do 19.04.2024

Hledej v kalendáři podle dnů měsíců a roků

• Cudillero - Asturie - Španělsko

3.12.2020

Po dvou dnech strávených na molu, dvou ulovených rybách a počasí tak nějak nic moc, odjíždíme zase o kousek dál.

Dneska to bude dálková, okolo 20 km. Přejíždíme opravdu jen kousek do vedlejšího městečka u pobřeží, které se pyšní krásnou polohou a jak píše průvodce, má to být jedno z nejhezčích rybářských městeček. No, uvidíme.

Každopádně, alespoň na chvíli se ukázalo sluníčko a my si můžeme ještě jednou, při odjezdu prohlédnout San Esteban bez podmračené oblohy.

Jsem ostuda, mohla jsem se tam jít kouknout, když Zdenda rybařil, ale opravdu nebylo nijak valně a foukal studený vítr a vůbec se mi nikam z vyhřátého autíčka nechtělo.

Tak jsem si četla, dodělala leccos do stránek, přidala nějaké receptíky, dodělala jsem měsíční účet za to naše slavné cestování a tak podobně.

Pc036449

Když je volná síť, tak jsem dohnala nějaké komunikační resty a taky, koukla jsem se, jak si stojí trh s nemovitostmi. Už se pomaličku, polehoučku chystáme na zaparkování někde tam u nás a pak je dobré vědět, jak se pohybují ceny pozemků anebo domů. Pomalu se nám chýlí čas, a tak už plánujeme a plánujeme, což je také potřeba.

Pc036451

Vyjeli jsme maličko do kopce a jedeme jen přes ostroh do vedlejší zátoky, která nám nabízí skvělé parkoviště přímo v přístavu.

Kupodivu, je to tady značené jako stání pro bydlíky a podle Google maps je tu v létě spousta obytných aut. Maličké městečko Cudilllero je opravdu nádherné a jakoby se zakusuje do rokle nad mořem.

Mnohým by se to nemuselo líbit, asi tak jak nám napsal kolega, protože mu města připadají na našich fotkách prázdné.

Ano, jsou prázdné z několika důvodů. Prvním je, že na výlet obvykle chodíme po obědě, nebo kolem poledne, a to už je čas siesty, kdy prodejny jsou zavřené a pokud vůbec mají na dveřích otevírací dobu, tak otevírají až třeba v 16 nebo v 17 h a to už jsme obvykle zpět.

Dalším důvodem je, že restaurace mimo sezonu se otevírají hodně často až odpoledne, takže vidíme, že spousta restaurací bude mít otevřeno, ale později. Dále, restaurace jsou nyní otevřené, ale s omezeným provozem. Zatím se nesmí sedět uvnitř, můžeme sedět venku u stolečků, na terasách, ale uvnitř ne, což zase znevýhodňuje provozovny, které nemají terásky a ani sezení venku, ale víme, že hodně mají otevřená okénka a lidi postávají venku, ale až v pozdějších hodinách.

Dalším důvodem, proč tu nejsou lidé, je absence turistů a hlavně, jedeme podél Atlantiku, což je veskrze chladnější oblast než východní pobřeží a tak, pokud tu turisté jsou, tak jsou u Středozemního moře a v týdnu se moc necestuje.

To o víkendu je situace maličko jiná. Španěláci vytáhnou bydlíky a jedou někam, kamkoliv, ale jedou, a to se pak stání maličko zaplní.

Hodně se nás kolegové ptají, jaké jsou tady, na tomto západním pobřeží pro obytná auta podmínky. Obecně bych řekla, že nyní jsou podmínky skvělé snad všude.

Nemáme zprávy z východního pobřeží Španělska, ale pokud bude někde plněji, tak rozhodně tam, protože když už někdo jede na zimu do Španělska, tak docela určitě tam. Na druhou stranu, západní pobřeží je podle mého soudu opravdu překrásné.

Zkrátka, je tu vše, co máme rádi. Malebná městečka, vesnice, spousta zeleně, plno krav, ovcí a koní na pastvách.

Hustá jasně zelená tráva na pastvinách, ohromné množství možností na parkování a nepřeberně servisních míst s vodou zdarma. Můžeme se procházet po plážích anebo obdivovat rozeklané útesy.

Můžeme se kochat historií, architekturou, zkrátka, každý si tu může pro sebe něco nalézt. Jen chtít. Je pravdou, že počasí je v této době vrtkavé. Teď nám pro změnu zase prší, ale byly překrásné dny. Je to jako na houpačce, hezké dny střídají podmračené, deštivé, slunné, od všeho něco.

V noci je kolem 12–15 °C, jen v horách ve vnitrozemí jsme měli na nule, ale to bylo v horách a spali jsme ve 2000 m, ale u moře, na pobřeží je příjemně, chladněji, ale příjemně.

Přes den máme 18–20 ve stínu a na sluníčku už je to na opalování. Dneska bylo kolem 18 °C, ale pak s zatáhlo a přihnal se poměrně chladný vít. Takže pocitová teplota byla u mne mnohem nižší, než byla skutečná, a tak nasazuji rukavičky, protože mám tradičně zmrzlé ruce.

Ale to je stále dokola, nasadit rukavice a po pár minutách je svlékám. Nakonec vysvitlo na závěr procházky po Cudillero sluníčko, a to je peklo. Téměř okamžitě bychom mohli jít jen v tričku s dlouhým rukávem.

Než jsme přišli zpět, tak přijel kolega z Francie. Ten za sebou táhne podvalník se čtyřkolkou, skútrem a na tom všem má na konstrukci jakýsi člun no a druhý kolega, Španěl tu není, ten si jen tady odložil auto.

Pc036525

Večer nás tradičně přijela zkontrolovat policie, ale už víme, že je to jen o tom, jestli je vše v pořádku.

Zastaví, chvíli se koukají na přístav, okouknou a jedou dál anebo, jen krokem projedou, okouknou a jedou pryč. Ještě se nám snad nestalo, abychom někde stáli a policie tam nepřijela.

Snad vždy policie státní nebo městská přijela na kontrolu pořádku na parkovišti, ale nikdy nás zatím nikdo nekontroloval, nebo se nevyptával, co a jak a kdy a nač. Zkrátka, nikoho nezajímáme, pokud dodržujeme pravidla hry.

A ta jsou pro nás jen zákaz nočního vycházení a nošení roušek, stále a pořád a samozřejmě, nestát na místech, kde je zákaz.

Ale i pokud se nám podaří zákaz parkování porušit, jen díky tomu že značku přehlídneme, tak policie není nijak zlá a vždy se snaží nás velmi slušně, decentně a profesionálně vypakovat, a ještě doporučí vhodné místo pro nás. Takže, jedním slovem, západní pobřeží předčilo veškerá naše očekávání.

Video pro dnešní den, klikni na tento odkaz.