Hledej v kalendáři podle dnů měsíců a roků

• Posada de Valdeon - Kantábrie - Španělsko

22.11.2020

Ráno jsme čekali až se drobet oteplí.

Zabalili jsme vše na celý den, včetně teplého oblečení. Oběd se svačinkou jede samozřejmě s námi, teplý čaj a rezervní fusekle jsou samozřejmostí. Je pěkná zima.

V noci jsme měli něco kolem 2 °C a v 9 hodin pouhopouhých 12°C. V jedenáct se konečně sluníčko odhodlalo a začalo hřát. Sedáme na kola a vyjíždíme. Po 300 m zastavujeme a oblékám si bundu. Dalších 200 m a mám na rukou pletené rukavice.

Za jízdy je pěkná zima, a tak, než vjedeme do rokle, tak ještě přichází ke slovu nepromokavá bunda, která neprofoukne, kulicha jsem zapomněla a na šálu jsem ani nevzdechla. Chyba, hodila by se. Zdenda není taková křehotinka jako já, ale tak to je.

Zdendovi stačí jedno oblečení, ruce mu nemrznou a vlastně na sebe dooblékne jen bundu. To já už jsem jako cibule, a to mi ještě leccos chybí. Na závěr vyměňuji pletené rukavice za cyklistické zimní a konečně je mi teplo i na ruce.

Takže tak, není to se mnou jednoduché. Jedeme vlastně úsek, který jsme chtěli jet autem, do posledního městečka v tomto úseku hor, Cain de Valdeon, kam už byl pro nás zákaz vjezdu.

Jedeme stále z kopce a jen brzdíme. Padáme hodně hluboko do nitra pohoří Europa. Vlastně nějakých 9 km jen jedeme z kopce. Zdolali jsme občas velmi prudkým, 25 % sešupem 700 výškových metrů.

Naštěstí provoz, i když je neděle je minimální. Jestli jsme potkali 4 auta, tak je to hodně, a to je krásný den, ale už je zima, a to sem nikoho moc neláká.

Městečko Cain de Valdeon je vysloveně pár domků pouze pro turisty.

V každém domě je ubytování od hostelů po hotýlky a pár pokojích, ale vše je to v tradičních domkách, které jsou, jak jinak pěkné.  Samozřejmě, restaurace, ale ty jsou všechny zavřené.

Kola jsme podle plánu zamkli za jedním domkem kola a jdeme se podívat, jen pár kilometrů do rokle, která je známá jako Ďáblovo hrdlo.

Původně se chodilo po břehu říčky po různých stupních a dřevěných lávkách, ale později správci parku získali peníze a vyhloubili ve skalní stěně spoustu úžasných tunelů

a vznikla tak překrásná cesta nad říčkou Cares. Celá cesta roklí je dlouhá cca 15 km, ale pak se musí počítat s cestou zpět.

Dne 9. července 2003 UNESCO schválilo status biosférické rezervace pro národní park.

Picos de Europa je jednou z několika biosférických rezervací v Kantaberských horách, které jsou integrovány do jedné super-rezervace známé jako „Gran Cantábrica“.

A máme další UNESCO na našem seznamu.

Mimochodem, pokud by někoho zajímalo, co vše jsme už navštívili a viděli, máme docela hezky uspořádané UNESCO památky zde na stránkách.

Snažíme se i do navštívených zajímavostí vsunout i naše postřehy, rady a tipy. Ale to jen na okraj.

Roklí jsme ušli tři kilometry tam a tři zpět.

Podle Zdendy a mapy, ale podle mne to bylo rozhodně mnohem víc! Nicméně, vracíme se ke kolům na oběd. Jak tak koukám, máme hlídače, velikého kocoura, který se uložil u kola.

Koček je tu strašně moc. Jsou všude, ale jak je vidět, jsou i dobře živené.

Nakonec jsme kus oběda dali odrostlým koťatům, ale bylo toho málo. Tak aspoň něco.

Jedeme zpět, a to už jen do kopce. Samozřejmě, šlapeme, co to dá, ale stejně i přes zimu, je stoupání hodně prudké a dlouhé, tak chladíme. Zdenda si pochvaluje že je cestou několik pramenů vyvedených jako pítka, a to se motory chladí jedna dvě.

Dojíždíme do cíle k našemu Flíčku, kde jsme kromě kolegy z Německa zůstali osamoceni. Mimochodem, na dnešek nás tady spalo 13 obytných aut a vestaveb, paráda.

My jsme ještě na městském internetu honem vložili do administrace stránek fotky z dnešního dne a se soumrakem odjíždíme na parkoviště pár kilometrů za město.

Původně jsme chtěli dojet až na vyhlídku, 5 km od nás, kde má Zdenda vytipované stání, ale cestou máme pěkné parkovišťátko nad vesnicí, a tak jsme zůstali tam. Na vyhlídku dojedeme zítra.

Video z dnešního dne, klikni na tento odkaz.

Nakonec jsme na kolech ujeli 20 km a pěšky roklí 6 km.