesunujeme se zase o kousek dál a to Agost, kde nám na železničním nádraží začíná Vía Verde del Maigmó.

Projeli jsme si první úsek via Verde z Agostu do Maigmö. Krásných 22 kilometrů s převýšením 400 metrů, tunely a viadukty v zemi hrnčířů, vinic a badlands, což je... číst dál

21.3.223 Vía Verde Alcoi - La Font Salada - Alicante - Španělsko

Dnešní den byl neskutečný na zážitky a také dneska jsem se za jízdy nejvíce bála za celou naší devítiletou cestu.

Ale hezky popořádku.

Ráno jsme přejeli na další úsek Vía Verde a ta je tentokrát pod jménem Alcoi, která je ohromně zajímavá.

Krátká trasa, a přesto je tady 10 tunelů a 3... číst dál

22.3.2023 La Font Salada - Alicante - Španělsko

Jak na plyn v zahraničí díl druhý.
 V první části mého povídání o tom, jak hospodařit s plynem, co by tak bylo nejlepší si pořídit, abychom měli na dlouhodobějším cestování co nejméně starostí jsem probrala vše co mě napadlo, co běžně používáme a tak podobně. Popsala jsem několik možností... číst dál

23.3.2023 Villalonga - Grenwei Serpis - Valencie - Španělsko

Přejeli jsme za přáteli do Villalongy a jedeme na kolech po krásné stezce z Villalongy podél říčky Serpis.

Do seznamu dalších cyklostezek vytvořených z bývalých železnic zanedlouho přibude i ta naše dnešní Serpis Greenway.

Jedeme po budoucí Greenway , která využívá staré trasy vlaku... číst dál

24.3.2023 Penyrroya - Španělsko

Po silnici CV 110 míříme do maličkého městečka Penyrroya kde budeme dneska nocovat.

Mělo by tam být stání pro obytná auta a možný servis, tak uvidíme. Už jsme se odpoutali od moře a pomalu a jistě se začínáme vracet zpět do Čech.

Míříme do Horty, kde máme další část cyklostezky Vía Verde... číst dál

25.3.2023 Horta de Sant Joan - Catalánie - Španělsko

Penyrroya, jak jsem se už včera zmínila je naprosto neskutečné maličké městečko.

Nejen že má parádní klasické španělské uličky, příjemné mrňavé náměstí a docela adrenalinovou cestu na stání pro obytná auta, pokud tedy přijedeme z toho správného směru, abychom si užili uzoučké ulice, hlídání... číst dál

26.3.2023 Horta de Sant Joan - Catalánie - Španělsko

Ráno je zalité sluncem, ale chladněji. Co to je chladněji? Po ránu máme okolo 13 °C, ale jakmile se do nás opře sluníčko, nefouká a jsme pěkně v závětří, teplota závratně roste na neskutečných 25 °C a více.

Celkově, není na co si stěžovat a my jedeme na další část Vía Verde. Nezbytná... číst dál

28.3.2023 Via Verde Horta - Valderrobes - Catalánie - Španělsko

Den přejezdu, nákupu nezbytných potravin je za námi a my se můžeme vydat na poslední cyklostezku v této oblasti.

Trošku se v tom motám, ale dneska nepojedeme po klasické Vía Verde, ale po greenway, přírodní cestě, která bude snad někdy v budoucnu přeměněna na klasickou Vía Verde.

Opět... číst dál

30.3.2023 Puebla de Hijar - Aragon - Španělsko

Opět jsme měli den přejezdu a odpočinku. Naší snahou je dostat se na nultý kilometr Vía Verde del Val de Zafán a tím bychom jí měli mít celou projetou.

Řekla bych, že je to moc hezká cyklotrasa, kterou stojí za to si projet. Projeli jsme si jí z Tortosy po Xertu na Ebru, pak další část byla po... číst dál