do 22.04.2024

Hledej v kalendáři podle dnů měsíců a roků

• Gijon - Asturia - Španělsko

26.11.2020

Zdenda včera ulovil jednu hezkou rybu a tak hned po ránu, teda spíše dopoledne, abych nepřeháněa vyrazil k té jedné ulovit druhou, abychom mohli zagrilovat.

Pb265958

Stojíme na moc hezkém místě, které v létě bude úplně skvělé. Jsme v jakési laguně, kde bude určitě naprosto úžasné koupání.

Pb265992

Je tu veliká zona akampada, kde je spousta lavic se stoly určená na odpočinek, grilování a koupání.

Pb265978

Myslím, že je tu i hodně míst na stání a docela určitě bych si uměla představit se tady na pár dnů zdržet. Vedle nás je několik restaurací a velký karavanový kemp, který je stejně jak restaurace zavřený. Krásné místo i jen na procházky podél pobřeží.

Pb265968

A zatím co Zdenda loví tak já jsem nejen dopsala cestopis a připravila na vložení, až budeme u cizích na internetu, tak jsem se vrhla do přípravy novinky, zapečeného květáku. Výsledek mě velmi mile překvapil, a tak sem pro inspiraci vkládám receptík.

Pb265955

Květák + 1 cibuli + 1 papriku + misku uvařených brambor + 3–4 vejce + plátkový sýr + uzené maso, anglickou slaninu ale stačil by i měkký salám, šunka + grilovací koření, sůl, pepř, muškát + olej.

Pb265962

Květák rozebereme na velké růžičky a povaříme v osolené vodě, bez pukličky do poloměkka. V cedníku necháme vychladnout. Na cibuli nakrájené na půlkolečka osmahneme uzeninu nakrájenou na proužky. Brambory oloupeme a nakrájíme na plátky. Vychladlý květák, velké růžičky překrojíme na čtvrtky. Sýrové plátky nakrájíme na proužky.

Pb265964

Papriku nakrájíme na malé kousky. Vše, kromě brambor nahážeme do hlubokého hrnce nebo hlubší mísy, promícháme se žloutky a ochutíme. Já docela ráda používám grilovací koření, ale postačí jen sůl a pepř a troška květu. Z bílků, maličko osolených vyšlehám tuhý sníh.

Pb265985

Na dno remosky použiju trochu oleje a na něj naskládám silnější bramborové plátky, klidně v několika vrstvách osolím nebo posypu kořením.

Pb265987

Do směsi lehce vmíchám půlku sněhu, a to nakladu na brambory. Navrch použiji zbytek sněhu a už mohu péct. Peču 20 min pod alobalovou pukličkou a pak 20 min na barvu.

Pb266022

Vážené dámy a pánové, voilá, dobrota je na světě.

Pb266024

Ti, co mají v autě dobíjecí booster, mohou péct za jízdy a než dojedou do cíle je výborný oběd

Pb266025

nebo večeře hotová.

A my, než jsme za jízdy upekli, cestou se na parkovišti naobědvali, pomaličku, polehoučku jsme dojeli do velikého města Gion, kde nás láká jen přístav a staré město.

Naštěstí se nám podařilo zastavit na velkém parkovišti za vlakovým nádraží, kde už stojí několik obytných aut, trvale zaparkovaných. Jdeme krásnou procházkou podél pobřeží na jakýsi výběžek, kde je z jedné strany přístav plachetnic a různých kocábek a z druhé strany veliká městská pláž.

Staré město je maličké a my jdeme na vrch nad městem, kde je veliký park se spoustou laviček a naprosto perfektně udržovaný.

Je to původní staré opevnění s baterií děl z počátku 20, století, takže vlastně novodobé opevnění.

Dali jsme si cestovní svačinku, včera upečené buchty, které se mi mimochodem povedly a velkým obloukem jdeme zpět. Ohromná betonová socha, je až na úplném vršku a my se původně domnívali, že je zde kvůli přenosu zvuku oceánu, který je hned pod ním. Když si totiž stoupneme přímo do středu skulptury, tak neuvěřitelně hlasitě slyšíme dunění vln hluboko pod námi.

Stačí z betonového uskupení vystoupit a je po zvukovém efektu. Zkrátka jasný důvod pro stavbu takového betonového monstra, ale jak jsme se dozvěděli později, vše je jinak. Jedná se o „surovou betonovou sochu od baskického umělce Eduarda Chillidy“ a ještě ke všemu se toto dílo stalo symbolem města. No, a to už se nestačíme divit.

Staré město je maličké a jen pár domů stojí za zkouknutí a do města jako takového se nijak nehrneme. To je hezčí projít se po nábřeží a ikdyž se to nezdá, tak jsme stejně ušli 8 kilometrů, což je paráda.

Flíčka jsme našli v pořádku, což je vždy skvělé zjištění a jedeme na oficiální stání pro obytná auta, kde je výlevka a pitná voda. Vše zdarma.

Říkáme si, že by klidně mohli ubrat na místech s vodou a přidat na místech s volnou wifi sítí, ale to je hudba budoucnosti.

Video pro dnešní den, klikni na tento modrý odkaz.