do 29.03.2024

Hledej v kalendáři podle dnů měsíců a roků

• Berja - jezero Beninar - Andalusie - Španělsko

28.2.2021

Včera jsme jeli na výlet do maličké vesnice za jezerem neboli za hrází.

Jenže, moje kolo se rozhodlo trucovat a tak jsem se musela předčasně vrátit.

Nicméně městečko Turón mě osobně zůstalo neznámé, ale ostatní si ho pěkně projeli. Pár domečků, kostelíček a samozřejmě, jak je tu všude zvykem, řada popelnic na tříděný odpad a i normální.

Ač se to nezdá, tak Španělé hodně třídí odpad, ale nemají jako my klasické popelnice u domu.

Tady je to vždy o popelnicovém shromaždišti.

Báječná silnice s minimálním provozem vede jak jinak do kopce, ale sjezd zpět byl prý velmi příjemný. Na večer máme naplánované, správcem parku povolené grilování.

Takže my máme povolen gril a hurá, jdeme grilovat naložená vepřová žebra, a protože to není nic moc, přihodili jsme ještě kuřecí křídla a paličky.

Pánové se modlí, aby se dílo podařilo. Jako malý kluci, stejně to zbaštíme!

V Mercadona mají skvěle, výborně naložené maso, které je jen nepatrně dražší než nenaložené.

Zdenda se pustil do opravy mého kola, ale nevím, jestli se to podaří. Radou přispěl i druhý Zdenda a hlavně, že si o problému mohou kluci pokecat a řádně ho probrat. Kdybychom tady byli sami, tak bych specifikaci systému, úvahy o možné chybě, rozebrání, následných úskalí opravy a podobné myšlenky musela vyslechnout já, což je někdy pro mne dost šílené.

Jednak tomu nerozumím a tak mi nezbývá nic jiného než přikyvovat a tiše doufat, že už budu mít rychle za sebou informace o ozubených kolech, motoru, kontaktech, proudech, oleji a tak podobně. Displej hlásí chybu, kterou Zdenda tady opravit nemůže. Volali jsme do firmy, kde nám přestavbu dělali a jak to vypadá, budeme muset poslat motor na opravu.

Ale to by nebyl Zdenda, aby se alespoň nepokusil o zázrak a ten se mu možná podařil a závadu obešel. Vlastně restartoval systém a motor si dal říct. Nevím, jak dlouho vydrží, ale osobně se domnívám, že motor na opravu bude muset. Displej sice nahlásil zase jinou chybu a ta se pak vynulovala, tak jsem z toho jelen. Hlavně, a to je to nejdůležitější, byla by velká otrava, kdyby mě kolo nechalo někde v půli cesty a nejlépe když návratová bude do kopce.

Mám jen jeden převod, u šlapek a hlavně, příšerně těžkou baterku, samozřejmě i motor něco váží a když k tomu přihodím i váhu našich kol do města, tak jsem na tom hodně bídně. Asi bych měla začít hodně posilovat.

Dji_0044

Dneska budeme zase grilovat, když je možnost, tak jí rádi využijeme. Budeme mít tentokrát Alenky menu grilované hamburgry, bramboráčky a samozřejmě, zeleninový salát. A měli jsme dneska vlastně takový lehký odpočinkový den.

Dji_0008

Je krásné počasí, prakticky nefouká vít, jen občas pofukuje, je neděle, a tak jsme si udělali klasickou odpočinkovou neděli. Provedli jsme očistu těla a povídáním i očistu duše. Samozřejmě, probíráme situaci v Čechách a jen držíme palce, aby všechna ta opatření vedla k úspěchu a samozřejmě k tomu, abychom se mohli v klidu vrátit.

Dji_0026

Zdenda jen čekal na odpoledne, protože to na nás bude hezky svítit zapadající slunce, a tak vylétl s droníkem, taky mu trochu provětrat křídla. Jenže, co čert nechtěl, sluníčko se skovalo za oblačnost, ale je krásné teplo.

Dji_0024

Večer spadlo pár kapek, ale nic, co by stálo za řeč. Zítra už odjedeme. Jednak potřebujeme dotankovat vodu, udělat servis, zbavit se odpadků a dál prý pojedeme podle počasí. Tak se nechám překvapit.