do 20.04.2024

1.2.2023 Santa Bárbara - Andalusia - Španělsko

Zajímavé, jsme jen nějakých 23 km vzdušnou čarou od moře a v noci nám tady mrzlo.

Ráno jsme měli krásných -2 °C což je hodně, hodně málo. Přesně v 10 h se vyhoupne sluníčko zpoza kopců a v tu chvíli letí teplota ke krásným 15 °C a víc. Jedeme až v 11 h, to už je krásně teploučko, nemá cenu jet dříve. Ale stejně jsme teple oblečený.

Já osobně si občas připadám jako cibule a než odjedeme tak oblečení přidávám, pak zase ubírám, když se mnou je to těžké. Párkrát se mi stalo, že jsem měla oblečení málo, dvakrát mi zachránila život Alenka, když mi půjčila jednou svojí rezervní vestu pod bundu a jednou rezervní rukavice, které si vezla v batohu, to když jsem měla ruce tak zkřehlé, že už jsem skoro neudržela řídítka.

Takže, od té doby sebou vezu oblečení raději více než méně, protože svléknout se mohu vždy, ale když je zima a já už nemám nic co bych si oblékla, tak pak se z výletu stává utrpení, u mě teda rozhodně, a jde pak o boj o přežití. Zdenda už se s mým věčným dilematem, co si mám obléknout, smířil a trpělivě vyčkává, jak se rozhodnu. Zkrátka, je to marné, je to marné, je to marné.

Opravdu, jedeme překrásným údolím, po úbočí pohoří. Dneska vybíral cestu Zdenda S a musím říct, že když trasu vybírá Zdenda Sedláčků, tak je vždy krásná, zážitková a něčím výjimečná.

A opravdu, nabízí se nám jeden krásnější výhled za druhým. Ale cesta je dost náročná. Silnice je kamenitá a vlastně to ani kloudná silnice není.

Jen upravená, stržená nebo srovnaná široká cesta, ale tak maximálně pro terénní auta. Odměnou nám je nádhera všude kolem nás.

Je to úžasný. Dlouho jsme tak krásnou a divokou krajinou nejeli. Naším dnešním cílem je vodní nádrž Almanzora a skutečně, když se dostáváme na nejvyšší bod naší trasy, najednou se pod námi objevují nejdříve jakoby horská jezera,

která jsou zasazená mezi skály a až po chvíli vidíme, že se jedná o jednu vodní plochu a tou je naprosto úžasná nádrž Cuevas del Almanzora. Jsme už v provincii Almería v Andalusii kousek od města Cuevas del Almanzora, podle kterého nádrž získala jméno.

Nádrž byla postavena v roce 1986 na řece Almanzora, aby zásobovala města ve východní Almeríi s přibližně 120 000 obyvateli.

Pak je tu pro zavlažování přibližně 4 500 hektarů zeleniny a ovoce, výrobu elektřiny a také jako ochrana před povodněmi.

Indalo, symbol Almeríe , je namalován na přepadu přehrady .

Kromě zavlažování a zásobování vodou je v zimě obvykle místem pro rybolov.

Přehrada byla využívána pro veslování a kanoistiku na XV. středomořských hrách konaných v Almeríi v roce 2005.

Další veliká nádrž na vodu je hned vedle hráze, a i ta je stále využívána k tréninkům veslování a všech možných vodních sportů.Img_1544

My jsme si dali na hrázi svačinku a jedeme zpět.

V polovině cesty máme odbočku do koryta říčky Almanzora, která je teď vlastně jen malým potůčkem. Vysoko nad námi se klikatí cesta, kterou jsme sem přijeli.

Krásný výlet, krásný den, povznešená nálada, zvládli jsme to. Teda, alespoň já se cítím jednoznačně skvěle. Místy byla cesta hodně náročná, párkrát jsem z kola sesedla a tlačila ho buď do kopce nebo z kopce.

Ani tak ne že bych kopec nevyjela nebo nesjela, ale terén byl v tom místě pro moje kolo vyloženě nevhodný. Na některá místa patřily horská kola s širokými pneumatikami.

Pro to jsem v cíli měla vyloženě povznešenou náladu, zvládli jsme to! Na zítra je naplánovaný další výlet, snad se nám podaří zregenerovat aspoň do té míry, abych na to kolo nějak nasedla a pak, děj se vůle boží.

Dali jsme si kafíčko, dobrou večeři, večer si pouštíme nějaký dobrý filmík z naší filmotéky a spali jako zabitý.

Přeji všem, krásnou dobrou noc.

Video pro dnešní den, vložím za chvíli.