do 29.03.2024

Hledej v kalendáři podle dnů měsíců a roků

• Vera Calle Delfin - Andalusie - Španělsko

4.3.2021

Kdyby mi to někdo vyprávěl, tak bych mu nevěřila. Kolem páté ráno začaly kolem nás manévry. Už v noci nás udivilo, že se opět parkoviště vyprázdnilo, a tak píšu Zdendovi S na skype, pozdě v noci, že je parkoviště prázdné a že by to byla legrace, kdyby tady byl opět trh. Je to neuvěřitelné.

A zatímco si budu stýskat na ranní ústrky osudu a trhovců, pár foteček z  přírodního parku Cabo de Gata - Nijár

Většinou ve městě bývá trh jednou týdně a my jsme nějakých 50 km od minulého města a kolem nás je spousta dalších městeček, kde by se trh mohl konat, ale mít štěstí na místo, kde se koná jednou týdně trh a zrovna na den, kdy jsme tady, tak to je obrovská náhoda.

Vstávám jako první, a tak budu hlídat, kdyby se něco dělo. Nemusím ani vstávat, ani hlídat, protože čistící a desinfekční manévry nás spolehlivě vzbudili.

Nejdříve přijel smeták a vyčistil nejen naše parkoviště, ale i okolní ulice. Pak přijeli s desinfekcí a opět vše stříkají a poprašují desinfekčním prostředkem, včetně nás. Pak přijeli popeláři se zásobou popelnic, některé se s obrovským rachotem ještě přemísťují na správné místo a už přijíždějí první trhovci!

Nezaměnitelné, nezpochybnitelné a naprosto jasné cinkání kovových tyčí stánků, bouchání dveří a tak podobně. Briskně vstáváme, oblíkáme a sedáme za volant a jedeme pryč, dokud můžeme.

Je tma a všude kolem nás i v bočních ulicích je bzukot a cvrkot. Staví se stánky, bude trh!

Zdenda S má plán B a tím je za městem opuštěné asi staveniště domů, které se nepostavili, ale je tu několik asfaltových ulic, kde jsou místa na parkování a nikde nikdo. Stojíme u velkého parku a opuštěné autobusové zastávky.

Uleháme a najednou ohromný hukot, na zastávku přijel veliký autobus a už najíždějí rodiče s dětičkami. Školní autobus, který zde nabírá děti do školy.

Přijela spousta aut rodičů s dětmi, děti jsou v autobuse, ten odjíždí a přijíždí další autobus a celé se to opakuje. Samozřejmě, máme po spánku, a tak odjíždíme dál směrem na Vera Calle Delfin, kde budeme stát na noc.

Projíždíme kouskem přírodního parku Cabo de Gata – Nijar. Je to překrásná oblast, kde je vyloženě vyhlídková silnice.

Od moře šplháme do výšky a pak zase padáme dolů, co víc říkat. Paráda. Je zde jedno místo na okraji, které bylo známé na parkování na divoko.

Každý rok tu stálo na veliké ploše množství obytných aut. Ale stojí vlastně v řečišti řeky, která, když v horách zaprší, tak tudy se valí voda.

Zřejmě, nechtěli mít místní problém s obytnými auty, když se valí voda, a tak místo je už zakázané a aby nedošlo k dohadům, tak je tu nově tyč ve výšce.

Ale budiž řečeno, že je zde náhrada v podobě kempu, který je kousíček, pár metrů od původního místa, ale je na vyvýšeném bezpečném místě. Takže, Aquamarga už není na volné stání, ale pouze v kempu.

Nicméně, cena není nijak drakonická a kemp je velmi slušně zabezpečený.

Nelze sem vejít jen na kukačku, tak jsem kemp vyfotila alespoň přes vjezdovou bránu.

Nádherná pláž je hned pod kempem. Myslím, že to tu opravdu stojí za návštěvu a hlavně, je to skvělé výchozí místo na výlety na kolech po parku Cabo de Gata.

Ovšem, cestou máme další překrásné místo nad mořem, kde jsme se chtěli jen naobědvat,

ale nakonec jsme tu byli celé odpoledne a užívali si sluníčka.

Na víkend hlásí přeháňky, déšť a tak podobně, ale je teplo. Což je skvělé. Teploty se drží na krásných 17 °C ve stínu a na slunci je to vyloženě na opalování.

Takže je to tu paráda. Míst na stání je dostatek, voda se dá taky docela slušně najít a natankovat hadicí nebo nanosit v kanystrech.

Hlavně, po celém Španělsku je strašně málo obytných aut a tak není problém s parkováním. Pokud ovšem zrovna není den trhu.